Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony Xperia Z1 Compact

Pagina: 1
Acties:

• allon
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-01-2017
Op pagina 3 van de recensie van de Sony Xperia Z1 Compact (reviews: Sony Xperia Z1 Compact: klein en fijn) staat een verkeerde schermresolutie vermeld voor de Samsung Galaxy S4 mini.

Deze is 960x540 en niet 1280x720 zoals vermeld.
De pixels en subpixels per inch zijn tengevolge daarvan ook lager.

Zie ook hier: http://www.samsung.com/uk...es/android/GT-I9195ZKABTU

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 15:10
Op dezelfde pagina staat bij het scherm van de gewone Z1 ook dat de technologie van het scherm "tft-lcd" is tegenover "ips-lcd" bij de anderen. Dat is natuurlijk onzin, ik denk dat Arnoud "tn-lcd" bedoelde? IPS en TN zijn beide gewoon technieken binnen de overkoepelende benaming TFT LCD's.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank Allon, gefixt :)

@Werelds: ik heb daar even over getwijfeld, omdat ik nergens hard bevestigd kon krijgen dat het 'tn' is of dat er iets anders is toegepast. Daarom heb ik het overkoepelende 'tft-lcd' neergezet omdat ik daarvan zeker weet dat het klopt.
Overigens is 'ips-lcd' bij de Z1 Compact ook geen perfecte keuze: ips is een beschermde merknaam en mag niet zomaar gebruikt worden door fabrikanten. Sony noemt het ook nergens. Maar alle karakteristieken komen overeen, dus ik denk dat mensen het duidelijk vinden als ik het zo stel - ook al heet het misschien net iets anders. In de marketingtermen is er geen verschil te vinden tussen de Z1 en Z1 Compact; beide Triluminos-displays volgens Sony.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 15:10
Dat Triluminos slaat op de blauwe LEDs als backlight (in combinatie met filters voor elke subpixel uiteraard).

Ik heb even gezocht (lopen meerdere draadjes op XDA en andere forums), de Z1 is een loterij. Je krijgt of een MVA panel of een VA panel. Allebei geen TN dus. Dat geldt overigens alleen voor de Europese versie, in Japan krijgen ze een veel mooier display :(

En tja, IPS; het is niet voor niks dat we er zo veel andere varianten van hebben (S-IPS, E-IPS, H-IPS en dan nog de naaste verwanten). Je kunt vaak wel enige conclusies trekken op basis van de fabrikant (LG en Samsung houden het meestal in hun eigen tent), maar bij Sony bijvoorbeeld inderdaad niet.

Boeit verder ook niet zo, het viel me alleen op en ik weet ook wel dat jij het verschil kent dus ik dacht dat het gewoon een slaapmomentje was :P

[ Voor 39% gewijzigd door Werelds op 06-02-2014 14:00 ]

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Gek dat ze in Japan een veel mooier display krijgen. Verschillende displays op verschillende exemplaren is trouwens niets bijzonders: kan me herinneren dat we eens zes iPhone 4's naast elkaar hebben gelegd op de redactie, met allemaal op zijn felst en allemaal een wit scherm. Daar zaten vier tot vijf echt verschillende panelen tussen.

Bij de Z1 hebben we het inderdaad over verschillen in scherm gehad in de review; ik had op de IFA in Berlijn op de stand van Sony louter schitterende exemplaren gezien, maar toen een reviewexemplaar kwam viel hij tegen. Omdat ik alleen maar kon concluderen dat dit een batch voor Nederland was, was dat een teleurstelling natuurlijk :)

Ik houd het ook een beetje in het midden, maar in elk geval is dit scherm op alle gebieden dus prima in orde - en dat is waar het uiteindelijk om gaat :)

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:50

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Welke muziek track horen we bij de conclusie? :)

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 09:22
Hoi, In de review staat "Met glas aan beide kanten kan een val of stoot het scherm of de achterkant fataal worden" op pagina "Design en afmetingen: inderdaad compact".

Maar de achterkant blijkt van plastic te zijn: http://talk.sonymobile.co...ass-as/m-p/549831#U549831

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dank, ik ga het even afwachten; het vermoeden is dat hij van plastic is, maar zeker is dat niet. Hij voelde exact hetzelfde als de voorkant, dus als het plastic is, heeft Sony dat knap gedaan :)

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 09:22
Hoi Arnoud, dank voor de snelle reactie, Sony zelf heeft hun white paper ook aangepast:

Nieuwe:
http://dl-developer.sonym..._Z1_Compact_D5503_WP1.pdf

Oude:
http://www-support-downlo...3_xperia_z1_compact_1.pdf

De nieuwe tekst is nu:
"The front side of the phone is made of durable tempered glass, reflecting the world around you while
allowing you to get so immersed in content that the hardware virtually disappears"

Terwijl deze voor 6 februari:
"Both the front and back are made of durable tempered glass, reflecting the world around you while
allowing you to get so immersed in content that the hardware virtually disappears"

Volgensmij bevestigen ze het zelf op deze manier al een beetje.

Misschien is het review exemplaar anders dan de winkelversie?

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Rickyboy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:21:
Welke muziek track horen we bij de conclusie? :)
Niemand?
Het filmpje is toch echt door iemand van Tweakers in elkaar gezet lijkt me :-)

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 11:29

TradeMarkNL

Videoproducer
Rickyboy schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:12:
[...]

Niemand?
Het filmpje is toch echt door iemand van Tweakers in elkaar gezet lijkt me :-)
Ik check het maandag even op kantoor voor je.

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Als iemand nog kan nagaan hoe de track heet, zou ik dat erg waarderen :Y)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mark gaat dat vast en zeker voor je bekijken ;)
Maar ivm de MWC zal ook hij wel 48/7 dagen draaien, dus even geduld zal hij ook erg waarderen :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

CLB schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:36:
Mark gaat dat vast en zeker voor je bekijken ;)
Maar ivm de MWC zal ook hij wel 48/7 dagen draaien, dus even geduld zal hij ook erg waarderen :p
Heb ik begrip voor, maar er zijn toch alweer 8 dagen voorbij. Mark kan het natuurlijk vergeten zijn :')
Voor anderen die nieuwsgierig zijn: Track ID

[ Voor 12% gewijzigd door Rickyboy op 25-02-2014 15:53 ]

• isr
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 13:28

isr

arnoudwokke schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:03:
Dank, ik ga het even afwachten; het vermoeden is dat hij van plastic is, maar zeker is dat niet. Hij voelde exact hetzelfde als de voorkant, dus als het plastic is, heeft Sony dat knap gedaan :)
pas je de tekst in de review nog aan? nu zou het mensen toch op verkeerde been kunnen zetten.
Ik ben er ook 'in getrapt' en stel nu vast dat het dus kunststof is.
dat is toch jammer (minder premium, dan gedacht)

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Gedaan, dank dat je me eraan herinnerd hebt :)
Pagina: 1