Op het moment ben ik bezig om een Domain controller in te richten icm 2 terminal servers.
Alle 3 gebaseerd op Server 2012 Standard.
Nu loop ik eigenlijk tegen een aantal vragen aan en hoop dat jullie me kunnen helpen? Aangezien ik op internet niet echt een concreet antwoord kan vinden.
Namelijk:
Op welke servers moet ik de Terminal services installeren?
Ik dacht namelijk zelf zo:
Domain controller: RD-Connection broker, RD-Sessiehost, RD-webtoegang, Rd-licentieverlening
Terminal server 1: RD-Gateway
Terminal server 2: RD-Gateway
Gaat er om dat de users inloggen op de RDweb via een SSL verbinding binnen internet explorer en daar automatisch de juiste terminal server te zien krijgen. Dit door middel van policy's.
Doe ik het op deze manier dan juist of moet ik het anders indelen?
Zo als ik het nu schrijf zou alle communicatie om een sessie te starten toch via de Domain controller lopen?
Hopelijk kan iemand mij een klein beetje meer duidelijkheid verschaffen? eventueel via een diagram?
Alle 3 gebaseerd op Server 2012 Standard.
Nu loop ik eigenlijk tegen een aantal vragen aan en hoop dat jullie me kunnen helpen? Aangezien ik op internet niet echt een concreet antwoord kan vinden.
Namelijk:
Op welke servers moet ik de Terminal services installeren?
Ik dacht namelijk zelf zo:
Domain controller: RD-Connection broker, RD-Sessiehost, RD-webtoegang, Rd-licentieverlening
Terminal server 1: RD-Gateway
Terminal server 2: RD-Gateway
Gaat er om dat de users inloggen op de RDweb via een SSL verbinding binnen internet explorer en daar automatisch de juiste terminal server te zien krijgen. Dit door middel van policy's.
Doe ik het op deze manier dan juist of moet ik het anders indelen?
Zo als ik het nu schrijf zou alle communicatie om een sessie te starten toch via de Domain controller lopen?
Hopelijk kan iemand mij een klein beetje meer duidelijkheid verschaffen? eventueel via een diagram?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O