Mijn Acer M7721, die 105 watt in rust verbruikte, is de deur uit. In de werk- eetkamer moet een fraai ogende PC komen te staan. De dame des huizes heeft gekozen voor de Aerocool SD white (past zo mooi bij de witte Benq-24-inch). Maar dan moet ik dus wel zelf gaan bouwen.
De machine staat vrijwel de hele dag aan voor muziek, email en de browser. Soms staat daarnaast eea te downloaden, worden mp3's geconverteerd en worden metatags bewerkt. Ook een spelletje moet kunnen (op bescheiden settings).
Tijdelijk werken we op mijn 5,5 jaar oude HTPC (Athlon X2 4600+, 4 GB, 240Gb-SSD en een Radeon HD5570) en die is eigenlijk al snel genoeg. Maar ik wil toch wat snellers en een setup die ook op de toekomst voorbereid moet zijn:
aangevuld met een Samsung SSD (Evo 250) en een 2TB schijf die al in mijn bezit zijn.
Omdat de nieuwe PC gemiddeld 12 uur per dag aan zal staan lijkt het de moeite om te kijken of er een setup bestaat die slimmer met het energieverbruik omgaat.
Wie heeft een advies? Alleen de behuizing is heilig
De machine staat vrijwel de hele dag aan voor muziek, email en de browser. Soms staat daarnaast eea te downloaden, worden mp3's geconverteerd en worden metatags bewerkt. Ook een spelletje moet kunnen (op bescheiden settings).
Tijdelijk werken we op mijn 5,5 jaar oude HTPC (Athlon X2 4600+, 4 GB, 240Gb-SSD en een Radeon HD5570) en die is eigenlijk al snel genoeg. Maar ik wil toch wat snellers en een setup die ook op de toekomst voorbereid moet zijn:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | ASRock H87M Pro4 | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Aerocool DS Cube White Edition Closed | € 73,01 | € 73,01 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 36,99 | € 36,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 389,80 | |
Omdat de nieuwe PC gemiddeld 12 uur per dag aan zal staan lijkt het de moeite om te kijken of er een setup bestaat die slimmer met het energieverbruik omgaat.
Wie heeft een advies? Alleen de behuizing is heilig