Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 07:58

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds gister mijn Linksys AE2500 binnen, die ik probeer aan te sluiten op mijn HP Pavilion G6-2005sd (voor 5Ghz verbinding), echter kan ik hem niet inschakelen in het netwerk center. Wanneer ik op enable druk meldt hij wel dat hij hem gaat enablen, echter blijft hij op uitgeschakeld staan.

Het aparte is dat hij op mijn andere laptop, mijn desktop en op 2 andere laptops van vrienden van mij het wel doet.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Live chat met een Linksys medewerker, echter snapte hij er niks van en bleef stug volhouden dat ik eerst verbinding met een WiFi netwerk moest maken voordat hij me verder kon helpen, echter kan dat niet omdat de adapter niet werkt |:(

- Interne netwerk kaart gedisabled, daarna nog geen resultaat van de externe USB adapter
- Alle usb poorten geprobeerd en USB drivers opnieuw geïnstalleerd
- Drivers er meerdere malen opnieuw opgezet, ook de drivers handmatig geïnstalleerd.
- Windows updates gecontroleerd.
- Windows probleem oplossen (ik was echt radeloos :) )
- BIOS gecheckt of dat er misschien een functie aanstond die het blokkeerde, bleek niet zo te zijn
- In services.msc de Wlan auto configuration service gecontroleerd, deze staat aan.

Heeft iemand nog andere ideeën? Ik kan echt geen oplossing meer vinden :(

Alvast bedankt voor het helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362493

Probeer hem eens met een Linux Live CD?
Of steek hem eens in een andere computer?

Zorg dat je de goede drivers hebt.
http://downloads.linksys....river/AE2500Win7_WHQL.zip
Ga device manager, ga naar wifi adapter > properties > driver > update driver > let me pick list from computer > Have Disk > en klik de .inf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie :)

Ik heb hem al in meerdere computers gestopt, waarin hij wel werkt. de stick werkt dus naar behoren en verwacht dus dat er ergens in mijn laptop een instelling verkeerd staat.

Ik heb ook de driver nogmaals bijgewerkt (inf geselecteerd), echter is het enablen nog steeds niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens met een LiveCD? Probeer ook eens safe modes uit te zetten mbt energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Ik heb de geavanceerde energie-instellingen gecontroleerd, kan niks vinden mbt. de USB stick.

Ik ben bezig met een Live CD en plaats de resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt trouwens geen security software wat je device blokkeert? Of een windows policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Ik heb net mijn Avast en MBAM allebei tijdelijk uitgeschakeld, echter geen resultaat. Windows policy kan het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
laten we bij het begin beginnen. wordt die gevonden in apparaatbeheer?
zo, ja unstall deze incl uninstall van de driver. installeer hem na een herstart opnieuw met de meest recente driver. kun je dan connecten of uberhaupt netwerken vinden waar je zeker weet dat ze er zijn?

zo niet voer een winsock reset uit. uninstall weer de driver doe een herstart > dan cmd > winsock reset > yes > herstart om de windows register bits recht te zetten > install recente driver > done

als dat niet werkt is de kans 99% zeker dat de stick defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Het apparaat wordt gevonden in apparaatbeheer. Hier doe ik ook de driver updates.

Dat de stick kapot is lijkt me niet mogelijk, de stick werkt namelijk wel op andere laptops naar behoren (zoals te lezen is in de TS)

Ik ga nu je winsock trucje proberen, wanneer dat niet werkt Live cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Winsock getest, krijg het niet werkend.

Net heel even snel als Live CD geboot, maar daar moet ik even wat meer tijd in steken.

Ik zal hier morgen avond mee verder gaan, bedankt voor de hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Er was pas geleden een topic hier met iets soortgelijks, kan het even niet terugvinden. Misschien (wel een beetje onwaarschijnlijk) dat je usb-poorten te weinig prik geven en dat 'ie net tekort komt. Het zou niet zo moeten zijn met usb3.0 maar je kunt het wellicht even proberen.
Heb je een usb Y-kabel of een powered usb-hub die je op je usb2.0-poorten kunt proberen?
Je kunt ook in Windows apparaatbeheer kijken per usb-hub wat het geclaimde stroomverbruik is per usb-apparaat.
Zie eventueel hier: http://www.tomshardware.c...ork-wifi-usb-adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie hulp, echter is de melding opgelost!

Vanmiddag zat ik samen met een vriend een aantal instellingen te controleren, waarbij de USB stick ineens naar behoren functioneerde, echter weet ik niet meer welke instelling het was.

In elk geval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1