Toon posts:

Computer loopt vast bij laden, opslaan of midden in het spel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuw werkgeheugen toegevoegd aan mijn huidige PC. Ik heb nu 2 strips van 1 gb en 2 van 2gb. Nadat ik deze toegevoegd had heb ik nergens problemen met gehad en werkte alles goed. Sinds een aantal dagen ervaar ik nu problemen met het spelen van games. Games die het voorheen zonder problemen deden maar ook nieuwe. Games slaan niet meer op, volgens taakbeheer zijn ze nog wel actief, maar na een hele nacht was mn game nog niet opgeslagen dus dit klopt niet. Andere games bevriezen tijdens het spelen of sluiten zichzelf af. Ook crasht mn pc zo af en toe compleet tijdens het spelen van games. Iemand die enig idee heeft wat hier niet goed gaat? Mocht je meer informatie nodig hebben om het probleem beter te kunnen plaatsen hoor ik dit graag!

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/735x483q90/703/gsxd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Bekijk de minidump files eens met een minidump viewer. Dan zie je snel genoeg waar op hij crashed.
De minidumps staan in C:\windows\Minidump.

Draai tevens een nachtje MemTest om het nieuwe geheugen ook te testen op fouten.
Als daar al 1 fout in voorkomt, betekend dat je 1 van de geheugen modules niet goed zijn.

Verder ervoor zorgen dat alle drivers up2date zijn van je chipset, video, geluid etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reactie!
Ik heb een aantal keer de games geprobeerd die vast liepen, deze liepen ook vast maar de minidump blijft leeg. Ik zal vannacht memtest proberen en morgen het resultaat bekijken en laten weten. Enig idee waarom mijn minidump leeg blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
En hoe verliep de test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De test gaf geen errors aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Kijk eens in de Event Viewer en zoek eens naar meldingen ten tijde van de vastlopers/crashes.
Mogelijk dat daar meer info in staat.
Verder vind ik het wel frapant dat Games ook niet meer willen opslaan. Dit klinkt mij alsof je "Backup kopieen" gebruikt.

update verder ook de drivers van de componenten die ik al eerder noemde. Met name de Chipset, Video en geluid.

Pagina: 1