Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik ben al een aantal jaar gefacineerd door het stofje DMT(Dimethyltryptamine). Deze stof komt in bijna al het leven voor, van planten tot dieren. Het is de stof die je s'nacht laat dromen en die soms vrijkomt bij een bevalling. Het is de stof die je leven voorbij laat flitsen als je verdrinkt. Maar misschien wel belangrijker, het is de stof die sjamanen al eeuwen gebruiken in hun spirituele rituelen en er lessen uit trekken (ayahuasca ritueel).

Geschiedenis.
DMT werd voor het eerst gesynthetiseerd in 1931 door de Britse scheikundige Richard Manske. In 1946 werd het voor het eerst geëxtraheerd uit de wortel van de plant Mimosa door de Braziliaanse plantkundige en scheikundige Gonçalves de Lima, die de stof nigerine noemde. In 1971 werd DMT illegaal in de Verenigde Staten, wegens de '1971 Convention on Psychotropic Substances'.

In de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw werd de drug omschreven als "businessman's trip", omdat een trip maar zo'n 15 à 30 minuten duurt wanneer de stof gerookt wordt. Het roken van DMT gebeurt door middel van een zogenaamde "Freebase-pijp", of door een in DMT geweekt en verzadigde planten of kruidenmix te roken in een joint.

In de afgelopen jaren zijn er hevige discussies gaande omtrent de ervaringen van gebruikers van DMT en het toepassen van DMT bij bijvoorbeeld terminale kankerpatienten. Trips worden over het algemeen als spiritueel, openbarend en diep intrigerend ervaren. Bij een correcte dosis maakt een hoog percentage van de gebruikers een "Ego dood" mee. Een staat van bewustzijn waarbij de grenzen tussen de persoon en het universum vervagen; het ego verdwijnt. Deze ervaring wordt door veel mensen als bevrijdend en spiritueel verzadigend ervaren, omdat men het gevoel heeft deel te zijn met de kosmos. Men kan hierdoor het idee van sterven aanvaarden.

Chemische eigenschappen
Naam: N,N-Dimethyltryptamine
Chemische naam : N,N-Dimethyl-1H-indool-3-ethanamine
Alternatieve chemische namen : 3-[2-(dimethylamino)ethyl]indool, DMT
Chemische formule: C12H16N2
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Dimethyltryptamine.svg/150px-Dimethyltryptamine.svg.png

Voorkomen
DMT is aangetroffen in de pijnappelklier van verschillende zoogdieren, waaronder de mens. Enkele planten die deze stof aanmaken zijn de bomen Acacia en Mimosa hostilis. De paddensoort Incilius alvarius produceert 5-MeO-DMT, een sterk aan DMT verwante stof, als gif.

Ayahuasca in Nederland
Ayahuasca werd in 1992 in Nederland geïntroduceerd door de Amsterdamse Geraldine Fijneman, die in Zuid-Amerika in contact kwam met Ayahuasca. Zij nam het middel mee naar Nederland en richtte in 1995 de eerste kerkgemeenschap van de Santo Daime-religie in Nederland op. Hier wordt de heilige thee of Daime in de oorspronkelijke rituele context gebruikt door mensen die daar belangstelling voor hebben. De kerk telt inmiddels enkele honderden leden en houdt haar diensten vaak in christelijke kerkgebouwen die nog zelden worden gebruikt.

Er is echter in 1999 in Nederland een strafvervolging aanhangig gemaakt wegens het voorhanden hebben van DMT, bestanddeel van ayahuasca, en vermeld op de bij de Opiumwet behorende lijst I. De strafzaak eindigde in vrijspraak voor de twee kerkleiders op grond van de feiten dat Santo Daime een erkende religie is en het gebruik van ayahuasca binnen de rituele context van de kerk geen gevaar oplevert voor de volksgezondheid. Daaruit volgt, op grond van Artikel 9 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dat de Santo Daime-kerken hun sacrament ayahuasca mogen gebruiken.

In een andere rechtszaak, tegen twee particulieren, is het Openbaar Ministerie niet-ontvankelijk verklaard wegens ernstige overschrijding van de redelijke termijn, bedoeld in artikel 6 EVRM. Wel werd het verzoek tot teruggave van de inbeslaggenomen ayahuasca door het gerechtshof afgewezen, en het cassatieberoep daartegen werd verworpen door de Hoge Raad op 12 januari 2007. De Hoge Raad vond dat deze particulieren zich, in tegenstelling tot de erkende kerkleiders, niet met succes op de godsdienstvrijheid konden beroepen.

Inmiddels heeft het ayahuascagebruik zich ook buiten de context van de Santo Daime-kerk verspreid. Op diverse plaatsen in Nederland wordt in groepsverband ayahuasca gebruikt, al dan niet gebruikmakend van religieuze symboliek. Op basis van bezoekersaantallen van diverse rituelen wordt geschat dat minstens enkele duizenden Nederlanders ayahuasca hebben geprobeerd. Harde cijfers hierover ontbreken echter

Persoonlijk
Nu heb ik het een aantal maal in zeer lichte dosis genomen waardoor het voornamelijk visueel was. De wereld neemt een andere vorm aan maar je gaat er niet van hallucineren. Mensen, dieren en planten veranderen in een soort energievormen die allemaal in verbinding staan met elkaar. Dit deed mij beseffen dat hetgeen wat ik zag werkelijkheid was maar dan in een andere vorm die wij in 'nuchtere' toestand niet zo zien.

Daarnaast hebben mensen om mij heen tijdens zo'n ritueel gesprekken gehad met andere entiteiten die hun 'levenslessen' gaven. Informatie die allemaal in ons onderbewustzijn moet zitten lijkt mij.

Ik vraag mij af of andere mensen hier ervaring mee hebben of een idee wat dit met je doet, en of het een toegevoegde waarde kan hebben op ons bestaan.

Er is bijzonder weinig onderzoek gedaan naar deze stof die inwerkt op je pineal gland (centrum van de hersenen) omdat het door veel landen als drugs is beoordeeld, dit terwijl het een lichaamseigenstof is.
Veel kunstwerken van o.a Alex grey zijn gebasseerd op ervaringen met deze stof waarin ook duidelijk te zien is waar onze energie samenkomt.
Afbeeldingslocatie: http://images.elephantjournal.com/wp-content/uploads/2011/08/MeditationAlexGrey.jpg

Interassant om te kijken is de docu 'the spirit molecule'

[ Voor 32% gewijzigd door Livecrew011 op 06-02-2014 15:43 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Livecrew011 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:15:

Er is bijzonder weinig onderzoek gedaan naar deze stof die inwerkt op je pineal gland (centrum van de hersenen) omdat het door veel landen als drugs is beoordeeld, dit terwijl het een lichaamseigenstof is.
Het is illegaal omdat het een hallucinogeen (drugs) is, maar onderzoekers mogen het desondanks wel gewoon bestuderen (onder strikte regelgeving natuurlijk)
Op de engelse wiki staan toch best wat interessante referenties.

Zo denkt Dr. Rick Strassman dat deze stof verantwoordelijk is voor de ''bijna dood ervaring''.
Ook wordt er beweerd dat het mensen van hun depressie of drugsverslaving zou kunnen helpen.

pineal gland = pijnappelklier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Livecrew011 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:15:
Ik ben al een aantal jaar gefacineerd door het stofje DMT(Dimethyltryptamine). Deze stof komt in bijna al het leven voor, van planten tot dieren. Het is de stof die je s'nacht laat dromen en die soms vrijkomt bij een bevalling. Het is de stof die je leven voorbij laat flitsen als je verdrinkt. Maar misschien wel belangrijker, het is de stof die sjamanen al eeuwen gebruiken in hun spirituele rituelen en er lessen uit trekken (ayahuasca ritueel).
Waarom zou de rol die het bij Sjamanen speelt belangrijker zijn? De sjamanistische geloven waar ik bekend mee ben hebben vrijwel zonder uitzondering trance rituelen. Ze treden uit hun lichaam en gaan dan zorgen voor regen, of zieken genezen, etc. Dat ze dat soort ervaringen hebben betekent natuurlijk niet dat die ook daadwerkelijk kloppen.

Evolutionair gezien is het in bepaalde gevallen voordelig om jezelf voor de gek te houden. Bijvoorbeeld bij een bevalling (als die ervaring niet verzacht wordt zouden er minder vrouwen tweede en derde kinderen nemen). Die staat wordt ook opgeroepen tijdens trances (de sjamanen hier doen het simpelweg door uitputtend te dansen, waarna hun lichaamschemie voor een trance-staat zorgt). De ervaringen tijdens zo'n ritueel zijn imo bij uitstek onbetrouwbaar.
Daarnaast hebben mensen om mij heen tijdens zo'n ritueel gesprekken gehad met andere entiteiten die hun 'levenslessen' gaven. Informatie die allemaal in ons onderbewustzijn moet zitten lijkt mij.
Wat er in je onderbewustzijn zit is het product van dezelfde synapsen als wat er in je bewustzijn zit. Het heeft geen andere bron en is niet betrouwbaarder.

Sterker nog, onderzoek suggereert dat veel van onze "geredeneer" in het onderbewuste plaatsvindt en dat we ons pas in een laat stadium zelf bewust worden van de ideeen die in ons onderbewuste voorgekauwd worden.

Zie bijv.: hier en hier.
Ik vraag mij af of andere mensen hier ervaring mee hebben of een idee wat dit met je doet, en of het een toegevoegde waarde kan hebben op ons bestaan.
Voor velen, zoals de sjamanen die je aanhaalt, biedt het zingeving. Het levert verklaringen voor onderwerpen waar we vragen over hebben. Dat kan gemoedsrust geven, en je zelfs zover krijgen dat je de dood accepteert. Dat betekent natuurlijk niet dat die verklaringen ook objectief kloppen. Ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt of overeenkomst met de fysieke werkelijkheid een noodzaak is bij zingeving of juist niet.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 17:19
Waar kun je dit krijgen ?
Bij de dealer om de hoek of ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mensen, dieren en planten veranderen in een soort energievormen die allemaal in verbinding staan met elkaar

En dan zeggen:
maar je gaat er niet van hallucineren

Does not compute.

Op die manier zou ik het gros van soft/harddrug (waaronder het deel wat pseudo-gelijk is aan ons eigen 'stofjes') wel goed kunnen praten, omdat het gene wat je ziet dan de 'echte realiteit' zou zijn

Dat wij stoffen hebben/kunnen aanmaken die dit effect geeft, heeft veelal een reden. Om pijn te overkomen, om je beter te voelen als het echt fout gaan, om superkracht te krijgen als het echt moet, dat laatste beetje om even voorbij de werkelijkheid te gaan en dat moment door te moeten komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
SinergyX schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:42:
Mensen, dieren en planten veranderen in een soort energievormen die allemaal in verbinding staan met elkaar

En dan zeggen:
maar je gaat er niet van hallucineren

Does not compute.
Hallucineren is iets zien wat er niet is (ik zie kabouters lopen). Visueel is de werkelijkheid in een andere vorm zien. Het is zeker geen hallucinatie als je de juiste definitie hanteerd van beide woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
Livecrew011 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Hallucineren is iets zien wat er niet is (ik zie kabouters lopen). Visueel is de werkelijkheid in een andere vorm zien. Het is zeker geen hallucinatie als je de juiste definitie hanteerd van beide woorden.
Dat onderscheid is kunstmatig en verduidelijkt niet welke definitie wanneer de juiste is. Je kunt dingen zien die er niet zijn terwijl de geest volledig normaal werkt. (Neem sommige luchtspiegelingen). Je kunt hallucineren terwijl die hallucinaties elementen uit de werkelijkheid gebruiken. Dat laatste klinkt nogal hetzelfde als "de werkelijkheid in een andere vorm zien".

Hoe weet je of je hallucineert, of slechts de werkelijkheid in een andere vorm ziet terwijl je behept bent met een waarnemingsapparaat dat, zelfs als het correct functioneert, de werkelijkheid niet objectief weergeeft?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Livecrew011 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Klinkt als Matrix meets religie. Drugs are bad mkay.
Wat dat betreft zijn paddo's dan ook hetzelfde want daar kan je ook de werkelijkheid in een andere kleur zien (mensen veranderen in wezens (die ze in het echt zijn???), kleuren worden feller, geluid wordt omgezet in kleur etc

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 16:35
Het enige dat veranderd doordat je drugs neemt is de perceptie, je brein behandeld de infromatie die binnenkomt op een andere manier. Wat drugs niet voor je kan doen is zorgen dat, bijvoorbeeld, je ogen ineens receptoren krijgen voor energie, het blijft een bol met een lens en kegeltjes die een signaal aan de hersenen doorgeven wanneer er een bepaalde lichtfrequentie op komt.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Ik vind het vreemd dat dit een verboden stof is. Dat zou je volgens mij alleen maar moeten doen, verbieden dus, als er aangetoond kan worden dat de stof of de effecten er van op een of andere manier schadelijk zijn. En dat is volgens mij niet het geval.

Waarom verbieden, er is al teveel verboden. Straks gaan we ook hardlopen verbieden, runners high. En zelfs seks komt op de lijst van verboden acties te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Jasper, keer het eens om.

Je kan een middel gebruiken om een realiteit te ervaren die als een
werkelijkheid overkomt.

Je zou jook af kunnen vragen waarom je in het dagelijkse leven deze realiteit juist niet ervaart :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
boner schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:40:
Ik vind het vreemd dat dit een verboden stof is. Dat zou je volgens mij alleen maar moeten doen, verbieden dus, als er aangetoond kan worden dat de stof of de effecten er van op een of andere manier schadelijk zijn. En dat is volgens mij niet het geval.

Waarom verbieden, er is al teveel verboden. Straks gaan we ook hardlopen verbieden, runners high. En zelfs seks komt op de lijst van verboden acties te staan.
Ik vind het helemaal niet vreemd. In de OP worden allerlei natuurlijk processen aan DMT verbonden, maar voor zover ik kan vinden op 't net, is het nog helemaal niet duidelijk waar en hoe DMT gemaakt wordt en waar het voor dient in ons lichaam. Het is dus een best onbekende stof qua bijwerkingen (lange termijn), functie en mechanisme.
Je genoemde voorbeelden (seks en hardlopen) zijn bekende natuurlijke functies met bekende natuurlijke effecten. DMT heeft dat misschien ook wel, maar daarover is nu nog te weinig bekend.
De OP zegt dat het aangetroffen is in de pijnappelklier bij mensen, maar dat is tot nu toe niet het geval. Wel is het aangetroffen in die klier in ratten en er is een onbewezen hypothese dat het ook bij mensen in deze klier aangemaakt wordt.

Al met al is het te onbekend om vrij te geven, naar mijn mening. Daarnaast is het, als de hypothese ook klopt en het is een natuurlijk menselijk proces, niet meteen niet ongezond of ongevaarlijk natuurlijk. Insuline kun je ook niet zomaar kopen door iedereen, ondanks al een hele tijd bekend is dat het in je lichaam geproduceerd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Adrenaline (Epinephrine) wordt ook door het lichaam aangemaakt maar dat wil niet zeggen dat je het op elke straathoek kan krijgen, zelfde als Insuline etc.

Dat is dus geen voorwaarde om een drug legaal te maken.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

boner schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:40:

Als je er in zo'n gigantische roes van komt dat je de dingen die er om je heen zijn niet meer ziet zoals ze zijn is het gebruik ervan gewoon gevaarlijk voor anderen. Als een of andere idioot met deze zooi in zn mik in een auto stapt en door de leuke kleurtjes gaat rijden (bijvoorbeeld een kleuterklas die oversteekt) snap je wel waarom dit (en andere drugs) verboden is. Zodra je de realiteit verlaat (iets dat beschreven wordt in de effecten van deze drug) ben je gewoon een gevaar voor jezelf en anderen.

Dan over het verbieden terwijl het een lichaamseigen stof is, er zijn wel meer stoffen die in je lichaam voorkomen, zuren en dergelijken, waarmee je toch echt niet in grote hoeveelheden mee over straat mag lopen.

Wel vind ik het triest dat het gebruik ervan wel mag voor die sekte (of religie, andere naam voor hetzelfde beestje). Er hoort geen onderscheid gemaakt te worden tussen mensen op basis van hun geloof, ik wil hier de discussie over de zin en onzin van religie niet beginnen, maar mensen met waanbeelden krijgen ook geen extra rechten of vrijstelling van wetten. Dan begin ik meteen mijn eigen religie waarin ik allerhande verboden niet hoef te handhaven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00P schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:32:
Waar kun je dit krijgen ?
Bij de dealer om de hoek of ?
Dit was eerst heel makkelijk te verkrijgen op Silkroad op het Darknet.
Maar Silkroad2.0 is er ook met alle bitcoins vandoor gegaan/of gehackt. (Dat is wat ik begrepen heb van nieuwsartikelen)
Je zou het ook zelf kunnen maken er staan wel handleidingen op het internet.
De prijs voor 1gram varieert van 50-200 euro, dat is wat ik heb gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
mark-k schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:33:
[...]

Als je er in zo'n gigantische roes van komt dat je de dingen die er om je heen zijn niet meer ziet zoals ze zijn is het gebruik ervan gewoon gevaarlijk voor anderen. Als een of andere idioot met deze zooi in zn mik in een auto stapt en door de leuke kleurtjes gaat rijden (bijvoorbeeld een kleuterklas die oversteekt) snap je wel waarom dit (en andere drugs) verboden is. Zodra je de realiteit verlaat (iets dat beschreven wordt in de effecten van deze drug) ben je gewoon een gevaar voor jezelf en anderen.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die met een hit dmt op achter het stuur wil kruipen 8)7 Het kan simpelweg niet. Het is een spirutuele drug die varierent in de vorm waarin je het neemt tussen de 15 minuten (crystallen), en 6 uur kan duren (ayuashca). Het effect is 'instantly' dus rijden of lopen is gewoon onmogelijk, en dat is idd maar goed ook. Tijdens het nemen van een hit dmt onderga je een soort ego-dood, en zal je onderbewustzijn het (tijdelijk) overnemen. Dit kan inhouden mocht je allerlei dingen diep hebben weggestopt (trauma's e.d) dat die in een keer weer omhoog komen. Dit kan voor sommige goed zijn en voor anderen 'te veel' zijn. Het is absoluut niet voor elk persoon weggelegd enkel voor mensen met ervaring in psychedelica en die enige achtergrondinformatie hebben, of die gewoon stevig in hun schoenen staan.

Ik rook het af en toe (1x per 3 maanden) in een soort ritueel vaak alleen en soms met mijn beste vriend en vriendin erbij. Ik eet een week lang geen vlees, rook niet, geen koffie en andere stimulerende middelen. Ik wil zo 'neutraal' mogelijk zijn bij het nemen van deze substantie. Ik neem zo'n 0,05g crystallen in een pijpje icm MAO remmers om het effect te versterken. Op het moment dat ik het inhaleer voel ik me meteen enorm zwaar worden. Ik ga op de grond liggen en binnen enkele seconden ben ik weg. Ik schiet altijd eerst door een soort witte tunnel heen waar ik allerlei fragmenten uit mijn leven voorbij zie flitsen. Dit duurt echter heel erg kort, aan het einde van de tunnsel zit een kring van 4 energie'en/shamanen die duidelijk op mij zitten te wachten. Ze zeggen niks hardop maar toch kan ik ze duidelijk verstaan en kan ik voelen dat het 'ok' is. Nadat ik plaats neem in de circel voel ik mij heel erg klein worden. Ik ben duidelijk maar een simpele ziel in vergelijking met de 'mensen' om mij heen. Op dat moment hoor ik ver op de achtergrond mijn deurbel gaan en ik schiet direct weer door de tunnel terug naar de werkelijkheid. Ik doe mijn ogen open en het viseuele effect is bijzonder intens. Het is alsof ik 10 zegels lsd heb genomen. Mijn hond (die normaal zwart met bruin is) komt nadat ik bijkom direct op mij af en is een rode energievorm en neemt voor mij plaats. Ik probeer mijn vriendin in de kamer te vinden en zij verandert ook langzaam ook van een energievorm naar haar normale gedaante. Tussen alle planten en mijn hond en vriendin en mijzelf schieten ellerlei lijnen heen en weer en ik vraag mijn vriendin of de deurbel ging. Nee die was niet gegaan.

Hier is de beste 'verfilming van een dmt trip in milde vorm uit Enter the void
YouTube: DMT trip (scene from "Enter the void")

Ik wil het hiermee niet promoten maar ik ben er van overtuigd dat dit van een totaal ander caliber is dan welke psychedelica dan ook, en vind het bijzonder jammer dat er zo weinig onderzoek naar deze stof word gedaan (buiten iboga want daar kan ik niet over oordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Livecrew011 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:00:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die met een hit dmt op achter het stuur wil kruipen 8)7 Het kan simpelweg niet. Het is een spirutuele drug die varierent in de vorm waarin je het neemt tussen de 15 minuten (crystallen), en 6 uur kan duren (ayuashca). Het effect is 'instantly' dus rijden of lopen is gewoon onmogelijk, en dat is idd maar goed ook. Tijdens het nemen van een hit dmt onderga je een soort ego-dood, en zal je onderbewustzijn het (tijdelijk) overnemen. Dit kan inhouden mocht je allerlei dingen diep hebben weggestopt (trauma's e.d) dat die in een keer weer omhoog komen. Dit kan voor sommige goed zijn en voor anderen 'te veel' zijn. Het is absoluut niet voor elk persoon weggelegd enkel voor mensen met ervaring in psychedelica en die enige achtergrondinformatie hebben, of die gewoon stevig in hun schoenen staan.

Ik rook het af en toe (1x per 3 maanden) in een soort ritueel vaak alleen en soms met mijn beste vriend en vriendin erbij. Ik eet een week lang geen vlees, rook niet, geen koffie en andere stimulerende middelen. Ik wil zo 'neutraal' mogelijk zijn bij het nemen van deze substantie. Ik neem zo'n 0,05g crystallen in een pijpje icm MAO remmers om het effect te versterken. Op het moment dat ik het inhaleer voel ik me meteen enorm zwaar worden. Ik ga op de grond liggen en binnen enkele seconden ben ik weg. Ik schiet altijd eerst door een soort witte tunnel heen waar ik allerlei fragmenten uit mijn leven voorbij zie flitsen. Dit duurt echter heel erg kort, aan het einde van de tunnsel zit een kring van 4 energie'en/shamanen die duidelijk op mij zitten te wachten. Ze zeggen niks hardop maar toch kan ik ze duidelijk verstaan en kan ik voelen dat het 'ok' is. Nadat ik plaats neem in de circel voel ik mij heel erg klein worden. Ik ben duidelijk maar een simpele ziel in vergelijking met de 'mensen' om mij heen. Op dat moment hoor ik ver op de achtergrond mijn deurbel gaan en ik schiet direct weer door de tunnel terug naar de werkelijkheid. Ik doe mijn ogen open en het viseuele effect is bijzonder intens. Het is alsof ik 10 zegels lsd heb genomen. Mijn hond (die normaal zwart met bruin is) komt nadat ik bijkom direct op mij af en is een rode energievorm en neemt voor mij plaats. Ik probeer mijn vriendin in de kamer te vinden en zij verandert ook langzaam ook van een energievorm naar haar normale gedaante. Tussen alle planten en mijn hond en vriendin en mijzelf schieten ellerlei lijnen heen en weer en ik vraag mijn vriendin of de deurbel ging. Nee die was niet gegaan.

Hier is de beste 'verfilming van een dmt trip in milde vorm uit Enter the void
YouTube: DMT trip (scene from "Enter the void")

Ik wil het hiermee niet promoten maar ik ben er van overtuigd dat dit van een totaal ander caliber is dan welke psychedelica dan ook, en vind het bijzonder jammer dat er zo weinig onderzoek naar deze stof word gedaan (buiten iboga want daar kan ik niet over oordelen)
En dan eerst roepen dat je er niet van gaat hallucineren |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als de discussie alleen maar gaat over of het toegestaan moet worden of dat het slecht is, dan gaat dit topic op slot. Het is in ieder geval vanaf nu off-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Livecrew011 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:00:
[...]

Als je een matige dosis of maar 1 hijs neemt dan kun je nog prima lopen en zie je alles helemaal anders.
Ik denk dat iedereen ook wat anders ziet tijdens het hallucineren.
Wat ik zelf ervaren heb is dat mensen er ongeveer zo uitgaan zien en dan ben ik nog helemaal bij bewustzijn en kan ik vrij rondlopen, na 15 minuten is alles weer normaal.
Zo zagen mensen er uit, alleen de polygons waren iets kleiner.
Ook de kleding zag er zo uit, elke kreukel in een trui had een scherpe hoek :+ .
Afbeeldingslocatie: http://www.joshbabcock.com/wp-content/uploads/2012/01/52.-Dave-Murray-Polygon-Series-Rob-Ford.jpg

En ik zag iemands kale hoofd bestaan uit allemaal puzzelstukjes.
ongeveer dit idee alleen waren de lijnen roze/rood alsof het een inkeping van een rimpel is en dan zonder missende stukjes :P .
En de puzzelstukjes waren kleiner van formaat.
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-dyKBqYl95lk/TxmQ_Xm5FAI/AAAAAAAAAlk/1u_Ef5SfDEI/s1600/spokane-face-painting-21258313.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het lijkt me dat dit veroorzaakt wordt door een verstoorde werking van het deel van de hersenen dat voor de verwerking van de informatie, komende van het netvlies, zorgt. Ik snap nooit zo goed wat dit met spiritualiteit te maken zou moeten hebben.

Als ik een half krat bier drink dan lijkt het alsof de kamer draait. Dit is een fysiologisch effect door de alcohol in mijn evenwichtsorgaan veroorzaakt wordt.

Is er reden om aan te nemen dat een trip met eender welk goedje iets anders is dan een fysiologische verandering? :?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepert28
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11-2016
Inderdaad, psychedelische drugs die je naar "spirituele/hogere" realiteiten brengen, dit zijn net zo goed hallucinaties/waan denkbeelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:46
ReallyStupidGuy schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:36:
Het enige dat veranderd doordat je drugs neemt is de perceptie, je brein behandeld de infromatie die binnenkomt op een andere manier. Wat drugs niet voor je kan doen is zorgen dat, bijvoorbeeld, je ogen ineens receptoren krijgen voor energie, het blijft een bol met een lens en kegeltjes die een signaal aan de hersenen doorgeven wanneer er een bepaalde lichtfrequentie op komt.
Jammer dat hier niet op gereageert wordt, hij heeft namelijk een goed punt. Toch zou ik hier nog even aan willen toevoegen dat sommige informatie onbewust wordt verwerkt en/of niet aan bod komt sinds het normaal gesproken niet relevant is. Daar is het brein erg goed in, des te interessanter wordt het dus om te kijken wat het nou precies is (ik gok op een manier van onbewuste informatie verwerken dat het bewustzijn hier ook opeens lucht van krijgt).

Verder zijn hallucinerende drugs wel geinig om een keertje uit te proberen maar het daar dan ook bij te laten. Als jij middels een stof in een wereld komt waarin je wilt leven is er iets goed fout en ik zie het helaas vaak genoeg gebeuren. Verslaving is een groot probleem imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Wat 'werkelijkheid' is is de gedeelde subjective ervaring. Op het moment dat iemands ervaring afwijkt van het algemene dan wordt het als onwerkelijkheid benoemt.

Ondanks dat kunnen deze ervaringen diepe indrukken geven die je de rest van je leven bij je blijven en het gedrag van mensen kunnen veranderen.

De ervaring van de persoon is werkelijk. Zijn gewijzigde kijk op de wereld heeft invloed in de algemene belevenis van werkelijkheid.

Hoe ik het zelf zie is als volgt: Doordat je hersenen de informatiestroom niet meer op dezelfde manier categoriseert zie je de binnenkomende informatie op een ongebruikelijke manier. Door het aanpassen van de percepties is je ervaring anders.

Pasgeboren en babies leven feitelijk in een constante staat van hallucinatie doordat zij nog geen betekenis gegeven hebben aan alle vormen en sensaties. Zo kan het ook zijn dat je tijdens het 'trippen' een hernieuwde fascinatie vindt voor het alledagelijkse.

Hierbij moet ook gezegd worden dat elk persoon een andere kijk op de realiteit heeft en daardoor ook andere ervaringen zal hebben. Wat voor de een geldt hoeft niet voor de ander te gelden.

Het uitgangspunt van een objectieve wereld is foutief. Er is geen objectieve stoel met een bepaalde kleur. Een vleermuis zal een stoel zien als echo, de een ziet de stoel als groen terwijl een kleurenblinde deze als rood kan zien. Als er niemand is om het weerkaatste licht op te vangen, hoe ziet de stoel er dan uit? Daar is simpelweg geen antwoord op. Wij hebben bepaalde filters, maar om te zeggen dat deze filters de volledige werkelijkheid is, is volstrekte arrogantie.

In de wetenschap is al ruim bekend dat je theoretisch gezien door de stoel heen zou kunnen vallen puur doordat de ruimte tussen de moleculen van de stoel ruim plaats geeft voor de ruimte tussen de moleculen van jouw spijkerbroek en zitvlak. Waarom gebeurt dit nooit?

Ook is aangetoond dat materie die geobserveerd wordt zich anders gedraagt dan wanneer het niet geobserveerd wordt.

Mijn excuses van de vele verschillende paden die ik hier bij betrek, maar wat ik wil benadrukken is het volgende:

1. De materiele wereld is niet zoals gebruikelijk gedacht wordt.
2. Onze hersenen houden ons continu voor de gek.

Zie "uncertainty principle".
Een fantastisch boek over hoe alles anders is dan we denken is The Secret Lifes of the Brain van David Eagleman.

En om je vraag te beantwoorden: Als jij betekenisvolle ervaringen hebt gehad, dan hebben die ervaringen werkelijke betekenis ongeacht de algemene concencus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
harlekein schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:01:
Wat 'werkelijkheid' is is de gedeelde subjective ervaring. Op het moment dat iemands ervaring afwijkt van het algemene dan wordt het als onwerkelijkheid benoemt.

Ondanks dat kunnen deze ervaringen diepe indrukken geven die je de rest van je leven bij je blijven en het gedrag van mensen kunnen veranderen.

De ervaring van de persoon is werkelijk. Zijn gewijzigde kijk op de wereld heeft invloed in de algemene belevenis van werkelijkheid.
Dat de beschrijving van de werkelijkheid neerkomt op intersubjectiviteit ben ik met je eens. Dat de ervaring werkelijk is ben ik ook met je eens. En, als men door dat soort ervaringen anders gaat handelen en eventueel probeert veranderde standpunten op derden over te brengen kan een hallucinogene ervaring misschien zelfs de intersubjectieve belevenis van de werkelijkheid veranderen.

Echter, dat maakt alle ervaringen nog niet even betrouwbaar.
Hoe ik het zelf zie is als volgt: Doordat je hersenen de informatiestroom niet meer op dezelfde manier categoriseert zie je de binnenkomende informatie op een ongebruikelijke manier. Door het aanpassen van de percepties is je ervaring anders.

Pasgeboren en babies leven feitelijk in een constante staat van hallucinatie doordat zij nog geen betekenis gegeven hebben aan alle vormen en sensaties. Zo kan het ook zijn dat je tijdens het 'trippen' een hernieuwde fascinatie vindt voor het alledagelijkse.

Hierbij moet ook gezegd worden dat elk persoon een andere kijk op de realiteit heeft en daardoor ook andere ervaringen zal hebben. Wat voor de een geldt hoeft niet voor de ander te gelden.

Het uitgangspunt van een objectieve wereld is foutief. Er is geen objectieve stoel met een bepaalde kleur. Een vleermuis zal een stoel zien als echo, de een ziet de stoel als groen terwijl een kleurenblinde deze als rood kan zien. Als er niemand is om het weerkaatste licht op te vangen, hoe ziet de stoel er dan uit? Daar is simpelweg geen antwoord op. Wij hebben bepaalde filters, maar om te zeggen dat deze filters de volledige werkelijkheid is, is volstrekte arrogantie.
Hier ga je imo te ver. Ja, onze omschrijving van onze ervaring van de werkelijkheid kan nooit volledig objectief zijn. Dat betekent niet dat er geen objectieve werkelijkheid is en dat we de betrouwbaarheid van ervaringen aan de werkelijkheid kunnen toetsen.

Mijn rode stoel (ik ben kleurenblind) ziet er anders uit dan de jouwe, en toch hebben we het over dezelfde stoel. Betekent dat nu dat "anything goes"? Nee. Want we kunnen meten welke golflengte het weerkaatste licht is en dus zo alsnog iets over de "objectieve werkelijkheid" zeggen.
In de wetenschap is al ruim bekend dat je theoretisch gezien door de stoel heen zou kunnen vallen puur doordat de ruimte tussen de moleculen van de stoel ruim plaats geeft voor de ruimte tussen de moleculen van jouw spijkerbroek en zitvlak. Waarom gebeurt dit nooit?
Dat is onzin.

Ja, het is bekend dat atomen vooral uit leegte bestaan en dat tussen atomen en moleculen ook ruimte zit. Maar de krachten die electronen aan in orbit om kernen houden en de krachten die atomen in moleculen binden en moleculen in gassen, vloeistoffen en vaste stoffen binden zijn ook allen al lang bekend. De wetenschap stelt dus absoluut niet dat je theoretisch gezien door een stoel heen zou kunnen vallen. Hoogstens dat daar ruimte voor is als je de basiswetten van het universum uit zou schakelen.
Ook is aangetoond dat materie die geobserveerd wordt zich anders gedraagt dan wanneer het niet geobserveerd wordt.
Ook daar sla je imo de plank mis.

Je refereert vermoedelijk naar observer-effecten in de quantum-mechanica. Dat soort effecten zijn echter niet relevant voor waarneming met menselijke zintuigen, omdat bij grote kwantumgetallen de klassieke natuurkunde de verschijnselen correct beschrijft.

Oftewel: de klassieke kwantumvoorbeelden van experimenten waarbij observatie de positie van een electron lijkt te fixeren houden niet in dat op menselijk niveau, het richten van je blik op een object daar invloed op heeft.
2. Onze hersenen houden ons continu voor de gek.
True. Maar gelukkig hebben we methodes ontwikkeld om de invloed van onze hersenen op onze interpretatie van de werkelijkheid "out there" te ondervangen. Dat zijn soms hele simpele zaken, zoals statistiek, maar ook complexe dingen zoals geavanceerde meetapparatuur, computerprogramma's, etc.etc. De werking van onze hersenen is dus niet een onoverkomelijk probleem om de betrouwbaarheid van menselijke ervaringen te toetsen.
En om je vraag te beantwoorden: Als jij betekenisvolle ervaringen hebt gehad, dan hebben die ervaringen werkelijke betekenis ongeacht de algemene concencus.
Maar die betekenis ligt erin dat het iets zegt over de werking van je hersenen, niet over de aard van de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30
Geen tijd om hier in diepte op in te gaan. Ik wil wel dit filmpje van Aubrey Marcus delen. Het is een soort "trailer" voor psychedelics, heel inzichtvol. Zal als ik tijd heb dieper ingaan op het topic :)

http://vimeo.com/64459868

Enjoy!

[ Voor 14% gewijzigd door TafkaP op 20-07-2014 11:54 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:34
Ach het veroorzaakt gewoon wat chemische reacties in je hersenen. Dat mensen daar een "spiritueel" label aanhangen vind ik altijd net zo'n onzin als elk ander geloof.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Hoe kwam je tot de conclusie dat je wat je zag de werkelijkheid was?
Dat volg ik niet helemaal namelijk.

Klinkt meer alsof je gewoon een middeltje hebt genomen die je perceptie van de werkelijkheid tijdelijk heeft beïnvloed. In dat geval is het antwoord op je vraag: De werkelijkheid was dat je aan het trippen was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je hiermee de kwantummechanica bedoelt, zie ik niet in hoe dat betekent dat je hersenen je voor de gek houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik zie niet waarom DMT anders zou zijn dan andere hallucinogenen zoals LSD, mescaline, psilocybine, etc. Het is natuurlijk of synthetisch, de werking duurt langer of korter, maar in essentie is het effect hetzelfde.
Ik heb in mijn studententijd wat geëxperimenteerd en ik moet zeggen dat het leerzaam was, maar ik zou het zeker niet aanraden. Je moet sterk in je schoenen staan en weten wat het doet, anders kun je net als met andere drugs zomaar de weg kwijtraken. Voor je het weet is Niburu ineens je #1 nieuwsbron :+

Een trip kan mooi zijn maar ook vervelend en die gevoelens kunnen lang blijven hangen. Het is leerzaam omdat je geconfronteerd wordt met je onderbewuste, maar in feite is het niets anders dan het disfunctioneren van je hersenen.

De perceptie van de wereld om je heen is de belangrijkste functie van de hersenen. Ze verzamelen meetgegevens van de zintuigen, combineren dat met eerdere ervaringen, maken een voorstelling van de werkelijkheid en presenteren dat aan je bewustzijn. Zonder die functie kun je niets.

Dat je gaat dromen in je slaap komt doordat delen van de hersenen uitvallen waardoor het proces van perceptie niet goed functioneert. Je hersens blijven proberen een realiteit neer te zetten. Dit levert een fictieve werkelijkheid, een wereld gebaseerd op ruis in je hersenen en informatie uit je onderbewuste.

Met een hallucinogeen ga je dromen terwijl je wakker bent, dat is hoe ik het omschrijf. Sluit je ogen en de onbeduidende vlekjes (beeldruis) gaan caleidoscopische vormen aannemen die kunnen uitgroeien tot zeer gedetailleerde en levendige beelden. Hetzelfde kan gebeuren met het geruis van de airco en dan hoor je een stem. Het plaatje in de OP is een goede impressie van hoe zoiets er uit kan zien, maar het wordt ingevuld door je eigen fantasie en dat is voor iedereen anders.

Een paar jaar geleden heb ik een week op de afdeling neurochirurgie gelegen en na de ingreep 6 dagen achtereen zonder enige slaap compleet Full HD audiovisueel uit mijn pan gehallucineerd, harder dan ik ooit had meegemaakt. Ik leefde in drie werelden tegelijk en ook nog in de realiteit omdat ik, dankzij eerdere ervaring, precies kon plaatsen wat er gebeurde in mijn hersenen. Ik kan je garanderen, het was allemaal puur neurologisch, niks spiritueels, niks religieus, wel leerzaam. Toen ik eindelijk een paar uurtjes kon slapen hield het op, alsof ik wakker werd. Zou ik het nog eens willen doen? Nee bedankt :| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ploink schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:58:
Met een hallucinogeen ga je dromen terwijl je wakker bent, dat is hoe ik het omschrijf. Sluit je ogen en de onbeduidende vlekjes (beeldruis) gaan caleidoscopische vormen aannemen die kunnen uitgroeien tot zeer gedetailleerde en levendige beelden. Hetzelfde kan gebeuren met het geruis van de airco en dan hoor je een stem. Het plaatje in de OP is een goede impressie van hoe zoiets er uit kan zien, maar het wordt ingevuld door je eigen fantasie en dat is voor iedereen anders.
Dat is wel erg kort door de bocht, want er treden veel meer effecten op die je tijdens het dromen niet tegenkomt. De input van je sensoren kunnen door elkaar worden gegooid, waardoor je bijvoorbeeld geluiden kunt zien, of er treden allerlei feedback loops op. Je complete denkproces slaat op hol waardoor je allerlei vage associaties legt die je normaal niet zou leggen en emoties kunnen veel heftiger zijn dan normaal en gepaard gaan met gigantische moodswings. Verder is je complete state of mind anders, net als bij non-hallucinogene drugs.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:46
Ik heb het zelf ook 1 keer geprobeerd uit nieuwsgierigheid. Bijzonder apart maar ik voelde me vooral gehandicapt erdoor. Alledaagse dingen kosten opeens moeite. Je kan je niet concentreren, eigenlijk nog een stap verder als dromen want in dromen wil ik nog wel eens 'bewust' worden. Nou ja, verder wel leuke dingen gezien en zo maar dat was het dan ook. Ik zag bijvoorbeeld in de donkere lucht slangen die uit vuurwerk bestonden, een typemachine in de wolken en het gras danste met een RGB filter erover heen (dus blauw, rood en groen gras zwabberend).

1 Keertje maar nu hoeft het niet meer, ik snap nu wel heel goed dat mensen dit kunnen zien als een soort waarheid maar ben volledig overtuigd dat dit gewoon een verstoring is van de hersenfunctie :9 Prima voor een keertje te proberen (was samen met een vriend en nog een vriend die 'sitter' was).

Trouwens, dingen die je normaal niet meer opvallen kunnen opeens heel duidelijk zijn, ik speelde een spelletje en kon maar niet "ontkijken" al die repeterende texturen... heel vermoeiend :+
Pagina: 1