Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TB's aan cloudstorage met HD import mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Olivier1980
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10 22:22
Hallo allemaal,

Ik ben voor een website project op zoek naar een cloud storage die geïntegreerd kan worden via een API / SDK.
De website gaat over zeker 2 a 3 terabyte aan data beschikken; deze data moet niet alleen vlot gelezen kunnen worden van de cloud, maar het liefst ook geupload kunnen worden bij de cloudprovider zelf. Terabytes aan data zijn nu eenmaal niet praktisch om zelf te uploaden over een internetconnectie, hoe snel deze ook is.

Heeft iemand tips voor mij welke (Nederlandse) bedrijven dit aanbieden? Ik heb al gekeken naar Amazon, Google etc, die bieden goede oplossingen maar voor een data import moet je wel je HD shippen naar Ierland bijvoorbeeld.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16
Olivier1980 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:01:
Hallo allemaal,

Ik ben voor een website project op zoek naar een cloud storage die geïntegreerd kan worden via een API / SDK.
De website gaat over zeker 2 a 3 terabyte aan data beschikken; deze data moet niet alleen vlot gelezen kunnen worden van de cloud, maar het liefst ook geupload kunnen worden bij de cloudprovider zelf. Terabytes aan data zijn nu eenmaal niet praktisch om zelf te uploaden over een internetconnectie, hoe snel deze ook is.

Heeft iemand tips voor mij welke (Nederlandse) bedrijven dit aanbieden? Ik heb al gekeken naar Amazon, Google etc, die bieden goede oplossingen maar voor een data import moet je wel je HD shippen naar Ierland bijvoorbeeld.
Aan wat voor een SLA en verdere schaalbaarheid denk je? Ik denk dat er weinig Nederlandse bedrijven de schaalbaarheid van een Amazone / Google of Azure kunnen leveren.
En als ze het wel kunnen, tegen welk tarief / SLA.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het is heel simpel : Of je upload de data of je shipped je hdd naar het buitenland.

En als het om slechts 1 of 2 TB gaat dan zou ik zeggen : Plaats een advertentie bij de lokale supermarkt dat je zoekt naar iemand met 120Mb glasvezel oid.

Gaat het om significant veel meer data (en mag het geld kosten) dan valt er te overwegen om zelf een colo server te nemen met een 1GB aansluiting en dan zelf je hdd's aan de colo server te hangen.

Een Amazon / Google HDD service upload de data ook alleen maar via snelle lijnen, die staan ook niet toe dat je je hdd direct aansluit op de cloud.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 08:28
Uitgaande dat je gaat uploaden, even wat ongeveer uploadtijden voor 1 TB aan data:
- 1 Mbit (ADSL) - 120 dagen
- 6 Mbit (Ziggo Z2) - 20 dagen
- 100 Mbit glasvezel - 30 uur
- 600 Mbit glasvezel - 5 uur

Als je glasvezel hebt en Wisper als provider, kost een 600 Mbit symmetrische Internet-verbinding <50 euro per maand. Daarmee kan je 4-5 TB per dag uploaden. Ik denk dat daar weinig tegenop kan. Er zijn zeker tweakers die dat hebben.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Olivier1980 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:01:
Ik zie het probleem niet zo. Gaat het je om privacy en rechten dat het bedrijf in NL gevestigd moet zijn of gaat het je om de kosten? Als het je om privacy gaat is een cloud-oplossing waarschijnlijk niet geschikt en als het je om de kosten gaat dan denk ik dat het versturen van een paar HD's naar Ierland maar een fractie is van de kosten die je voor de opslag moet betalen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.