Aankoopadvies Medion Erazer X7611

Pagina: 1
Acties:

• Rens Simons
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12-2025
Beste mensen,

Ik heb mijn oog laten vallen op de recent verschenen Medion Erazer X7611 slim gaming laptop. De slanke formfactor en het lichte gewicht zijn erg aantrekkelijk voor mij omdat mijn vriendin aan de andere kant van het land woont en ik wekelijks met het apparaat aan de haal ga. Bovendien stel ik vrij hoge eisen aan mijn hardware en deze laptop lijkt absoluut waar te leveren voor de prijs.

Voor ik deze laptop zag had ik de MSI GS70 Stealth op het oog maar de Medion is maar liefst 200-300 euro goedkoper, en het enige grote verschil wat ik persoonlijk tussen de twee kan ontwaren is dat de Stealth twee SSD's heeft die in RAID zijn geconfigureerd. Dat is een leuk, maar niet 300 euro leuk.

Echter heb ik nog helemaal geen ervaring met Medion apparatuur en ik kan op internet helemaal nog geen goede informatie of recensies vinden over de Erazer X7611. Mijn vraag is dus of jullie als kenners je mening zouden kunnen delen over Medion in het algemeen en of jullie denken dat deze slanke gaming laptop een goede aankoop zou zijn. Bovendien zou ik graag willen weten hoeveel bloatware Medion doorgaans voorinstalleert en of het mogelijk is om zelf componenten zoals HDDs/SSD's te verwisselen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

Met vriendelijke groet,
Rens Simons

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
hoeveel heb je te besteden?
oh en kijk ook hier even ;-)

[ Voor 65% gewijzigd door NiGHtrAidEr op 06-02-2014 13:28 ]

There are no stupid questions, just stupid people...

• Rens Simons
Ja, ik zag pas na het plaatsen van mijn post het andere topic. Excuses daarvoor.

Mijn max lag oorspronkelijk rond de 1000 euro, maar omdat ik een SSD toch wel een absolute must vind en ik graag een goede dedicated GPU wil, liefst tenminste een GTX-kaart van NVIDIA, heb ik me gerealiseerd dat ik dit budget naar boven bij moest stellen. 1500 euro is wel echt het absolute maximum wat ik uit wil geven en de MSI GS70 Stealth zat daar eigenlijk al boven, hetzij met 'slechts' 50 euro.

Ik kan niet genoeg onderstrepen hoeveel waarde ik hecht aan gewicht en draagbaarheid. Ik realiseer me dat ik dan eigenlijk genoegen moet nemen met een 15-inch laptop maar ik vind persoonlijk een 17-inch scherm net iets prettiger kijken. De X7611 lijkt alles te hebben wat ik zoek in een laptop maar hij is nog zo nieuw dat ik niet weet of het echt een goed product is.

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
De GS-70 stealth is echt een mooi ding _O_
Maatje van me heeft deze en ik ben stiekem verliefd op die laptop :')

Helaas is ie 1600eur :(

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik zelf zou in jouw budget gaan voor een AMD GPU. Die geven veel meer bang-for-buck.
Verbruiken wel iets meer, maar een gaming laptop is nou eenmaal niet ontworpen om lang op een accu te gaan.

Daarnaast zijn BTO's ook best prima, heb er zelf ook een gehad (17CL36) en was er prima over te spreken. Veel performance voor een lage prijs. Daarbij lever je wel in op het totaalplaatje van een laptop. Accuduur is dus niet echt goed.

bijv een BTO 15CL56, een GTX770M, core i7 4700HQ, 16 GB ram, 1000GB HDD en een 120 GB Msata SSD. Prima specs. Zou je ook kunnen meewegen in je beslissing. Is die draagbaar? Mwoah, met veel power komt natuurlijk veel Hitte. Dat moet weg kunnen. Het is een Krachtpatser, geen schoonheid. Je zult hem zeker voelen in je tas...

succses iig met je keuze! 'nuff said

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
ik ben zelf ook aan het kijken naar een 17" laptop en voor mij is na lang onderzoek alleen de Asus G750JX overgebleven, dit zit dan wel weer net iets boven je max budget van 1500 euro...

voordelen:
bouwkwaliteit
koeling
256 GB SSD
GTX770M

nadelen:
duur
draagbaarheid (maar dat heb je met alle 17" laptops)
wifi kaart kan beter (zou je kunnen vervangen op termijn)

There are no stupid questions, just stupid people...

• Rens Simons
EXpaND schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:54:
Ik zelf zou in jouw budget gaan voor een AMD GPU. Die geven veel meer bang-for-buck.
Verbruiken wel iets meer, maar een gaming laptop is nou eenmaal niet ontworpen om lang op een accu te gaan.
Twee van de twee AMD grafische kaarten die ik ooit heb gehad (1 desktop en 1 mobiel) hebben het vroegtijdig begeven, dus vergeef me als ik door mijn persoonlijke slechte ervaring weinig vertrouwen meer heb in hun producten. Mijn NVIDIA GTX 580, 780 en GT540m daarentegen leven allemaal nog, dus dat zoek ik ook in een nieuwe notebook.
EXpaND schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:54:Daarnaast zijn BTO's ook best prima, heb er zelf ook een gehad (17CL36) en was er prima over te spreken. Veel performance voor een lage prijs. Daarbij lever je wel in op het totaalplaatje van een laptop. Accuduur is dus niet echt goed.

bijv een BTO 15CL56, een GTX770M, core i7 4700HQ, 16 GB ram, 1000GB HDD en een 120 GB Msata SSD. Prima specs. Zou je ook kunnen meewegen in je beslissing. Is die draagbaar? Mwoah, met veel power komt natuurlijk veel Hitte. Dat moet weg kunnen. Het is een Krachtpatser, geen schoonheid. Je zult hem zeker voelen in je tas.
Een korte blik op de website van BTO oogt veelbelovend, maar ik heb eerder op deze forums gelezen dat die 'stel-je-eigen-systeem-samen' notebooks meestal van niet al te beste kwaliteit zijn. Daar ben ik dus wel een beetje huiverig voor.
NiGHtrAidEr schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
ik ben zelf ook aan het kijken naar een 17" laptop en voor mij is na lang onderzoek alleen de Asus G750JX overgebleven, dit zit dan wel weer net iets boven je max budget van 1500 euro...

voordelen:
bouwkwaliteit
koeling
256 GB SSD
GTX770M

nadelen:
duur
draagbaarheid (maar dat heb je met alle 17" laptops)
wifi kaart kan beter (zou je kunnen vervangen op termijn)
Bedankt voor je input. De specificaties van dit model zijn bewonderenswaardig maar de notebook als geheel is absoluut geen optie. Behalve het idiote gewicht van ruim 4kg is het echt een onooglijk ding. Noem me een kniesoor maar het oog wil ook wat en met dat ding wil ik niet gezien worden, haha.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 14:26

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb zelf de 15cl57 van BTO (staat niet meer op de site maar het is een luxe versie van de 15cl56) en deze heeft toch wel een goede kwaliteit hoor, maar vaak hoor je dat Alienware beter is maar dat drukken veel mensen helemaal verkeerd uit. Het is meer een keuze tussen goed en het beste.

Maar BTO was wel mijn enigste keuze aangezien dit de enigste barebone (op de msi gt60 na) die 2 hdd's en een high end videokaart kan hebben. De msi gt60 is namelijk te duur want die heb je alleen maar met megeleverde raid ssd's die de prijs even wat boven mijn budget krikken.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Pagina: 1