Geluid van pc naar reciever

Pagina: 1
Acties:

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 14:52
Het zou waarschijnlijk wel vaker gevraagd zijn, maar ik kan het niet zo meteen vinden...

Maar mijn dilemma is; geluid afspelen van mijn pc (oa. spotify + films met XBMC) naar de reciever.
Dit gebeurt door HDMI kabel van mijn videokaart (MSI R7850) rechtstreeks naar de reciever (sr7008) te verbinden.
Dit is nou niet echt een super oplossing denk ik en het is misschien beter om geen standaard videokaart te gebruiken.

Wat is nu de beste oplossing misschien een dac er tussen? Ik kijk vaak films en maak graag gebruik van XBMC, deze heeft prima codecs om bijv. dts-hd door te geven. Dit doet hij verder prima.
Hoor het graag..

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor films is over HDMI gewoon het beste/makkelijkste.

• Clvl13
ok thnx en voor muziek?

• wagenveld
  • Niet online
Muziek over de receiver/speakers zou niks uit moeten maken (digitaal=digitaal en je gebruikt de DAC van de receiver). Theoretisch zou er verschil kunnen zijn als je een stand alone DAC toevoegt, maar let op dat je dan alleen stereo krijgt (HDMI dus nog steeds nodig voor films etc).
Gebruik je ook een hoofdtelefoon dan kan het handig zijn om een DAC/versterker puur daarvoor aan te sluiten, maar ik zou dit alleen aanraden als je een veeleisende hoofdtelefoon hebt.

• Clvl13
wagenveld schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:08:
Muziek over de receiver/speakers zou niks uit moeten maken (digitaal=digitaal en je gebruikt de DAC van de receiver). Theoretisch zou er verschil kunnen zijn als je een stand alone DAC toevoegt, maar let op dat je dan alleen stereo krijgt (HDMI dus nog steeds nodig voor films etc).
Gebruik je ook een hoofdtelefoon dan kan het handig zijn om een DAC/versterker puur daarvoor aan te sluiten, maar ik zou dit alleen aanraden als je een veeleisende hoofdtelefoon hebt.
Nee luister ik nooit mee. Dus laat ik het lekker zo, :)
In xbmc kan je altijd wel kiezen voor: 1 Apparaat voor geluidsuitvoer (deze heb ik dus wasapi sr7008 via mijn videokaart) en 2 doorgifte geluidsuitvoerapparaat is hetzelfde als 1.

Kloppen deze settings?

• wagenveld
  • Niet online
Geen XBMC hier dus dat weet ik niet :) Maar als het werkt prima toch? WASAPI is sowieso al een grote verbetering boven Directsound.

• Clvl13
wagenveld schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:16:
Geen XBMC hier dus dat weet ik niet :) Maar als het werkt prima toch? WASAPI is sowieso al een grote verbetering boven Directsound.
Ok, bedankt voor je reacties.
Pagina: 1