Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
Ha lieve Tweakers,

Na 4 jaar studeren als in de studierichting van psycholoog (wo), ben ik er geleidelijk aan achtergekomen dat werken in deze richting niet echt iets voor mij is. Echter, toen ik begon wilde ik mijn studie ook persé afmaken, halverwege maar outdroppen leek me niets.Tussendoor heb ik ook nog wat forse tegenslag gehad in de vorm van 6 operaties aan mijn knie en wat privétegenspoed, maar wat studeren betreft is het toch allemaal goedgekomen. Ik kan jullie het gehele proces van bewustwording betreffende een carriereswitch tot in detail uit gaan leggen, maar dat lijkt me een beetje een waste of time. Hetgeen waar ik nu tegenaanloop is dat ik, wat CV en opleiding betreft continue mismatch met wat ik zoek. Het liefst zou ik werkzaam geraken in de richting van accountmanager, relaties onderhouden, of meer in een organisatorische functie. Laag beginnen is voor mij geen enkel probleem, en een werken leren constructie zou zelfs ideaal zijn. Ik leer altijd erg makkelijk en heb een behoorlijk hoog werktempo. De IT branche lijkt mij wat werken betreft ook stukken leuker, en ik ben hier altijd erg actief in geweest op hobby basis. Steevast merk ik echter dat bedrijven niet eens verder lezen dan mijn CV, een mismatch merken wat betreft vooropleiding en je daarna niet meer de kans bieden op een fatsoenlijk sollicitatiegesprek. Juist die gesprekken zijn hetgeen waar ik sterk in ben, ik ben vrijwel nooit zenuwachtig en ben communicatief erg makkelijk, maar daar krijg ik dus niet eens de kans voor. In de sollicitatiebrief beschrijf ik wel sterke punten van mezelf, maar ik kan mezelf er ook moeilijk compleet in gaan ophemelen. Bovendien heb ik sterk de indruk dat de hele brief vaak niet eens gelezen wordt. Hebben jullie misschien tips, tricks of aanbevelingen waarmee ik wat zou kunnen?

Hartelijk dank! HgnX

Ps. Als het stukje wat haastig geschreven overkomt, ik ben running low on battery. Als ik thuiskom corrigeer ik even het één en ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik persoonlijk zou doen is certificaten halen; die hoeven je niet veel te kosten. Volgens mij ITIL V3 is iets van 169 euri bij EXIN (boekie doorbladeren, iets mijmeren over fit for use of fit for puprose, en je bent er ;) ).

Afhankelijk van welke richting je wil opzoeken in ieder geval BiSL (Bedrijfskant/functioneel), ITIL (IT Infra service - hardware/servers/workstations etc.) of ASL (Applicatiebeheer - software).

Je zult je eerste periode waarschijnlijk als tester doorbrengen; koop/download een boek over T-Map en certificeer je daar in. Kost je 3 weken zelfstudie + nog geen 200 euri voor het examen. Je stroomt Infra niet meer zo makkelijk binnen; en is ook lost cause - beheer wordt in grote mate geautomatiseerd. Testing is volgens mij nog altijd wel in trek ('t is niet het meest spannende werk, maar je hebt daarmee in ieder geval een ingang - zorg dan wel dat je bij een detacheerder komt, kan je mi sneller switchen - stijlere leercurve). Door naar Business Analyse daarna.