Hallo,
Nu verkoop ik dus een moederbord op marktplaats en ik kreeg op een gegeven moment een mailtje met daarin de tekst dat deze persoon wel de vraagprijs wilde betalen.
Dan stuur ik een mailtje met de vraag of de persoon het wilt ophalen of laten verzenden en het geld diezelfde dag nog over kan maken, vervolgens krijg ik, weer als een nieuwe reactie op mijn advertentie via een ander marktplaats account of hij de bankgegevens mag, die stuur ik. Vervolgens, krijg ik een mailtje, weer van de 1e persoon dat hij het geld om 20.00 wilt overmaken.
Dan vraag ik of hij het inderdaad wilt laten verzenden, hij stemt in. Nu heeft hij bij beide accounts dezelfde naam aan het einde gebruikt, om geen persoonsgegevens te verspreiden typ ik maar een deel van de achternaam.
Bij beide personen (of één persoon) die hier onderhandelt hebben met mij staat bij de laatste mails:
Mvg,
M.Mak*****
(zelfde naam dus)
Omdat ik hier net op het shoppingforum heb gelezen over de driehoek scam, ben ik extra voorzichtig en vraag ik de koper om uitleg, ik stuur hem het volgende mailtje:
Dit mailtje krijg ik terug.
Let op hier wordt weer de voorletter E. gebruikt ipv M.
Als ik vanochtend op mijn rekening kijk zie ik inderdaad het geld bijgescrheven met de reactie "Aankoop moederbord door E. Mak*****"
Maar het geld is overgemaakt door ene K GOUSG*****, echter wel vanaf een ABN AMRO rekening. Zoals in de bovenstaande mails te lezen sprak de persoon slechte nederlandse zinnen, wat ik raar vond aangezien ik ook mailtjes kreeg met goede nederlandse zinnen.
Ik had eerder al een mailtje gehad met de volgende tekst:
Er zijn nu dus 4 mensen betrokken:
-M.Mak*****
-E.Mak*****
-Sam**
-K GOUSG*****
Graag jullie advies
Nu verkoop ik dus een moederbord op marktplaats en ik kreeg op een gegeven moment een mailtje met daarin de tekst dat deze persoon wel de vraagprijs wilde betalen.
Dan stuur ik een mailtje met de vraag of de persoon het wilt ophalen of laten verzenden en het geld diezelfde dag nog over kan maken, vervolgens krijg ik, weer als een nieuwe reactie op mijn advertentie via een ander marktplaats account of hij de bankgegevens mag, die stuur ik. Vervolgens, krijg ik een mailtje, weer van de 1e persoon dat hij het geld om 20.00 wilt overmaken.
Dan vraag ik of hij het inderdaad wilt laten verzenden, hij stemt in. Nu heeft hij bij beide accounts dezelfde naam aan het einde gebruikt, om geen persoonsgegevens te verspreiden typ ik maar een deel van de achternaam.
Bij beide personen (of één persoon) die hier onderhandelt hebben met mij staat bij de laatste mails:
Mvg,
M.Mak*****
(zelfde naam dus)
Omdat ik hier net op het shoppingforum heb gelezen over de driehoek scam, ben ik extra voorzichtig en vraag ik de koper om uitleg, ik stuur hem het volgende mailtje:
Vervolgens krijg ik dus, via het account dat als eerste contact met mij opnam een mail ( als nieuwe reactie op mijn advertentie, is dat niet raar??)Hallo,
U heeft via 2 verschillende marktplaats accounts contact opgenomen als ik mij niet vergis, namenlijk: Sam** en Mano*** ( er staat namenlijk dezelfde naam onderaan de mail). Ik stuur deze mail even om de gegevens te controleren en misverstanden te voorkomen.
Zou u als antwoord op deze mail de volgende gegevens op een rijtje willen zetten:
- Van welk Rek.nr is het geld overgemaakt?
- Naar welk adres moet het moederbord?
Alvast bedankt voor de moeite!
Met vriendelijke groet
Dit mailtje krijg ik terug.
hij heeft hier een paar letters omgewisselt in zijn zogenaamde bijnaam, perongeluk of met opzet?Het geld wordt gestort in uw account informatie is 67.50 €.
Het adres is "*adres*"
De "sxami" is mijn bijnaam. Mijn naam is E. Mak*****.
Let op hier wordt weer de voorletter E. gebruikt ipv M.
Als ik vanochtend op mijn rekening kijk zie ik inderdaad het geld bijgescrheven met de reactie "Aankoop moederbord door E. Mak*****"
Maar het geld is overgemaakt door ene K GOUSG*****, echter wel vanaf een ABN AMRO rekening. Zoals in de bovenstaande mails te lezen sprak de persoon slechte nederlandse zinnen, wat ik raar vond aangezien ik ook mailtjes kreeg met goede nederlandse zinnen.
Ik had eerder al een mailtje gehad met de volgende tekst:
Als ik in google vertalen kijk zie ik: Agreement on 60 euro's. Die engels zin klinkt goed alleen ik denk niet dat je als nederlander "overeenkomst tot 60€" zou zeggen om eerlijk te zijn.Overeenkomst tot 60€.
Er zijn nu dus 4 mensen betrokken:
-M.Mak*****
-E.Mak*****
-Sam**
-K GOUSG*****
Graag jullie advies