[W8.1] 0xC00021a Error, start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn laptop. Bij het opstarten kreeg ik opeens de foutmelding 0xC00021a. Windows start hierdoor niet meer op. Er wordt geprobeerd de fout te herstellen, maar dat lukt niet.

Vervolgens wordt geprobeerd de fout op de lossen, maar dat lukt niet. Gevolg: herstart, procedure start opnieuw.

Ik heb al heel wat mogelijke oplossingen bekeken, maar ik kom er niet uit. De enige mogelijkheid lijkt te zijn om Windows 8.1 opnieuw te installeren, maar daar heb ik nog niet zo veel trek in omdat ik dan al mijn programma's weer opnieuw moet installeren (en uiteraard heb ik geen backup).

Mijn laptop is een HP Elitebook met een SSD en een HDD. Op de SSD staat dus de niet meer werkende Windows 8.1 installatie. Inmiddels heb ik een nieuwe werkende installatie op de HDD gezet waarmee ik bij de data op de SSD kan, dus data is het probleem niet. Het gaat er puur om dat ik weer al mijn software moet installeren en instellen, wat behoorlijk in de uren gaat lopen.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
Uiteindelijk besloten toch maar door de zure appel heen te bijten en een verse installatie te doen. Dat kost uiteindelijk misschien wel minder tijd dan blijven zoeken naar oplossingen die er misschien wel eens niet zijn.