Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:32
Ik zit in Lightroom te zoeken naar tweetal foto's die ingelijst aan de muur moeten komen in huisje. Kan alleen niet kiezen, zucht :+

Ik ben benieuwd of jullie zelf ook eigen werk thuis hebben ophangen, en zo ja, hoe? Ingelijst, op canvas, plexiglas etc? Hoe groot, hoeveel? :)

En dan ben ik uiteraard ook benieuwd welke foto's dat dan zijn!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Slechts enkele afgedrukt op een soort embossed papier, ingelijst (echter zonder glasplaat). Formaat rond de A4 en 3 rond de A3 (verhoudingen zijn niet identiek aan de standaard papierverhouding). Deze fotos zijn wisselend van onderwerp: landschap, portret, macro (ring), kathedraal Krakow, montage van een foto.

Ben van plan een panorama van Banff (Canada) af te laten drukken op Forex 160 cm bij 80 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik ben al een tijdje van plan een fotomuur te maken; veel foto's, verschillende formaten, mogelijkheden om te verplaatsen, of een foto toe te voegen. Daar heb ik nog niet echt goede oplossingen voor gevonden. Ik kan daar mijn eigen systeem voor ontwerpen, maar eerst even kijken of het de moeite waard is.

Ik ga vanavond low-tech gewoon op 120grams papier printen (formaat 120x75mm, 265x175mm, 410x275mm, en andere varianten). Kan ik een vrij forse muur bedekken voor €6,- . Kan ik kijken of het wat is, en wanneer ik ga verhuizen het fatsoenlijk aanpakken.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 11:39
Ik heb een eigen foto van een oude schommel in een sepia tint tegen het zwart/wit aan op 50x50cm canvas.

Ook heb ik nog 3 panoramas op 1 poster van 70x100cm af laten drukken, deze hangen nu in 1 grote lijst maar wil ik liever alle 3 los, hoewel 23x100cm misschien wel erg panoramisch is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 17:36
Ik heb zelf ingelijst in een grote lijst van Ikea een foto op formaat 30x45cm is dat volgens mij (denk A3 ongeveer dat dat is?) En dan met een flinke passe-partout om de foto heen nog.

Verder nog een foto van mijn vrouw en dochter op A4 ongeveer, en ik heb nog een panorama die ik zelf wel heel mooi vind, deze wil ik nog eens aan de wand hebben op (of achter) plexiglas o.i.d., maar is vrij duur 120 euro ofzo volgens mij. Maar ga ik nog wel een keertje doen.

Canvas ben ik zelf niet zo gek op voor foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 09:42
Heb zelf een wand van 4x A2 aan elkaar geplakt. Dubbelzijdig tape aan een kant en aan de andere kant gewoon plakkers met verschillende foto's erop. Ik krijg altijd positief commentaar er over :) Goedkope en leuke oplossing!

Zelf heb ik hier 2 verschillende maten canvas foto's hangen, 1 een zonsondergang en de ander een Japans kasteel. Leeft goed op :)

[ Voor 22% gewijzigd door JerX op 06-02-2014 14:51 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wij hebben een foto van onze huwelijksreis naar Canada aan de muur hangen, gedrukt op 3mm dik aluminium in het formaat 90 bij 60. Was weer eens wat anders dan standaard canvas :).

Het gaat om een uitzicht in de Rockies over een spiegelglad meer, mooie bergen en wat boompjes en struikjes in de voorgrond.

Aluminium plaat hangt zonder rand of lijst ongeveer 1 cm van de muur af, geef een mooi effect. Kan je tegenwoordig ook gewoon bij de Hema bestellen.

http://foto.hema.nl/foto-op-aluminium

Erg tevreden hierover, komt mooi van de muur af en zonder de lijst lijkt het wat ruimtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb wat kanvassen hangen, maar dat vind ik eigenlijk altijd zonde om een foto echt mooi uit te laten komen. Leuk voor de sfeer, niet voor een showcase voor een mooie foto.
Heb nu een Xpozer hangen. Aluminium frame waarbij je je foto´s kan opspannen. Niet goedkoop, maar zo kan je wel tenminste wat wisselen aan je muur. Daarnaast hangt het wel netjes los en zijn de foto´s van echt prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:58

qless

...vraag maar...

Ik heb er thuis 1 hangen op allu, 120x80, veel mooier effect dan canvas. Nadeel is wel prijs op dat soort formaten gaat al rap richting/over de 100,-

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1980Wouter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-12-2024
in de woonkamer een canvas van 200x80 van een panorama die we hebben gemaakt in Australië en op de slaapkamer boven het bed nog een van hetzelfde formaat een panorama van een strand in Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 19:20

Nic

Vrij

Tsja, het kiezen van de foto vind ik ook het allermoeilijkste. Ineens vind ik dan eigenlijk geen enkele foto mooi genoeg meer om groot af te drukken. Ik zoek nog iets voor boven de bank, maar daar is het al vier jaar leeg. Dagelijks laat ik met m'n bedrijf duizenden foto's en vergrotingen afdrukken dus het is echt een eitje om van mijn part iedere maand een nieuwe vergroting af te laten drukken, maar toch is het akelig leeg aan de muur...

De enige plek waar wel een foto hangt in m'n huis is... in de badkamer. Een foto op perspex/dibond, van 180x60 cm boven het bad (en in de spiegeling van de glaswand zie je dat er nog een foto hangt, dibond/perspex van 30x45).
Afbeeldingslocatie: http://www.klari.net/218_8283-800.jpg
(enorme vertekening door 14mm groothoek...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 16:22
Dat is gaaf!
Mooie badkamer ook!

[ Voor 46% gewijzigd door Universal Creations op 06-02-2014 18:40 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Dat is zeker gaaf! Leuk blauw licht ook, wel oppassen met ondeugende dingen doen dan he? :+
Bij mij is het ook al 5 jaar leeg bij eettafel en boven bank. Ik kan echt niet kiezen.

Is dat een eigen foto trouwens? :)

Ik heb over het algemeen alleen maar ikea lijstjes hangen (van die kleintjes waar 3 foto's in kunnen). Ik wil nu 1 plaat van 60x40 ophangen, en 2 kleinere van ongeveer 40x30. Ik heb gekozen voor dezelfde ikea lijsten, zodat het bij de rest past, maar ben toch stiekem beetje nieuwsgierig naar plexiglas of alu oplossingen, en hoe dat in de gemiddelde woonkamer staat :). Dus als iemand het leuk vind foto te plaatsen van zijn / haar foto aan de muur, graag! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjekster op 06-02-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Er hangt en staat van alles bij mij in huis. Canvassen, profi ingelijste foto's met dubbele passe-partout's en zelf in elkaar geknutselde / opgeplakte foto's. Over het algemeen allemaal realtief groot (1 lengte >50cm).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Heb hier een groot canvas (80x60) van een foto van m'n ouders en broertje boven m'n bed staan. Ooit een keer gewonnen, maar eigenlijk te groot om op te hangen in m'n studentenkamer Vraag me nog steeds af of ik 'm niet gewoon bij m'n ouders moet ophangen...

Verder nog 3 A4-prints in lijsten aan de muur, 3 10x15-printjes in één lijst aan een andere muur, 7 13x18-prints in lijstjes aan een derde muur en daarnaast, op m'n kastdeur, heb ik allemaal 10x15-afdrukken geplakt. Niet echt de moeite waard om een foto van te posten :P

Overigens hebben we afgelopen moederdag 3 grote foto's (100x80-lijst) aan m'n moeder gegeven met daarin portretten van mij, m'n broertje en m'n zusje. Gehaald bij de IKEA, naam van de lijsten was geloof ik "RIBBA". Erg mooi, simpel en clean design (heb ze zelf dus 40x30 op m'n eigen kamer), de passe-partout is een beetje crème-wit.

En als ik toch aan het huis van m'n ouders denk, die hebben 3 grote (200x75 cm of zo) multiplex platen zwart geschilderd, plaatjes/blokjes hout van 10x15 uitgezaagd, oude foto's uit de gele kruidvat-fotomapjes gehaald, op blokjes geplakt en die blokjes op de platen geplakt. Ziet er echt heel gaaf uit, een hele muur vol met familiefoto's van toen alle kids nog klein waren. Zal er komend weekend wel even een foto van maken!

[ Voor 19% gewijzigd door tobiasvs op 07-02-2014 16:36 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic

Nic

Vrij

Ja, zelfgemaakt. Een van de watervallen bij Erawan in Thailand. De foto is samengesteld (met autopano en daarna nog flink wat in photoshop) uit 11 losse foto's, tot iets van 42 megapixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:16

Polariteit

Fietsende fotografeur

Heb 2 eigen gemaakte foto's aan de muur hangen, op canvas. Zeker niet mijn mooiste foto's, maar toen ik ze af liet drukken vond ik ze allebei helemaal geweldig. Denk dat ik nu hele andere foto's zou kiezen. Maar ja, die dingen zijn helaas niet gratis. Bovendien roepen ze beiden leuke herinneringen op en dat is ook belangrijk :)

Boven de TV:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4066/4250296563_60dd572a6c_z.jpg?zz=1
Desert road by Marcel Tuit, on Flickr

Boven de bank:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3447/3762057299_79becde22b_z.jpg
His royal highness by Marcel Tuit, on Flickr

En daarnaast op het toilet nog een verjaardagskalendertje met eigen foto's :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Als iedereen toch foto's post, laat ook even een foto zien hoe het in jullie interieur uitziet. Altijd leuk :D

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Deathchant schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:09:
Als iedereen toch foto's post, laat ook even een foto zien hoe het in jullie interieur uitziet. Altijd leuk :D
Ik zie een vrijdag-topic aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
Één 1 foto aan de muur niet nee, maar ik zou wel een complete muur van onder tot boven van links naar rechts vol foto's willen. Alleen nog geen idee hoe ik dat het beste kan verwezenlijken. Maar ooit....

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ErikRo schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:09:
Één 1 foto aan de muur niet nee, maar ik zou wel een complete muur van onder tot boven van links naar rechts vol foto's willen. Alleen nog geen idee hoe ik dat het beste kan verwezenlijken. Maar ooit....
Gewoon met spijkers en /of schroeven :+

Dat idee van een wand speelt bij mij ook wel. De huidige foto's hangen aan een rails met een stuk nylondraad. Die setjes zijn in iedere bouwmarkt te kopen. Door genoeg nylondraden (met genoeg haken) op te hangen kan je heel veel lijstjes kwijt en kan je ook nog wel iets doen met de verdeling. Nadeel is wel dat het niet te zwaar moet worden anders komt die rail naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Deathchant schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:09:
U vraagt wij draaien.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3731/12405637465_58d4f738d4_o.jpg
DSC06900-2 by Ravnoss, on Flickr

De ontzettend rommelige woonkamer, met mevrouw Ravnoss, met boven de bank twee foto's op Acryl dibond.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7318/12405791983_011e8a3ae2_o.jpg
DSC06902-3 by Ravnoss, on Flickr

Close up.

In mijn "Whiskey-boeken-muziek" ruimte:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7332/12405637375_31b9af2702_o.jpg
DSC06904-4 by Ravnoss, on Flickr

Weer acryl dibond, dit keer een groter exemplaar. 120 breed. Moet nog worden opgehangen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2846/12406097844_0279b8b9ef_o.jpg
DSC06906-5 by Ravnoss, on Flickr

En op de slaapkamer weer acryl dibond.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3716/12406097944_1d87034bd4_o.jpg
DSC06894-1 by Ravnoss, on Flickr

(ik weet eigenlijk niet zo goed of naakt hier mag, zo niet haal ik het uiteraard direct weg)
Overigens is alleen de tweede foto daadwerkelijk door mij gemaakt. De andere drie zijn gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jahoor, geen schaamhaar dus dat komt door de policy heen :)
Mooie dame, denk niet dat ik er zoiets doorheen krijg voor hier thuis op de slaapkamer. Of is dat ook Mrs ravnoss? :P

Hier thuis in de hal overigens een wall of fame gemaakt: 4 alu lijsten met elk 3 foto's van 15x13 ofzo in de hal, met foto's van bijzondere vrienden en bijzondere momenten :) Krijgen we bij bezoek altijd wel vragen over, want de locaties varieren van Las Vegas tot de piramiden en van Suriname tot Griekenland.

Wat ik me wel afvroeg: ik heb zo'n canvas van de Ikea. Kun je dat spul zonder problemen op de badkamer hangen, of kunnen die dingen niet tegen vocht? :)

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 09-02-2014 12:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
BlaTieBla schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:02:
[...]

Gewoon met spijkers en /of schroeven :+

Dat idee van een wand speelt bij mij ook wel. De huidige foto's hangen aan een rails met een stuk nylondraad. Die setjes zijn in iedere bouwmarkt te kopen. Door genoeg nylondraden (met genoeg haken) op te hangen kan je heel veel lijstjes kwijt en kan je ook nog wel iets doen met de verdeling. Nadeel is wel dat het niet te zwaar moet worden anders komt die rail naar beneden.
Ik dacht eerder aan een voorzetwand van halve cm triplex en daar de foto's op plakken zonder lijstjes dus dat kost me anders een fortuin

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

The Eagle schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:27:
Jahoor, geen schaamhaar dus dat komt door de policy heen :)
Mooie dame, denk niet dat ik er zoiets doorheen krijg voor hier thuis op de slaapkamer. Of is dat ook Mrs ravnoss? :P
Gelukkig was deze foto de keuze van mijn vriendin ;). Als ik het had voorgesteld had ze het waarschijnlijk wel ongepast gevonden ;). Dubbele standaard.
Hier thuis in de hal overigens een wall of fame gemaakt: 4 alu lijsten met elk 3 foto's van 15x13 ofzo in de hal, met foto's van bijzondere vrienden en bijzondere momenten :) Krijgen we bij bezoek altijd wel vragen over, want de locaties varieren van Las Vegas tot de piramiden en van Suriname tot Griekenland.
Dat is bij ons ook nog een idee. In de hal een hoop foto's hangen. Al zat ik te denken aan foto's in alle vormen en maten, in verschillende soorten lijstjes. Dus echt een enorme bende :D. Kan je laten zien hoe het er bij jullie uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic

Nic

Vrij

The Eagle schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:27:
Wat ik me wel afvroeg: ik heb zo'n canvas van de Ikea. Kun je dat spul zonder problemen op de badkamer hangen, of kunnen die dingen niet tegen vocht? :)
Een canvas zou ik niet in de badkamer hangen, die zal niet zo lang mee gaan omdat het toch wel vochtig wordt. Van de andere kant, een canvas is meestal niet uniek (je koopt/bestelt to weer een nieuwe) en zo goedkoop dat het misschien niet zo erg is dat 'ie maar een jaartje mee gaat.
Ik heb voor acryl/dibond gekozen (die een stukje naar boven voor de foto), dat is wat meer vochtproof. Er is alleen gevaar voor intrekken van vocht tussen de lagen, maar om dat te voorkomen heb ik 'm door de fabrikant rondom dicht laten lakken op de kopse kant met blanke lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Nice, Ravnoss! Die whiskey / boekenkamer is briljant btw, vooral je whiskey opslag!

Wat reflecteert denk je erger, die acryl platen, of een gewone lijst met glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic

Nic

Vrij

Acryl spiegelt best wel erg. Als je echte fotolijsten neemt (geen ikea/hema-kwaliteit) of bij de lijstenmaker langs gaat, dan is er heel mooi ontspiegeld glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Deze hangt op canvas aan de muur in 90x60 samen met een foto van wat palmbomen, maar die kan ik niet zo gauw vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3081/3220447932_45dca815e6.jpg
Hong Kong Skyline by freezerbas, on Flickr

En deze heb ik op plexiglass laten afdrukken:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5508/12407122485_5819599e7d.jpg
Squirrel by freezerbas, on Flickr

Blijft altijd lastig kiezen wat je uiteindelijk afdrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

@Ravnoss, ik vind het wel gezellig uitzien bij jullie. Die wereldbol-wijnflessenstandaard vind ik echt zeer vet!!
Klein bed heb je ;)

Ik was namelijk ook aan het bedenken om een foto in dibond op te hangen. Wat ik me afvraag: mijn 10Mpix 40D....volgens mij houdt het snel op na 60x90 afdrukken....
Wanneer ik een grotere afbeelding kies, let's say 80x120, is dat dan nog wel mooi? Want de 300dpi haal ik gewoon niet op dat formaat met 10mpix....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Deathchant schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:32:
Wat ik me afvraag: mijn 10Mpix 40D....volgens mij houdt het snel op na 60x90 afdrukken....
Wanneer ik een grotere afbeelding kies, let's say 80x120, is dat dan nog wel mooi? Want de 300dpi haal ik gewoon niet op dat formaat met 10mpix....
Ik heb een (goede) 5mpix camera en laat ze afdrukken op afmetingen boven de 1 meter breed. Ik druk altijd op canvas af, bij andere afdruktechnieken kan het wel uitmaken, maar op canvas werkt alles echt meer dan prima.

Probleem bij mij is juist dat het vrij prijzig is, zit al snel op 100+ euro per afdruk (ivm de afmetingen). Ik heb zelf echt nooit problemen met het kiezen van foto's, kan zo 100 dingen opnoemen die ik zo zou ophangen. Dus echt een tip voor de openingspost heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Deathchant schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:32:
@Ravnoss, ik vind het wel gezellig uitzien bij jullie. Die wereldbol-wijnflessenstandaard vind ik echt zeer vet!!
Klein bed heb je ;)

Ik was namelijk ook aan het bedenken om een foto in dibond op te hangen. Wat ik me afvraag: mijn 10Mpix 40D....volgens mij houdt het snel op na 60x90 afdrukken....
Des te groter de afdruk des te verder je er vanaf moet staan om het goed te kunnen bekijken. Op afstand hoef je die 300dpi niet meer te halen en kom je met (veel) minder weg. Die 300dpi voor (hele) grote prints is vooral leuk voor de pixelpeeper (of voor in musea).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb samen met mijn vrienden een hele wand vol met 30 kleine lijstjes, boven de bank. Allemaal foto's die we zelf hebben gemaakt van dieren in de natuur. Walvis in Afrika, Olifanten maar ook een eekhoorn van het park op de hoek. Voordeel van 20x30 afdrukken x 30 stuks is dat je niet voor 1 foto hoeft te kiezen en als je na een maand bij wijze van een foto zat bent gooi je em weg. En de afdrukkosten zijn relatief laag. En we passen ze aan bij het seizoen. Dus in de winter hebben we bevroren eenden, in de lente lammetjes, de zomer vlinders en in de herst mezen aan vetbollen.

Juist die wisseling maakt het leuk, je bladert weer door oude foto's en je ziet vaker beelden die je mooi vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwimmiz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 09:02
TS zal ondertussen al iets leuks bedacht hebben. Maar toch nog even een toevoeging.
Omdat ik veel aan macro doe en ze ook graag tentoonstel, heb ik uiteindelijk gekozen om een hele muur in de hal te voorzien van strak gespannen staalkabels waaraan met miniwasknijpers heul veul foto`s gehangen kunnen worden in A4 en A3 :)

Het grote voordeel is dat je ze makkelijk kunt wisselen en dat ze relatief goedkoop zijn. Ik heb goede ervaringen met de afdrukken van Pixum en laat daar ook regelmatig wat printen.

Het nadeel is dat de prints altijd iets gaan bollen, dus voor échte showcases zou ik ook kiezen voor plexiglas, alu of canvas.

Plexiglas is bijvoorbeeld gaaf om een raam deels mee te bedekken, omdat het doorschijnend is. Maar geborsteld RVS/ALU is ook erg gaaf voor hoog contrast Z/W foto`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Heb je een voorbeeld hoe dat er uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-04 19:42
Ik heb deze thuis aan de wand hangen:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7007/6629873091_a8e6899f50_z.jpgCape Buffalos at Kruger Park by Robert Weijers, on Flickr

Dat heb ik overigens niet zelf bedacht. Mijn schoonouders vonden dat ik nu toch echt eens iets op moest hangen. Zelf lukt het me niet om van een foto te zeggen: "Die is zo goed, die hang ik op".

Dus kreeg ik deze foto 2 jaar geleden voor mij verjaardag, afgedrukt op een Xpozer, schitterend spul!

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8151/7478896026_71a1d99f34_z.jpgXpozer by Robert Weijers, on Flickr

• zwimmiz
  • Laatst online: 23-04 09:02
BlaTieBla schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:37:
Heb je een voorbeeld hoe dat er uit ziet?
Beetje donker en een ongelukkige hoek, maar het ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3877/15184459718_7404e6de19_c.jpgLumia 920 by zwimmiz, on Flickr

[ Voor 28% gewijzigd door zwimmiz op 27-09-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Ziet er mooi uit allemaal!
Wij zijn zelf ook nog op zoek naar twee dingen voor op de muur. Maar zoals veel andere hier heb ik zelf ook het idee van: het moet wel echt perfect zijn. Daardoor al meer dan een jaar aan et zoeken in mijn collectie ;(

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
@zwimmiz: kewl, leuk om mee te varieren!

@RobB_W: screw die foto, ik wil die hangmat! :+

Maar de foto past ook goed hoor, springt er lekker uit, maar past toch bij je tafel en sinaasappeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 07:22

JHS

Splitting the thaum.

Ik wil graag een aantal foto's ophangen op een schuine muur in mijn woonkamer. (De woonkamer heeft alleen maar schuine muren, zit in de nok van het gebouw.) Ben alleen bang dat als ik het tegen de muur plak dat er én niet zo mooi uit ziet én er weer af valt.

Iemand toevallig een suggestie :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijscobar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 21:29

ijscobar

eclecticus

Panorama op alu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

JHS schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:19:
Ik wil graag een aantal foto's ophangen op een schuine muur in mijn woonkamer. (De woonkamer heeft alleen maar schuine muren, zit in de nok van het gebouw.) Ben alleen bang dat als ik het tegen de muur plak dat er én niet zo mooi uit ziet én er weer af valt.

Iemand toevallig een suggestie :) ?
Als gimmick de foto('s) met perspectief printen (om de kijkhoek te corrigeren) en dan tegen het schuine dak aan schroeven, plakken, nieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:00
Zelf heb ik 2 canvassen in de hal hangen. Het waren een van m'n eerste tests met de Canon 60mm f2.8 macro. Ze zijn helaas niet helemaal scherp of ruisvrij, maar op canvas valt dit toch niet zo op.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/9z6s5fierjxkuea/IMG_3208.jpg

In de inkom hangen 3 forex prints van Canada: Joffre Lakes Provincial Park, Jasper National Park & Yoho National Park:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/wvfbd909lb4sugf/IMG_3196s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/ybeure1ilkmmf12/IMG_3195s.jpg

Waar ik vroeger woonde, hingen nog 2 panorama's aan de muur, een gallery print (Kalalau Lookout, Kauai, Hawaii)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/f6csfbdpmybmzye/IMG_3216.jpg

en een acryl print (Monument Valley, Utah)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/od6ep4h4kecnuns/IMG_3219.jpg

Maar omdat ik nu in een huurhuis woon en in principe geen gaten in de muren mag maken, staan deze voorlopig nog gewoon op een kast. Alle andere foto's hangen met strips als deze vast: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o05_s02

En in de loop van deze week verwacht ik m'n eerste Xpozer :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wauw, nice! Die prints van Canada zien er echt prachtig uit zo!

Kreeg laatst het verzoek van iemand om een foto van mij groot te laten afdrukken. Gaat om een (nacht)panorama van (ongeveer) 4:1, budget van €100 en qua lengte zo'n 100+ cm. Ben zelf niet zo'n fan van canvas (scherpte gaat verloren, als het überhaupt al als panorama afgedrukt kan worden) en heb eigenlijk geen ervaring met andere opties (aluminium, Xpozer, acryl?). Heeft iemand nog een gouden tip?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Thx.

Met dat budget kan je vrijwel alles doen, denk ik, behalve gallery prints (alu dibond + acryl).
Die xpozer die ik bijvoorbeeld heb besteld is er een van 150x50cm en kostte mij 105€ incl verzending...

Met aluminium heb ik nog geen ervaring. Ik zie dat vooral iets om zwart-wit foto's op te laten drukken (waar de witte kleur transparant is, zodat je da alu structuur erdoor ziet), dat lijkt me wel mooi.

Acryl is ook mooi, maar om echt scherpe prints te hebben, moet je kiezen voor fotopapier+acryl en geen directe druk op acryl (waar ze een witte coating achter spuiten). En het spiegelt sowieso. Misschien is dat bij je nachtfoto niet zo interessant (?).

Ben eigenlijk wel tevreden over die forex prints. Goede printkwaliteit, niet zo duur, spiegelt niet en superlicht, dus hang je zonder boren aan de muur :)

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 05-01-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Buzz_Fuzz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:19:
...

Acryl is ook mooi, maar om echt scherpe prints te hebben, moet je kiezen voor fotopapier+acryl en geen directe druk op acryl (waar ze een witte coating achter spuiten). En het spiegelt sowieso. Misschien is dat bij je nachtfoto niet zo interessant (?).

Ben eigenlijk wel tevreden over die forex prints. Goede printkwaliteit, niet zo duur, spiegelt niet en superlicht, dus hang je zonder boren aan de muur :)
Je hebt daar echt enkele prachtexemplaren tussen hangen. Die van Kalalau Lookout komt me zelfs zeer bekend voor, en ben zelf ook al een paar weken aan het twijfelen voor een print aan de muur te hangen van Hawaii.

Ikzelf neigde iets meer naar gallerij-print, maar als ik jouw commentaar lees kan ik dit voor optimale scherpte net niet doen? (Zover ik weet is een gallerij print gelijk aan een acryl print, maar met de extra alu versteviging). En hoe is het eigenlijk gesteld met de kleuren van gallerij/acryl tegenover forex? En tenslotte zou ik nog willen vragen welk fotolabo jij gebruikt (ikzelf gebruikte Cewe via Kruidvat tot nu toe, maar merk bij grote afdrukken toch compressie-artifacts door de brakke software).

Hoewel mijn foto niet veel kleur heeft, wil ik wel dat ze van de muur af spatten. In de toekomst zullen er wel meer kleurrijke foto's bij komen, en graag zou ik alle foto's in hetzelfde materiaal afdrukken.

Concreet zou ik een 60x90cm afdruk willen laten maken van volgende foto:
http://nmichielsen.be/archives/1098#jp-carousel-818 (Iao River in Maui)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Gallery prints zijn idd alu dubond + acryl. Hoe er effectief gedrukt wordt, zal afhangen van bedrijf tot bedrijf, denk ik. Bij pixum doen ze het rechtstreeks op de acryl. Helemaal optimaal zou imo fotopapier zijn die dan achter de acryl wordt gekleefd. Maar ik heb eigenlijk niet echt te klagen over de scherpte van die gallery print van Hawaii hoor. Als ik er nog aan denk, zal ik er eens een detail opname van maken. Sowieso sta je nauwelijks met je neus op die prints...

Qua kleuren forex vs acryl.... Heb geen objectieve vergelijking van identieke prints, maar geen een van beide wijkt af van het origineel, vind ik. Die achter acryl springen gewoon wat meer naar voor owv het glas. Wat tegelijk ook een nadeel kan zijn....

Uitgezonderd die canvassen die ik soms via goedkope ibood coupons op de kop kan tikken bij wie-dan-ook, is de rest allemaal bij Pixum besteld. Nooit problemen mee gehad. (Is dat ook niet Cewe op de achtergrond?)

Heb ook lang getwijfeld over die forex hoor, mede door het vreemde gebrek aan vindbare ervaringen van anderen online, maar ben toch zeer tevreden. Had er 3 nodig voor in de inkom, 60x40. Mits kerst-kortingsactie bij Pixum hebben die mij samen amper 90€ oid gekost incl verzending, en ze hangen simpelweg met dubbelzijdige kleefband aan de muur. 3 galleryprints zouden mij zelfs met diezelfde kortingsactie 220€ gekost hebben :P En een beschadigde muur.

PS: van je foto's op die pagina zou ik eerder deze afmaken: http://nmichielsen.be/archives/1098#jp-carousel-856 :p Diegene die jij voorstelt, doet me iets minder.
PS2: mooie patch-kast d:)b
PS3: ik zie nu net bij Pixum dat ze inmiddels ook acryl + fotopapier aanbieden. Nóg duurder (scherper?) dan galleryprints. Helaas niet in het formaat dat jij wil...

[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 06-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijft toch leuk, zelf afdrukken op canvas, frame in elkaar knutselen en dan ophangen:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/14240078360_a55f585274_z.jpgFramed2 by Chasa:Imago, on Flickr

Opgehangen aan twee nylon draden:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5238/14240221847_27fab2cbfe_z.jpgFramed3 by Chasa:Imago, on Flickr
Deze is bijna 2 meter breed.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Dank je voor het uitgebreide advies. Gezien voor mij de kleuren toch nog net ietsje belangrijker zijn dan de scherpte, twijfel ik nog net tussen gallerij of acryl + fotopapier. En gezien het (voorlopig) ontbreken van die laatste in het juiste formaat, lijkt de strijd richting gallerij beslecht te worden.

Ik denk trouwens dat je gelijk hebt dat Cewe achter Pixum zit, maar met de afdrukkwaliteit zelf is niets mis bij Kruidvat (en bijgevolg ook Cewe), ik vind hun fotopapier boeken geweldig. Het probleem zit hem in de software zelf, sinds de laatste versie merk ik dat het verzenden van een album merkbaar sneller gaat, en merkbaar minder data in beslag neemt (circa 1 à 2MB per 30x30 pagina). Deze overdadige compressie levert natuurlijk artifacts op, en die zie ik echt bij vergrotingen (heb laatst een 40x60 vergroting laten maken).

Op de website van Pixum staat echter het volgende:
Uw foto's worden altijd met de originele, dus de beste kwaliteit geüpload en opgeslagen. Alleen zo kunnen wij ook voor de beste kwaliteit van uw fotoafdrukken of fotoproducten zorgen (afhankelijk van de resolutie van uw bestanden). U heeft dus altijd de mogelijkheid om uw foto's met de beste kwaliteit na te bestellen.

Uiteraard kunt u de kwaliteit en resolutie van uw foto's zelf voor de upload handmatig in een beeldbewerkingsprogramma aanpassen, om de upload van uw foto's te versnellen. Let a.u.b. wel op de aangegeven kwaliteitseisen en min. resolutie per product.
Dus denk ik er serieus over na om toch eens Pixum te proberen.

Die foto die jij aanhaalt is inderdaad niet slecht, maar we zochten een rustgevende foto die past bij de aardetinten die we geverfd hebben. Zelf heb ik ook nog over deze getwijfeld: http://nmichielsen.be/archives/1098#jp-carousel-807 of http://nmichielsen.be/archives/1098#jp-carousel-804 . Maar het vrouwtje vond die van de rivier beter in het interieur passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
@ehtweak: netjes gedaan :)
@v0LrAtH: misschien kan je nog wachten tot m'n Xpozer binnen is, dan kan ik je daar ook m'n bevindingen van geven. Zou voor morgen moeten zijn.... Wss pas vrijdag goed kunnen beoordelen.
60x90 xpozer zou 80€ moeten zijn incl verzending (basis service uiteraard, niet hun "auto contrast" service). Da's de helft van een gallery print van dat formaat :o:
Ben zelf wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
De Xpozer werd inmiddels geleverd. Het betreft deze foto op 150x50cm.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/62m26jr6dp44x2t/IMG_8875-bewerkt-2_100pct_s2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/koch5js882saw2c/IMG_3254_s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/wxko3s4vt453m9b/IMG_3246_s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/tll7gnz1sc96quu/IMG_3227_s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/jrk2wzb8wy3uyjk/IMG_3225_s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/2zn27k4b89djgbj/IMG_3231_s.jpg

De foto wordt op een speciaal, soepel, mat papier geprint. De bevestiging is simpel en goed gevonden, de foto staat vrij goed op spanning. Enkel aan de uiterste randen merk je nog een heel kleine krulling als gevolg van het opgerolde transport, maar het stoort niet echt.
Het lange printformaat maakt bevestiging aan de muur dmv de meegeleverde beugel (centraal achter de xpozer) wel niet gemakkelijk. Of ik de boel met dubbelzijdige kleefstrips kan bevestigen, is nog de vraag... De beugel kromt namelijk wat als het frame erin zit vastgeklikt...

Kleurweergave en helderheid lijken me te kloppen. Scherpte is ongeveer gelijk aan het origineel.

Print: (sorry, heb geen beter voorbeeld momenteel)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/f096b4zuro2in5y/IMG_3243.jpg

100% crop origineel
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/i145a34bgfzirqv/IMG_8875-bewerkt-2_100pct_2.jpg

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover signatures van jezelf, op je eigen foto's in je eigen huis? Op m'n ander werk aan de muur staat geen naam, dit is de eerste foto die ik wel met naam laat afdrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:08:
De foto wordt op een speciaal, soepel, mat papier geprint. De bevestiging is simpel en goed gevonden, de foto staat vrij goed op spanning. Enkel aan de uiterste randen merk je nog een heel kleine krulling als gevolg van het opgerolde transport, maar het stoort niet echt.
Het lange printformaat maakt bevestiging aan de muur dmv de meegeleverde beugel (centraal achter de xpozer) wel niet gemakkelijk. Of ik de boel met dubbelzijdige kleefstrips kan bevestigen, is nog de vraag... De beugel kromt namelijk wat als het frame erin zit vastgeklikt...

Kleurweergave en helderheid lijken me te kloppen. Scherpte is ongeveer gelijk aan het origineel.
Ik heb zelf onderstaande foto op een 130x90cm Xpozer en moet zeggen ben er erg tevreden over. Ook hier wel een klein beetje krulling aan de linker en rechterkant maar dat is nauwlijks zichtbaar. Ook ik vind het niet storen. Zelf heb ik hier niet zoveel problemen met de beugel en met 2 man was de foto goed op te hangen.

Zelf moet ik zeggen dat ik die Xpozer techniek erg mooi vind door dat het ook nauwelijks reflecteert en lekker scherp is. De reflectie vind ik bij acryl nooit zo mooi. De structuur bij Canvas vind ik zelf niet zo mooi omdat je dan toch wat scherpte mist. Heb nog een 90x60 in de gang hangen op Canvas welke ik ooit eens gewonnen heb bij een foto wedstrijd.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2836/9583698918_8f142556e3_n.jpg
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover signatures van jezelf, op je eigen foto's in je eigen huis? Op m'n ander werk aan de muur staat geen naam, dit is de eerste foto die ik wel met naam laat afdrukken...
Vind het vaak helemaal niet mooi in een foto. Zou het zelf dan ook niet zo snel op een foto zetten die in mijn huis komt te hangen. Maar wat dat betreft is het natuurlijk allemaal persoonlijk. Als je het zelf mooi vind moet je je natuurlijk niet laten tegenhouden en gewoon doen.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook altijd erg moeilijk vind om foto's uit te zoeken om op te hangen. Ik zoek al een tijdje naar een mooie foto om ook groot (130x90cm) in mijn slaapkamer te hangen en nog eens 4 wat kleinere foto's (2x 60x40cm + 2x 40x40cm) voor in de gang. Die in de gang gaan nog wel omdat ik die ook wat vaker wil wisselen maar voor in de slaapkamer kan ik maar niet kiezen :) Met een Xpozer zou dat redelijk makkelijk moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Dank voor de zeer uitgebreide bespreking van XPozer. Natuurlijk breng je me zo wel weer aan het twijfelen, en ik overweeg nu toch serieus hiervoor te gaan. Had gedacht dat het slechts een veredeld canvas was, maar het lijkt me toch best wel scherp te zijn, en mooie kleuren te bieden.

Als jij zou moeten kiezen, zonder naar de prijs te kijken, verkies je dan de gallery of de XPozer print?

Ik zou zelf geen signatuur zetten onder een eigen foto die ik thuis ophang, maar mits het een mooie signatuur is (en dat is die van jou best wel), vind ik dat het vooral persoonlijke smaak is. Het zou me alleszins niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

marceltuit schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:44:
Heb 2 eigen gemaakte foto's aan de muur hangen, op canvas. Zeker niet mijn mooiste foto's, maar toen ik ze af liet drukken vond ik ze allebei helemaal geweldig. Denk dat ik nu hele andere foto's zou kiezen. Maar ja, die dingen zijn helaas niet gratis. Bovendien roepen ze beiden leuke herinneringen op en dat is ook belangrijk :)

Boven de TV:
[afbeelding]
Desert road by Marcel Tuit, on Flickr
Die foto kijkt echt heel erg lekker weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Laatst online: 30-04 15:17
Mooie print (Bryce Canyon?)

Ik ben zelf niet zo van een signature van mezelf op eigen foto's aan mijn muur. Ik weet wel welke foto ik zelf gemaakt heb.
Als andere mensen mijn foto's aan de muur willen hebben, zet ik er wel een signature onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb wel een paar eigen werken.
Dit is de laatste die ik op canvas heb laten afdrukken.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/20poebq.jpg

Ik ben er wel tevreden mee hoe hij in de huiskamer hangt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
@DarkSide
Mooie plaat, maar zie je die sterren ook nog voldoendeop het canvas doek?
CappieL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:18:
[...]

Mooie print (Bryce Canyon?)
Yup
v0LrAtH schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:57:
[...]
Dank voor de zeer uitgebreide bespreking van XPozer. Natuurlijk breng je me zo wel weer aan het twijfelen, en ik overweeg nu toch serieus hiervoor te gaan. Had gedacht dat het slechts een veredeld canvas was, maar het lijkt me toch best wel scherp te zijn, en mooie kleuren te bieden.

Als jij zou moeten kiezen, zonder naar de prijs te kijken, verkies je dan de gallery of de XPozer print?

Ik zou zelf geen signatuur zetten onder een eigen foto die ik thuis ophang, maar mits het een mooie signatuur is (en dat is die van jou best wel), vind ik dat het vooral persoonlijke smaak is. Het zou me alleszins niet storen.
Zonder naar de prijs te kijken? 100€ vs 227€ is imo moeilijk te negeren :P
Gallery-print: zwaarder = verplicht boren, duurder, wisselen = volledig nieuw product = nog duurder, spiegelend.
Xpozer: kan met dubbelzijdige kleefsystemen bevestigd worden (tenzij hij vanavond als ik thuis kom op de grond blijkt te liggen :+ ), goedkoper, foto wisselen = frame behouden = nog goedkoper, mat.
Scherpte imo gelijk of vanop gebruikelijke kijkafstand geen merkbaar verschil, maar de gallery print heeft (letterlijk) wel iets meer bling-bling looks...

Xpozer is absoluut niet te vergelijken met canvas hoor. Het "papier" is volledig glad (heeft een zijdezachte feel eigenlijk) en weerhoudt dus een veel hogere resolutie dan een canvas doek.
Als je wil, maak ik eens een macro opname van de signature op m'n foto, die zal de werkelijke print-scherpte best tonen.

Ivm signature, nja, het was een twijfelgeval, op aanraden van de moeder toegevoegd O+
Ik denk dat m'n volgende ook eerder terug zonder zullen zijn.

En eerlijk gezegd, zonder naar de prijs te kijken, zal het waarschijnlijk terug een xpozer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

@Buzz_Fuzz: Sterren had wel iets duidelijker gemogen. Had ze eerst ook feller. Maar dat was op de computer te vond ik. Dus minder fel gemaakt.
Heb de PSD nog, als ik een keer geld te veel heb, pas ik hem aan en laat ik hem nog een x afdrukken.
Maar ben uit eindelijk wel blij er mee.

Nu aan het nadenken aan een volgend project (iets van een drieluik) die ook op canvas moeten komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• HMJ
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-03-2020

HMJ

Jelle Hansma

Mijn kamer ook maar even versierd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/fotoaandemuur.jpg

www.hansjellema.nl | Facebook

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15
Waar heb je hem op afgedrukt, xposer? Ziet er strak uit!

• HMJ

HMJ

Jelle Hansma

Is idd xpozer

• Sjekster
Nice! Ik vind dat kastje rechts trouwens briljant :) Zelfgemaakt? Die apparatuur past echt precies, lijkt het.

• v0LrAtH
Ik ben op advies van Buzz_Fuzz uiteindelijk ook voor XPozer gegaan, en ben hier uiterst tevreden over.

Al zijn commentaren waren meer dan terecht, en bij deze dan ook nog eens bedankt voor het goeie advies :D

Het vrouwtje is al aan het praten om er nog een paar te hangen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door v0LrAtH op 26-02-2015 12:11 ]

• Buzz_Fuzz
Lol, graag gedaan ? :p

• HMJ

HMJ

Jelle Hansma

Sjekster schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:06:
Nice! Ik vind dat kastje rechts trouwens briljant :) Zelfgemaakt? Die apparatuur past echt precies, lijkt het.
Thnx! Is idd eigenbouwsel :P

Pagina: 1