Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Packard Bell Dot se Problem... (RAM)

Pagina: 1
Acties:

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Hello Tweakers,

Ik heb een probleempje met de Packard Bell DOT SE-765NL.

Deze netbook beschikt standaard over 1GB DDR3 1333Mhz.
Ik heb ubuntu op deze netbook gezet en nu wil mijn vriendin de laptop graag verder gebruiken maarja, van ubuntu snapt ze niks en wil ze liever niks snappen dus moet windows 7 er weer op.
Maar windows 7 werkt gigantisch traag op dit netbookje (werd standaard met Windows 7 Starter 32-bit geleverd).

Ik heb gezocht naar uitbreidingsmogelijkheden en het is mogelijk om 2GB RAM er maximaal in te gooien.
Vandaar dat ik ook een bankje kingston geheugen heb gehaald van 2GB DDR3 1333Mhz.
pricewatch: Kingston KVR1333D3S8S9/2G.

Dit zou moeten werken in theorie....
Maar het werkt dus niet..... ;(

Wanneer ik het 1GB bankje in de netbook stop; boot enz.
Wanneer ik het 2GB bankje in de netbook stop; Laptop aandrukken, ventilator maakt een spin en vervolgens helemaal niks, geen piep, geen beeld, niks.

Google heb ik al rondgezocht naar soortgelijke problemen en oplossingen.
Ik zie op enkele forums waaronder het forum van Crucial dat er ook mensen met ditzelfde probleem zijn, alleen daar is geen antwoord op gegeven waardoor ik daar niet zo heel veel mee opschiet.
Bij de tweakers review van een andere versie van deze netbook, de 750 ipv 765 versie.
Er is ook iemand die in de reacties aangeeft ditzelfde probleem te hebben, alleen, dit probleem is al wel van twee jaar geleden.
Hoe deze persoon het heeft opgelost staat er dan ook weer niet bij. Enkel dat de netbook niet wou booten en geen kick geeft, net zoals bij mij het probleem is en dat hij ook Kingston geheugen heeft.

Er zouden ook maar een beperkt aantal geheugenmodules compatible zijn met deze netbook maar ik kan hier echt totaal niks over vinden.

Waarschijnlijk kijk ik ergens overheen....
Ik hoop dat iemand mij wil helpen mij(n vriendinnetje) blij te maken.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Volgens deze website moet er pc3-8500 in (1066mhz)

Edit: Daar kwam ik op uit via deze pagina.

[ Voor 38% gewijzigd door Hippocampus op 06-02-2014 11:50 ]