Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe i7 pc gestolen, te traceren via internet of iets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben 3 dagen er even tussen uit geweest met mijn vrouw naar de veluwe.
Nu is er in die tijd bij mij ingebroken. tv, ps3 en nieuwe pc weg.
Was best een nette pc en was er heel blij mee. Eindelijk kon ik full hd bestanden afspelen en bewerken zonder dat het haperde.

Nu is mijn vraag. Ik heb alle gegevens van de pc nog op papier ook van de netwerkkaart en alles.
Is er een mogelijkheid om met die gegevens een gestolen pc terug te vinden, zelfs al is de hardeschijf er uit gehaald of geformatteerd?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 10:42 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tenzij je specifieke software hebt draaien, gaat je dit niet lukken. Helaas kan ik je geen goed nieuws geven.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Had je toevallig applicaties geinstalleerd die automatisch verbinding maken met het internet? Denk aan dropbox, of een torrentclient..

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel een dropbox. Blijft die er ook op na format?
En ik gebruikte ook Vuze om te downloaden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 21:24 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

tenzij je overal serienummers van hebt, is de boel eigenlijk ontraceerbaar. HDD flikkeren ze weg of overschrijven ze een paar keer met random data, mits ze slim zijn. Verder is er naar mijn weten helemaal niks traceerbaar naar oorspronkelijke eigenaar, tenzij je de boel gemerkt hebt of dus serienummers van cpu, mobo, kast, videokaart etc etc hebt.

En, om nog eventjes bot te doen: als je foto's en video's belangrijk waren, dan had je vast wel een backup in een kluis liggen toch? Of een verzamling SD kaartjes op meerdere locaties?

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Dus mocht ik serienummers hebben van het moederboard, netwerkkaart en grafische kaart.
Dan zou de politie die via internet terug kunnen vinden?

De laatste fotos had ik alleen op de pc staan. Ook op de sd kaart van de camera maar die heb ik gewist ivm schijfruimte :(

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:19:
Ja wel een dropbox. Blijft die er ook op na format?
En ik gebruikte ook Vuze om te downloaden.
Nee natuurlijk niet. Maar je dropbox acocunt history goed in de gaten houden is uiteraard wijs, redelijke kans dat iemand 'm ooit boot met een werkende internetverbinding - dan kun je 't IP-adres terugvinden in de Dropbox-history.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

nou, dan zou je iedere complete pc met dezelfde onderdelen als jouw pc die aangeboden wordt moeten doorlichten, of, al betwijfel ik of dat gaat gebeuren [tenzij je exotische hardware hebt] ieder los component.

Maar, ik acht de kans echt heel klein dat dat ding teruggevonden wordt. Er zijn immers duizenden van die onderdelen op de markt.

Verwijderd

Topicstarter
Ooohh dan had ik het verkeerd begrepen wat ik dacht dat je het serienummer van het moederboard of netwerkkaart via internet kan traceren. Maar dat is dus niet?
Dus eigenlijk gewoon opgeven en af en toe marktplaats in de gaten houden?
Politie kan ook niet veel doen dan?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:41:
Ooohh dan had ik het verkeerd begrepen wat ik dacht dat je het serienummer van het moederboard of netwerkkaart via internet kan traceren. Maar dat is dus niet?
Dus eigenlijk gewoon opgeven en af en toe marktplaats in de gaten houden?
Politie kan ook niet veel doen dan?
Politie niet, Marktplaats niet ... onbegonnen zaak en zinloos om Marktplaats in de gaten te houden als je de verzekering al hebt ingeschakeld. Gewoon de zaak afhandelen en een nieuw systeem van het geld van de verzekering aanschaffen.

Computers en onderdelen zijn niet te traceren tenzij je inderdaad serienummers hebt die bij de fabrikant (niet leverancier!!) geregistreerd zijn. Over het algemeen zijn dat zeer exotische onderdelen.

Laptops zijn nog wel eens wat vaker te traceren maar die hebben hier ook betere features voor ingebouwd (zoals enkele Dell laptops die ik wel eens in handen heb gehad).

https://discord.com/invite/tweakers

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Enige wat de politie misschien zou kunnen doen is idd dingen als marktplaats in de gaten houden, maar, ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze dat heel actief doen. Het is immers maar een PC, je verzekering betaald het wel en eventuele verloren data, tja, zoals ik al, enigsinds bot, zei: als data echt zo belangrijk is, heb je wel een backup.

Serienummers traceren via internet gaat alleen als de dieven zo stom zijn om serienummers in hun marktplaats advertentie te zetten.

Pagina: 1