SD kaart in rMBP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Misschien ligt het aan mij hoor, maar geen enkele SD-kaart die ik huis heb, past in mijn rMBP. Gaat er gewoon niet in, alsof ze te groot zijn. Op mijn SD-kaart staat: SDHC-Card. En een andere SD die ik heb is een mini-SD die in zo'n adapter zit om er weer een normale SD van te maken.

Welke kaart past wel dan? Hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
Als het goed is moet elke gangbare SD-kaart gewoon passen. Volgens de specs van Apple heeft de rMBP een SDXC poort en naar mijn weten past elke SD-kaart in deze poort. Het is overigens normaal dat er een groot deel van de kaart buiten de laptop blijft (in tegenstelling tot veel andere laptops die de kaart helemaal opslurpen).

[ Voor 0% gewijzigd door marvingfx op 06-02-2014 19:32 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Zoals marvingfx al zegt blijft een groot deel buiten de laptop. Verder heb ik de ervaring dat je vaak nog even een extra duwtje moet geven, om de kaart goed contact te laten maken (je voelt 'm er niet verder in gaan, maar wel komt dan het contact met de laptop tot stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Ik heb zelf ook een rMBP en bij mij passen alle SD kaartjes en mini SD met adapter erin. Je moet hem er wel goed in duwen en ongeveer 1/3 van het kaartje blijft eruit steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
En recht. Ik merk bij mijn laptop vaker dat als je de kaart niet helemaal recht erin steekt hij ook langs de contactpuntjes "schraapt" en dan niet helemaal erin wilt en dus geen contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In mijn Retina Macbook Pro ging een SD kaartje er ook een beetje moeilijk in de eerste keer. Echter gewoon zorgen dat je hem er recht in doet en niet forceren en dan moet het wel lukken, zoals hierboven ook gezegd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Of je neemt een speciale SD die halfhoog is, dan sluit die precies aan met de behuizing.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Gelukt indd. Ff wennen dat ie er zo'n stuk uit blijft steken. Ben gewend dat ie er helemaal in verdwijnt.

Merci!!
Pagina: 1