Als het om gamen gaat ben ik een ouwe l*l (a.k.a. retro gamer). Ik speel nog regelmatig spelletjes in DosBox alleen mis ik daar nog wel eens zaken zoals een resolutie hoger dan 320x240, muis support, etc.
Echter blijken er ook fan's te zijn die oude games een flinke opknap beurt geven en vaak ook gelijk windows / linux / mac support inbouwen. UIteraard ontzettend gaaf, maar soms wat moeilijker te vinden. De reden dat ze vaak wat lastiger te vinden zijn is omdat ze een andere naam dragen dan de originele titel. Aangezien ik er weinig over kon vinden op GoT, open ik maar een topic.
Uiteraard zullen er nog meer mensen zijn dit soort games spelen en misschien wel installatie issues hebben, er projecten zijn met genoeg bugs zodat het spel amper speelbaar is.
Ik moet dan ook wel met een paar voorbeelden over de brug komen. Ik kan niet jullie al het werk laten doen
Dus weet iemand van nog meer van dit soort gave projecten of initiatieven en wat vinden van bovenstaande games?
Echter blijken er ook fan's te zijn die oude games een flinke opknap beurt geven en vaak ook gelijk windows / linux / mac support inbouwen. UIteraard ontzettend gaaf, maar soms wat moeilijker te vinden. De reden dat ze vaak wat lastiger te vinden zijn is omdat ze een andere naam dragen dan de originele titel. Aangezien ik er weinig over kon vinden op GoT, open ik maar een topic.
Uiteraard zullen er nog meer mensen zijn dit soort games spelen en misschien wel installatie issues hebben, er projecten zijn met genoeg bugs zodat het spel amper speelbaar is.
Ik moet dan ook wel met een paar voorbeelden over de brug komen. Ik kan niet jullie al het werk laten doen
The Ur-Quan Masters HD (Star Control 2) |
---|
![]() |
Een space adventure game waar de speler de spelwereld moet verkennen met weinig richting en ontdekkingen en aansluitingen onafhankelijk. Interactie met de verschillende uitheemse soorten is een belangrijkste deel van de game, het achtergrondverhaal van zowel de soorten uit de eerste games en nieuwe werden aanzienlijk uitgewerkt. Er zijn uren van de dialoog, elke soort het uitbrengen van hun karakteristieke gemoedelijke eigenaardigheden, muziek, en zelfs weer te geven lettertypen. |
Ur-Quan Masters HD Mod. Een HD-remake van Star Control 2. Het is het volledige Ur-Quan Masters spel, maar ook met een hoge resolutie modus, nieuwe functies en nieuw artwork. Het spel is gewoon stabiel en ook de spraak zit er bij. Beschikbaar op Windows, Linux, Mac en Android. Er is wel een kanttekening dat de besturing van je spaceship op Android redelijk ruk is. |
Vega Strike (Privateer) |
---|
![]() |
Vega Strike is een Open Source 3D Actie-Space-Sim waarin je kan handelen, vechten en ontdekken in een enorm universum. Vega Strike is gebouwd op de top van OpenGL en is beschikbaar op Windows, Linux en Mac. Vega Strike (het spel) is momenteel in een speelbare toestand, maar zowel de game-engine en de dataset zijn in voortdurende ontwikkeling. Voor Vega Strike zijn ook een aantal mods uitgebracht zoals Privateer Gemini Gold en Vega Trek. |
Dus weet iemand van nog meer van dit soort gave projecten of initiatieven en wat vinden van bovenstaande games?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.