Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 22:47
Ik ben op zoek naar een router die makkelijk mee te nemen is en die ik voor meerdere doeleinden kan gebruiken. Ik kom er echter weinig informatie of testen over tegen. Ik heb er een aantal gezien maar weet niet wat te kiezen.
Belangrijkste is:
  • Voor thuis te gebruiken als repeater om mijn WiFi signaal te versterken naar de zolderkamen
  • Voor op reis een Hotspot opzetten om meerdere apparaten aan te sluiten.
  • Te configureren dmv een Tablet
Ik heb een aantal apparaten gezien (misschien zijn er nog betere) en ben benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met één of meerdere van deze apparaatjes.
Het gaat om:
pricewatch: TP-Link TL-MR3020
pricewatch: Asus WL-330NUL USB All-in-One Wireless-N Pocket Router
pricewatch: Asus WL-330N
pricewatch: Asus WL-330N3G
pricewatch: Buffalo AirStation Wireless N300 Travel Router
pricewatch: D-Link DIR-505
pricewatch: D-Link DIR-506L Pocket Cloud Router

Zijn allemaal rond de 30 Euro

[ Voor 17% gewijzigd door TVL op 06-02-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 21:21

lier

MikroTik nerd

Ik ben zelf in het bezig van de DIR-506L, prima apparaat en ideaal voor op vakantie (er zit een batterij in, dus hij heeft niet altijd stroom nodig). Eenvoudig te configureren en doet precies wat hij moet doen.

Persoonlijk zou ik voor thuis nooit een repeater inzetten, maar daarvoor een kabel in combinatie met een accesspoint in te zetten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb de TP-Link TL-MR3040 voor dit doeleinde. Lijkt erg op de hierboven genoemde 3020, maar dan met accu ingebouwd.

Beide doen afaik geen repeater functionaliteit (al vraag ik me af waarom je dat zou willen). Als je wilt kun je wel de WISP-router functionaliteit voor mis-/gebruiken maar dan heb je potentieel NAT-achter-NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
Denk dat ik het idee van Extender maar laat varen. Met batterij hoeft niet perse van mij. Kan je die MR3040 en DIR-506L ook via een tablet of Android telefoon configureren? Dus de internetverbinding instellen die hij moet doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Het probleem met dat plan is dat je WiFi al ingesteld moet zijn vóór je dat gaat doen. Dus als je per ongeluk of expres "factory deafult" doet kun je misschien niet meer verbinden met je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
In WISP mode kan je met de MR3040 ook wireless bij de admin interface (LAN). Daar kun je dan instellen van welk WiFi hij gebruik moet maken voor het internet (WAN). Dat zou dus ook op een tablet moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 07-02-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 21:21

lier

MikroTik nerd

TVL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:20:
Kan je die MR3040 en DIR-506L ook via een tablet of Android telefoon configureren? Dus de internetverbinding instellen die hij moet doorgeven?
De DIR-506L kan dat zonder problemen (WiFi instellingen blijven behouden).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
Zie nu dit apparaat pricewatch: TP-Link TL-WR710N
en denk dat deze misschien wel handig is om een hotspot te maken op reis en voor thuis als een access point te laten fungeren.
Heb thuis op de zolderverdieping één bekabelde netwerkaansluiting en een matig tot slecht WiFi bereik. Dus als ik hem daar als AP (bedraad) instel kan ik er één bedrade PC aanhangen (zitten twee netwerkaansluitingen op) en draadloos een tablet, telefoon of laptop aan hangen. Klopt dat wat ik zeg met dit apparaat?

[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 08-02-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 08:18
De vraag wordt vaker gesteld: kunnen deze apparaten ook overweg met het scenario waarin je in een hotel een usercode krijgt die slechts toegankelijk is voor één apparaat? Dus dat ik alsnog met mijn ipad / iphone / werklaptop tegelijkertijd aan de slag kan? Maakt WISP dit mogelijk of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
@Morrey
Inderdaad WISP moet dit kunnen.

Ik heb de TP-Link TL-WR710N besteld. Belangrijk vond ik de twee netwerk poorten en vond hem het meest veelzijdig. Zit ook een USB poort op waarmee je kan opladen en gegevens kan delen.
Krijg hem deze week.
Handig is dat je op de site van TPLink kan spelen met de emulator waarin je de instellingen kan zien.
http://www.tp-link.com/en/support/emulators/
Als je kijkt bij de TL-WR710N en deze in de Working mode op WISP Client Router zet kan je zien hoe je eea moet instellen.

[ Voor 23% gewijzigd door TVL op 22-03-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik was het gepruts met Connectify zat en op zoek naar een mooi WISP reisroutertje, die:

- als ethernetkaart kan dienen voor mijn Sony Vaio Pro Ultrabook
- meerdere mobile devices kan verbinden met een Internet Uplink
- om kan gaan met captive portals in hotels etc.
- compact en eenvoudig in gebruik is

Na onderzoek kwam ik uit op de prachtig compacte Asus WL-330nul, ook al door TS genoemd.
Dit dingetje is een zeer gebruikersvriendelijk swiss army knife, een kind kan de was doen.

Aansluiten op een willekeurige USB stroombron (bijv powerbank), via Wifi verbinden, via Web GUI het uplink netwerk selecteren en gaan met die banaan.

Er kan zelfs een gastnetwerkje worden aangezet, maar dat heeft als nadeel dat er geen Wifi security mogelijk is. Ook MAC cloning is mogelijk, voor het geval je eerder al met een device op de captive portal je ene login 'credit' hebt weggegeven.

Momenteel 2 tientjes prijs weer op het oude nivo van 35e inclusief verzenden. Ik wou dat ik dit eerder had ontdekt...aanrader!
[EDIT: router heeft momenteel wel enkele security risico's in de firmware. Zie mijn review voor details]

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/Closhr54HZK63dil/P_500.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door JPS op 22-03-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik ga met een paar weken weer naar de camping. Daar heb je WiFi via Lan1. Eerder nam ik altijd een extra (oude) notebook mee.
- Notebook connect ik met (onbeveiligde) WiFi van de camping.
- Via internetbrowser naar de login pagina van Lan1 (http://www.lan1.de/) en dan inloggen.
- Internet Connection Sharing aan
- Lan poort van oude pc connecten met router/AP
En dan kon ik eenvoudig internetten op alle devices die we bij ons hadden

Toch hoop ik dat het makkelijker kan, maar ik kan nergens echt een sluitend verhaal vinden.

Zijn er überhaupt van dit routers/repeaters/apparaten waarmee je in kan loggen op de inlogpagina van de camping-hotspot-beheerder?
Zo ja, kan ik daar dan mee connecten over wifi met mijn eigen devices of moet ik dan eerst via een lan-poort met een 2e router connecten?

Bedankt voor een ieder die me hier wat verder mee kan helpen.

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Dat is dus precies wat die WISP routers doen. Inloggen doe je eenvoudig via een aangesloten apparaat. Omdat er NAT draait zie het Wifi netwerk van de camping het als een en dezelfde machine. Vervolgens wordt de inlog gekoppeld aan het MAC adres van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FlipFlap schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:13:
.....

Zijn er überhaupt van dit routers/repeaters/apparaten waarmee je in kan loggen op de inlogpagina van de camping-hotspot-beheerder?
Zo ja, kan ik daar dan mee connecten over wifi met mijn eigen devices of moet ik dan eerst via een lan-poort met een 2e router connecten?

Bedankt voor een ieder die me hier wat verder mee kan helpen.
Juist daarvoor heb ik de D-Link DIR-506L Pocket Cloud Router gekocht.
Ik hoop hiermee ook het probleem van slecht ontvangst door de aluminumwanden op te lossen.

Over een paar weekjes kan ik pas testen of het naar tevredenheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

@Rakapul/nokiaan

Dus waar je normaal automatisch eerst naar login pagina gestuurd wordt zodra je een internetbrowser opent als je nog niet ingelogd bent, gebeurd dat nu nog steeds, alleen zit er dan die WISP router nog tussen.

Bedankt!

Overigens kan ik nog altijd een oude notebook meenemen voor als het niet goed werkt. Wil niet het risico lopen dat ik er alsnog zonder internet kom te zitten :)

Rest me nog wat reviews te lezen en er één uit te kiezen.

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
Yep, zo moet het inderdaad werken. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Heb wel gelezen dat dit zo werkt in van die Landal huisjes.

Ik heb de TPlink WR710N nu thuis draaien als Acces Point. Ben er erg blij mee, heeft ook een erg goed bereik. Heb hem ook voor een vriend gekocht bij Amazon.de voor 20 euro (inclusief verzendkosten). Multifunctioneel ding. Heb voor deze gekozen omdat hij de meeste mogelijkheden had.

[ Voor 21% gewijzigd door TVL op 26-03-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 09:34
Toen ik gister avond dit topic las en de asus WL-330nul zag heb ik er meteen eentje besteld( momenteel weer 20 euro bij MM en saturn).

Zojuist binnengekregen, geniaal multifunctioneel apparaatje! Werkt perfect als netwerk kaartje ( wifi en lan ), maar ook de hotspot functionaliteit werkt perfect!

Zeker een aanrader! En ook perfect voor de TS lijkt me zie net dat hij al een tp-link heeft besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Koen g op 27-03-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
Zojuist ook de WL-330nul (leuke naam "nul") besteld bij de mediamarkt. Blijkbaar wordt er regelmatig mee gestund door de mediamarkt door de prijs naar 19,99 te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb ook een TL-WR710N maar krijg deze niet werkend met WISP in een Landal huisje. Ik heb verschillende methoden geprobeerd maar als ik het Landal netwerk connect dan wordt het draadloze signaal eruit gegooid en kan ik de WR710N niet meer bereiken en moet ik hem resetten.
Heeft iemand deze router werkend gekregen in een Landal huisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Staat de router op Europese Wifi instelling?

Ik heb daar met een TPLink router thuis heel lang mee lopen kloten nadat ik de firmware had geupgradet en de instelling terug was gezet :X
(En dan was er ook nog een detail dat die instelling alleen in AP mode er tussen stond, maar ook werkt in WISP mode, of iets in die richting.)

[ Voor 33% gewijzigd door Rukapul op 15-05-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Ik heb de router op Nederland gezet. Ik dacht dat dat te maken heeft met de kanalen die je kan gebruiken. In de VS mag je bijvoorbeeld geen kanaal 13 gebuiken maar in NL wel.
Het is wel apart dat ik gewoon een eigen netwerk kan opbouwen maar als ik conncect met het netwerk van Landal vliegt mijn eigen netwerk eruit. Dacht eerst aan een beveiliging van het netwerk van Landal maar lijkt mij stug. Kan volgen mij ook geen conflict zijn met IP adressen want de range van het Landal netwerk was totaal anders als die van de TPlink.

[ Voor 50% gewijzigd door Xiquena op 15-05-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Werkt het nu wel dan?

Ik herken namelijk ook dat ik met de router kon verbinden tot hij aan m'n huisnetwerk hing waarna de verbinding met m'n laptop etc zeer instabiel werd. De enige verklaring die ik zie is dat WISP voor ingaande e uitgaande wireless dezelfde radio en kanalen wordt gebruikt wat dus effectief wordt bepaald door de WAN wifi (bv van Landal). Bij mij bleek het dus de landinstelling te zijn, maar bij jou mogelijk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
In mijn eigen huisnetwek werkt dit allemaal goed dat heb ik geprobeerd. Dus een hotspot opgezet met een ander SSID dan mijn eigen SSID dmv WISP. Zou misschien inderdaad hetzelfde kanaal kunnen zijn waarop beiden uitzenden. Kon ik volgens mij alleen niet wijzigen. Moet ik nog maar eens thuis testen want zit niet meer bij Landal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-05 23:44
Vorige week ook in en Landal huisje geweest, dmv WISP op een Dlink DIR-505. Werkte perfect, in de setup het landal netwerk gekozen met het sterkste kanaal. Eigen netwerk een andere naam/wachtwoord gegeven en het werkte. Wel kon ik ook niet kiezen wel kanaal hij het netwerk uitzond. Dit was dus hetzelfde kanaal als het Landal netwerk.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
nu weer 34,- :(

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 19:45
Wat zijn de verschillen tussen die wl-330null en de wl-330n. Op de Asus website geven ze geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 19:45
Wat is aan te bevelen als je het volgende wilt.

In een hotel een draadloos netwerk of bedraad netwerk oppikken, en die verbinding gebruiken om een nieuw, prive, draadloos netwerk uit te zenden. Zodat je je hotel internetaccount gaat delen, in je eigen beveiligde netwerkje.

Ik lees nergens dat de pricewatch: Asus WL-330N3G of de productreview: D-Link DIR-505 review door Sartaxi dat beveiligd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 12:27

xces

To got or not to got..

Wat ik dan weer uit de productomschrijving van de WL-330nul lees is dat je het apparaat aan een netwerkkabel, of laptop moet hangen (en laten hangen, of is dit alleen voor de eenmalige setup/configuratie?). Kan dit apparaat ook ingesteld worden om te bereiken wat dagizmo hierboven wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik heb nog nooit een kabel (los van de adapter) aan mijn nul gehangen. Gewoon stroom erop met de adapter en even wachten totdat ie is opgestart en je kunt je aanmelden op het apparaat/netwerk met de sleutel die erop staat gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 20:34
Die Asus WL-330NUL klinkt goed voor onderweg, alleen mis ik nog een mogelijkheid voor een externe antene. Op de camping zit je namelijk soms net te ver weg van 't AP / receptie.

Alternatief dat ik vond was de ALFA Network R36 AWUS036H met externe Alfa AWUS036NHR.. iemand ervaring met een dergelijke setup?

on the 8th day god started debugging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Ben op zoek naar een travelrouter (mag ook een gewone zijn) met de volgende specs:
- WISP (voor delen van betaalde wifi)
- USB file sharing (zonder speciale app oid, er komt een hdd aan de router die films moet gaan delen naar Android tablets met xbmc)
- geen ingebouwde stekker (router moet in de auto als media server gaan werken. Het liefst dus USB voeding)

Welke moet ik kopen? Is de d-link dir506l een goed idee? Of maakt die voor file sharing gebruik van een eigen app oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669922

:)

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 669922 op 25-04-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669922

Xiquena schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:11:
Ik heb ook een TL-WR710N maar krijg deze niet werkend met WISP in een Landal huisje. Ik heb verschillende methoden geprobeerd maar als ik het Landal netwerk connect dan wordt het draadloze signaal eruit gegooid en kan ik de WR710N niet meer bereiken en moet ik hem resetten.
Heeft iemand deze router werkend gekregen in een Landal huisje?
Knip..

[ Voor 15% gewijzigd door Equator op 10-07-2015 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ga eens even ergens anders reclame maken... Wat jij doet is exact wat ik op mijn tweakblog beschreven heb.

En beter dan Ruckus/EnGenius? Dat ding doet boven de 71mW alleen ruis, die andere twee niet. Slecht advies, dan kan je zelfs beter een WRT54GL scoren en mijn guide volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_ik
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-06-2022
De vakantie periode komt er weer aan, dus dat betekent voor mij dat we weer richting camping gaan. Dus ik ben toch ook maar eens op zoek naar Router met WISP functie, om zo meerder telefoon's & tablets te voorzien van internet van de camping

Maar ik zie dat deze topic al meer dan een jaar geleden begonnen is. Ik was benieuwd of er inmiddels ook weer nieuwe modellen uit gekomen zijn, die WISP ondersteunen. Helaas is er geen fillter optie voor WISP functie op pricewatch, of zie ik iets over het hoofd?
TVL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:57:
Ik ben op zoek naar een router die makkelijk mee te nemen is en die ik voor meerdere doeleinden kan gebruiken. Ik kom er echter weinig informatie of testen over tegen. Ik heb er een aantal gezien maar weet niet wat te kiezen.
Belangrijkste is:
  • Voor thuis te gebruiken als repeater om mijn WiFi signaal te versterken naar de zolderkamen
  • Voor op reis een Hotspot opzetten om meerdere apparaten aan te sluiten.
  • Te configureren dmv een Tablet
Ik heb een aantal apparaten gezien (misschien zijn er nog betere) en ben benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met één of meerdere van deze apparaatjes.
Het gaat om:
pricewatch: TP-Link TL-MR3020
pricewatch: Asus WL-330NUL USB All-in-One Wireless-N Pocket Router
pricewatch: Asus WL-330N
pricewatch: Asus WL-330N3G
pricewatch: Buffalo AirStation Wireless N300 Travel Router
pricewatch: D-Link DIR-505
pricewatch: D-Link DIR-506L Pocket Cloud Router

Zijn allemaal rond de 30 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baske2005
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-08-2022
goedenavond

wie kan mij vertellen hoe ik de TL-WR710N moet instellen voor kpn-fon via android.

met vriendelijke groet

sebastiaan

[ Voor 4% gewijzigd door baske2005 op 09-07-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor beide heren zeg ik:
Maak even een nieuw topic aan. Vertel daarin wat je probeert te realiseren, waar je tegenaan loopt en wat je zelf allemaal geprobeerd hebt. We zijn geen helpdesk waar je je vragen ergens kan dumpen.

Oude topics uit de sloot halen met een reactie die niet ontopic is, is niet zo handig.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.