[XP] Thuiswerken op kantoornetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 10:18

silverball

De wagen voor moderne mensen

Topicstarter
Hallo!
Wij hebben op kantoor 5 computers (winXP) in een windows server 2008 r2 domain.
Voor thuiswerkers gebruiken wij RDP. Maar dat begint nu wel een beetje achterhaald en traag te worden, er komen steeds meer computers bij en de internetverbinding is niet optimaal op locatie. Daarnaast gaan wij voor maart overstappen naar een ander besturingssysteem. Waarschijnlijk windows 7 of 8, cliënts zijn bijna nieuw. 8)

Wat is volgens jullie voor mijn situatie de beste oplossing voor thuiswerkers en evt. cloudworking? Verdergaan met het huidige maar dan met win7 of 8 of office 365, google apps zeg het maar. Liefste zo goedkoop mogelijk, en iets als google docs of office on demand spreekt mij ook aan, zodat de werknemers geen office thuis hoeven te installeren.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door silverball op 06-02-2014 16:59 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Een vpn is misschien wat je zoekt? In combinatie met office 365? Kunnen ze vanaf hun pc thuis via vpn inloggen op je bedrijfsnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Maar één van de twee is toch voldoende lijkt me? Met office 365 heb je 20gb (?) skydrive erbij en dat is meer dan genoeg. Met vpn wat ik al een keer geprobeerd heb, kan je ongeveer hetzelfde voor elkaar krijgen plus de +- 5TB van de server.

[ Voor 52% gewijzigd door silverball op 06-02-2014 18:24 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
oke, je wilt Skydrive gebruiken.... dat maakt het toch anders. Met office 365 doelde ik meer op dat medewerkers dan ook office thuis hebben. Dan weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Nou, bij office 365 zit 50GB skydrive per gebruiker en dit lijkt me genoeg maar, mijn vraag was of er nog andere oplossingen zijn. Skydrive is wat mij betreft een beetje prijzig

[ Voor 82% gewijzigd door silverball op 06-02-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nou, zet een VPN op. Neem een fatsoenlijke internet verbinding, pleur er een pfSense firewall/router aan en draai OpenVPN of PPTP/L2TP/IPSec als je Windows native wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....je werkplekken upgraden naar Windows 8, aan de serverkant Windows Server 2012 R2 en dan Direct Access configureren.... Oww..wacht, je thuiswerkplekken zijn gewoon 'thuis-pc's', dan heeft DA weinig zin.

Ik zou dan gewoon voor Office 365 gaan, ze kunnen dan hun documenten opslaan in de cloud (SkDrive Pro/OneDrive for Business) en kunnen er vanaf ieder device bij. Volgens mij kunnen ze dan inderdaad thuis ook beschikken over Office 2013. Google Docs zou ik niet aan beginnen, ten eerste is dat ook (niet meer) gratis en je zit volgens mij met een stukje compatibiliteit. Daarnaast heb je met Office 365 ook gelijk de beschikking over Lync en Sharepoint.

Zie hier de prijzen voor Office 365.

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 07-02-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Vraag je wel even af of je je documenten wel in een cloud wilt opslaan en hoevaak er thuiswerkers er gebruik van maken. Een VPN verbinding regelen kan dan goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Nou, bedankt voor de antwoorden! Ik heb een vpn opgezet en alles werkt naar behoren.

Bij nader inzien zijn we geupgrade naar windows 7 en de server is de deur uit. Ik ben met google in zee gegaan omdat 'apps' wel heel scherp geprijsd is naar mijn mening

[ Voor 100% gewijzigd door silverball op 10-02-2014 15:39 ]

Pagina: 1