Beste tweakers,
Binnenkort ga ik een nieuwe PC aanschaffen, het budget hiervoor is 1200,-, niet meer dan dat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De PC zal ik voornamelijk gebruiken voor video-editing, photoshop en gamen. De games die ik speel zijn/worden; Watch Dogs, GTA 5 en Black Flag. Voor video-editing gebruik ik Premiere en After-Effects.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,- inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem een toetsenbord en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan deze build:
Ik vertel hieronder even waarom ik voor de cpu, gpu, waterkoeling en het moederbord gekozen heb.
Processor
Ik heb voor deze processor gekozen omdat ik veel goede ervaringen lees erover en ik graag wil overklokken. Heeft een i7 nog veel meerwaarde voor de dingen die ik ermee doe, en is het die 100,- meer waard?
Moederbord
Dit leek mij wel een mooi moederbordje met Z87 chipset en alle features die ik nodig heb.
Videokaart
Ik heb gekozen voor deze kaart omdat ik las dat voor de Adobe programma's Nvidia kaarten het beste zijn, en omdat ik er veel positieve reviews over heb gelezen.
Waterkoeling
Ik heb voor waterkoeling gekozen omdat ik graag wil overklokken tot 4,5 Ghz en omdat ik graag een cleane look wil hebben in mijn build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil een Intel cpu, en het liefst ook een Nvidia gpu, omdat die schijnbaar beter zijn voor de Adobe programma's en minder stroom verbruiken.
Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb. Zijn er nog dingen die ik aan moet passen?
Bedankt voor jullie hulp alvast,
Arthur.
Binnenkort ga ik een nieuwe PC aanschaffen, het budget hiervoor is 1200,-, niet meer dan dat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De PC zal ik voornamelijk gebruiken voor video-editing, photoshop en gamen. De games die ik speel zijn/worden; Watch Dogs, GTA 5 en Black Flag. Voor video-editing gebruik ik Premiere en After-Effects.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,- inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem een toetsenbord en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan deze build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,89 | € 189,89 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 83,- | € 83,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 274,04 | € 274,04 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 94,20 | € 94,20 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 178,87 | € 178,87 |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 93,90 | € 93,90 |
| 2 | Corsair AF120 Quiet Edition, 120mm | € 12,- | € 24,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,30 | € 13,30 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 62,03 | € 62,03 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.186,03 | |
Ik vertel hieronder even waarom ik voor de cpu, gpu, waterkoeling en het moederbord gekozen heb.
Processor
Ik heb voor deze processor gekozen omdat ik veel goede ervaringen lees erover en ik graag wil overklokken. Heeft een i7 nog veel meerwaarde voor de dingen die ik ermee doe, en is het die 100,- meer waard?
Moederbord
Dit leek mij wel een mooi moederbordje met Z87 chipset en alle features die ik nodig heb.
Videokaart
Ik heb gekozen voor deze kaart omdat ik las dat voor de Adobe programma's Nvidia kaarten het beste zijn, en omdat ik er veel positieve reviews over heb gelezen.
Waterkoeling
Ik heb voor waterkoeling gekozen omdat ik graag wil overklokken tot 4,5 Ghz en omdat ik graag een cleane look wil hebben in mijn build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil een Intel cpu, en het liefst ook een Nvidia gpu, omdat die schijnbaar beter zijn voor de Adobe programma's en minder stroom verbruiken.
Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb. Zijn er nog dingen die ik aan moet passen?
Bedankt voor jullie hulp alvast,
Arthur.