Een aantal vragen over het jodendom

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo,

Ik zou graag een aantal feiten opgehelderd willen zien. Waarom worden de joden altijd geassocieerd met de volgende punten:

- geld
- diamant
- geniepigheid
- rijkdom
- gemene intelligentie

Deze punten zijn mij opgevallen omdat ze vaak ter sprake vallen bij Nederlanders als ze het hebben over joden.

Ik zelf begrijp hier niks van. Ik vind dat ze genoeg leed hebben gehad. En niet dat we valse dingen gaan verzinnen en gaan associeren aan een onschuldig volkje.

Wie deelt dit met mij? Gaarne een boeiende discussie van maken. Geen flames en trolls aub.

BansheeBoy Se

:{ ²

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Was jij niet geband? :7

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

wat ik gemekrt heb zijn meestal de jooden wel slimmer als de rest. maar of ze daardoor ook meer geld hebben weet ik niet. En uit het verleden is gebleken dat het de beste zaken lui waren

Lekker zijn is een gave :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een aantal ervan zijn makkelijk te verklaren

In de middeleeuwen mochten ze geen lid worden van de gilden die er in Europa waren. Maar zonder gilde lidmaatschap mocht je bv geen timmerman worden of metselaar. Dus moesten ze beroepen kiezen die buiten de gilden vielen. Daar vallen dan dingen onder als geldwisselen en uitlenen. Diamanthandel hoort daar ook bij. Bovendien hebben diamanten een enorm voordeel. Als er weer eens een stel gekken aan jodenvervolging begonnen kon je je hele kapitaal makkelijk meenemen. Ze zijn licht en klein. In geval van nood kon je ze opeten en een dagje later weer terugvinden.

En het is over de hele wereld altijd al zo geweest dat er meer geld te verdienen valt met handel en bankieren dan met timmeren of metselen. Vandaar dat er na een tijd flink wat afgunst ontstond en gescheld op die rijke stinkerds. Tsja...die hebben we er dus zelf van gemaakt. Dan moet je niet achteraf gaan klagen.

Op dit moment zie je bv dat mensen het geen enkel probleem vinden om een bank of een verzekeringsmaatschappij een poot uit te draaien. Dit onder het mom van:

Ze hebben toch geld zat en ze belazeren de boel altijd

Een soortgelijk mechanisme dus

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 juni 2001 14:14 schreef sampoo het volgende:
Was jij niet geband? :7
Zal wel van na de kresj zijn

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

hmmm wat ik mij meer afvraag is heeft het joden dom ook een paus achtige type een uberrabbi ofzo

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• BansheeBoy
Op vrijdag 08 juni 2001 14:34 schreef Whaletyr het volgende:
hmmm wat ik mij meer afvraag is heeft het joden dom ook een paus achtige type een uberrabbi ofzo
Volgens mij niet. De islam heeft dat ook niet. Geen enkele andere relgie trouwens. De islam kent wel een imam, maar dat is meer een soort van pastoor.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op vrijdag 08 juni 2001 14:34 schreef Whaletyr het volgende:
nou dan hoop ik dat dat niet sharon is ;)

Stoer; Marduq

• BansheeBoy
Op vrijdag 08 juni 2001 14:36 schreef XangadiX het volgende:

[..]

nou dan hoop ik dat dat niet sharon is ;)
LOL:) Nee, dat hoop ik ook niet, want dat is inderdaad een harde.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Topicstarter is gebanned.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.