Z87 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01-2025
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord. Het zal voornamelijk gebruikt worden voor het spelen van games zoals Battlefield. Er is niet een vast budget, maar het liefst onder de 150. Als voor iets meer geld veel betere prestaties mogelijk zijn, is dat ook prima.

Ik gebruik een USB-geluidskaart, dus een superdeluxe on-board geluidskaart is niet nodig.

Er zal geoverclockt worden met behulp van een H220. Het is niet nodig om de hoogste frequenties te halen.

Dit had ik al in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,89€ 189,89
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 108,04€ 108,04
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,94€ 62,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,87

Het moederbord omdat het voor de prijs erg goed uit de test kwam bij de buren. Verder heeft dit bord geen overbodige features, maar wel een mooie bios. Er zijn geen voltage meetpunten, maar zo professioneel overclock ik ook niet.

Alvast bedankt voor de input!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:13
Voordat je die h220 koopt,

Haswell heeft een erg slechte verbinding tussen de Cores en de IHS, en een klein die oppervlakte. Dit zorgt voor hoge temperaturen ongeacht de koeling. Met AVX instructies zul je waarschijnlijk de 1.3V niet voor bij komen zonder ~90 graden te worden.

Deze temp problemen kun je voor een deel oplossen door te gaan delidden, als je dit niet doet is het thermisch verschil tussen bijvoorbeeld een mugen4 en die h220 klein.

Ik heb zelf daarom gewoon een koelertje van ~30-40 euro gepakt, omdat ik delidden toch niet aandurf.

Als je serieus wilt gaan overklokken, zou ik een iets zwaarder bord nemen qua VRM: pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H

• lassieman
Die H220 heb ik al een tijdje ;) Dat bord ziet er op het eerste gezicht zeker goed uit! Dan wordt dat mijn voorlopige keus.

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03-2025
Je kan ook nog kiezen voor de ASrock Z87 Extreme4. Zelfde prijs en heeft over het algemeen iets luxere features. Heb hem zelf nu een maand in bezit en bevalt goed. Oc'en heb ik nog niet gedaan maar wat uk uit alle reviews haal moet dit ook goed zitten.

• lassieman
Nu zit ik erover te denken om de pricewatch: Asus Z87-A te nemen. Deze lijkt even goed te presteren als de extreme4, maar is wat goedkoper en mooier.

Waarschijnlijk ga ik vanavond bestellen, iemand nog suggesties?

Verwijderd

Voor paar euro meer zou ik toch pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H nemen, heeft iets betere VRM's en MOSFET's voor overclocken (, mooi matzwart PCB en 4 SATA-kabels)

• lassieman
Oke, dan gaat dat het worden. Bedankt!
Pagina: 1