Versterken van draadloos signaal

Pagina: 1
Acties:

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11 11:35
Beste allemaal,

Wij hebben een 200/10 verbinding van UPC. Laatst is onze Thomson TWG870u overleden na 3 jaar trouwe dienst en is deze door de monteur vervangen voor een Technicolor TC7200. Hierdoor is het bereik van het draadloze netwerk een stuk slechter geworden.

Omdat het internet binnenkomt in onze meterkast en deze zich in een hal met vrij dikke (stenen) muren bevindt valt de sterkte van het signaal al snel weg. In de woonkamer is het signaal overal prima, maar in de keuken en op het toilet valt de verbinding al snel weg, hetzelfde geldt voor het stuk bij de trap. Zeker op (Android) telefoons en tablets blijft er vaak één streepje WiFi-signaal over en valt vervolgens weg.

Hieronder zie je een indeling van ons huis (de voorste helft, daarachter heb ik sowieso geen ontvangst ivm. de afstand (12+ meter). De muren van de meterkast en hal zijn ongeveer 10cm dik (oude, degelijke boerderij). Ik heb dan ook sterk het idee dat dit de grote probleemveroorzaker is. De interne antennes lijken simpelweg niet sterk genoeg te zijn om door het dikke materiaal (steen?) heen te komen. Repeaters hebben ook geen effect, dit is op diverse plekken getest met verschillende repeaters.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30wnj12.png

Ik ben simpelweg op zoek naar een apparaat dat mij wél in mijn behoeften kan voorzien, namelijk het kunnen internetten op de laptop, tablet of telefoon in het tuinhuisje. Eventueel met een repeater ertussen, maar in eerste instantie zonder. Of dat dit nu een accesspoint wordt of een volledige router zal mij een worst wezen. Ik heb geen lastige netwerkomgeving met verschillende VLAN's of meerdere draadloze netwerken.

Zelf heb ik natuurlijk ook al het een en ander uitgezocht. Daarbij valt mijn oog op het accesspoint EnGenius ECB350 (klik) en de router Asus RT-N66U (klik). Maar om eerlijk te zijn heb ik met beiden geen ervaring en weet ik ook totaal niet hoe het WiFi-bereik ten opzichte van elkaar is. Mocht iemand betere producten hebben in dezelfde prijscategorie ('wat' hoger mag), dan hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt voor jullie hulp! 8)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 16:46
Wat je nodig hebt is 1 of meerdere accesspoints (AP), ipv repeaters. Deze - zoals je al aangaf - doen hun werk niet (goed). Per definitie halveert de snelheid van je netwerk met een repeater.

Trek een netwerk kabel naar een tactisch punt voor een AP. Hiervoor kun je een (oude) router nemen, of zoals je al opgezocht hebt, een nieuw AP kopen.
Hier in dit subforum is het al genoeg behandeld, hoe je een AP aansluit en je draadloze netwerk kan vergroten. En anders horen we het wel :)