Beste Tweakers,
mijn computer is al weer een paar jaartjes ouder en ik ben daarom in het proces van hem up te graden.
Dit is mijn Set up op het moment.
Kast:
Cooler-Master-CM-690-ii-advanced
Mobo:
Asus-M4A87TD-EVO
CPU:
AMD-Phenom-II-X4-955-Black-Edition
CPU cooler:
Zalman-CNPS10X-Performa(deze is erg groot)
RAM:
8 GB RAM Corsair XMS3
GPU:
MSI-460GTX-HAWK plus nog één
PSU:
OCZ ModXStream PRO 600W
HDDs:
Samsung-Spinpoint-F3-HD103SJ-1TB
Seagate-Barracuda-ST2000DM001-2TB
SSD:
OCZ-Agility-3-60GB
Ik erger mij al een tijdje aan mijn set up, mijn moederbord pakt de agility 3 ssd niet, op de 1tb hdd staat win7 omdat de ssd niet werkt en deze hdd maakt schrapende geluiden. Ook heb ik mijn Graka op de onderste pcix16 geplaatst destijds, waardoor de sata600 aansluitingen in de verdrukking zitten, ook blaast de fan van de graka op nog geen 2 cm van het PSU.Ik heb des tijds niet gekozen voor een moederbord met SLI ondersteuning, hier wil ik nu wel aan beginnen. Ik heb al een MSI GTX 460 Hawk overgenomen voor 50 euro inclusief. Nu ben ik op zoek naar een nieuw moederbord. In de pricewatch staan eigenlijk alleen AM3+ mobo's terwijl mijn cpu ook met AM2+ of AM3 uit de voeten kan, hierop kan ik misschien besparen.
Ik had pricewatch: ASRock 990FX Extreme4 dit moederbord gevonden, maar bij SiComputers moesten ze me teleurstellen, ze hadden hem niet meer. Het was ook bijna te mooi om waar te zijn. Nu zit ik te kijken naar de:
pricewatch: ASRock 970 Extreme4
pricewatch: ASRock 990FX Extreme3
Graag zou ik jullie mening willen horen.
nog een keertje kort de eisen voor het nieuwe mobo:
moet compatible zijn met de huidige onderdelen
moet sli (minstens dual) ondersteunen
graag met 2 of meer externe usb 3.0 poorten
graag met 5 of meer(in ieder geval goed toegankelijke sata 600 poorten op het mobo
niet veel meer dan 80 euro
hoeft niet per se splinternieuw te zijn.
hier is het huidige mobo met ook de afmetingen: 30.5 cm x 22.4 cm
http://www.asus.com/Motherboards/M4A87TD_EVO/#overview
alvast bedankt!
mijn computer is al weer een paar jaartjes ouder en ik ben daarom in het proces van hem up te graden.
Dit is mijn Set up op het moment.
Kast:
Cooler-Master-CM-690-ii-advanced
Mobo:
Asus-M4A87TD-EVO
CPU:
AMD-Phenom-II-X4-955-Black-Edition
CPU cooler:
Zalman-CNPS10X-Performa(deze is erg groot)
RAM:
8 GB RAM Corsair XMS3
GPU:
MSI-460GTX-HAWK plus nog één
PSU:
OCZ ModXStream PRO 600W
HDDs:
Samsung-Spinpoint-F3-HD103SJ-1TB
Seagate-Barracuda-ST2000DM001-2TB
SSD:
OCZ-Agility-3-60GB
Ik erger mij al een tijdje aan mijn set up, mijn moederbord pakt de agility 3 ssd niet, op de 1tb hdd staat win7 omdat de ssd niet werkt en deze hdd maakt schrapende geluiden. Ook heb ik mijn Graka op de onderste pcix16 geplaatst destijds, waardoor de sata600 aansluitingen in de verdrukking zitten, ook blaast de fan van de graka op nog geen 2 cm van het PSU.Ik heb des tijds niet gekozen voor een moederbord met SLI ondersteuning, hier wil ik nu wel aan beginnen. Ik heb al een MSI GTX 460 Hawk overgenomen voor 50 euro inclusief. Nu ben ik op zoek naar een nieuw moederbord. In de pricewatch staan eigenlijk alleen AM3+ mobo's terwijl mijn cpu ook met AM2+ of AM3 uit de voeten kan, hierop kan ik misschien besparen.
Ik had pricewatch: ASRock 990FX Extreme4 dit moederbord gevonden, maar bij SiComputers moesten ze me teleurstellen, ze hadden hem niet meer. Het was ook bijna te mooi om waar te zijn. Nu zit ik te kijken naar de:
pricewatch: ASRock 970 Extreme4
pricewatch: ASRock 990FX Extreme3
Graag zou ik jullie mening willen horen.
nog een keertje kort de eisen voor het nieuwe mobo:
moet compatible zijn met de huidige onderdelen
moet sli (minstens dual) ondersteunen
graag met 2 of meer externe usb 3.0 poorten
graag met 5 of meer(in ieder geval goed toegankelijke sata 600 poorten op het mobo
niet veel meer dan 80 euro
hoeft niet per se splinternieuw te zijn.
hier is het huidige mobo met ook de afmetingen: 30.5 cm x 22.4 cm
http://www.asus.com/Motherboards/M4A87TD_EVO/#overview
alvast bedankt!
[ Voor 22% gewijzigd door Civer op 06-02-2014 13:40 ]