Toon posts:

Nieuw monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zocht een nieuw monitor momenteel heb ik een iiyama prolite E2208HDS 1920x1080, opticolor, 2ms, dvi, ACR 10000:1
Ik had bij de mediamarkt een 29EA93P gekocht maar die was stuk en geld terug gekregen ze konden geen nieuwe leveren / zijn broertje geven met de 21% BTW actie waar ik dit scherm dus ingekocht had maar goed.

Ik doe momenteel een DTP opleiding,
dus zoek een scherm met een goede resolutie en een grote kleuren aspect waar je goed op kan gamen met een grote inkijk hoek(niet dat als je onder uit gaat zitten de kleuren bijv. faal worden) en een goede belichting niet als je zwart beeld hebt dat je van die witte plekken aan de zijkant krijgt net of er een gradient opzit.
De grote 23-29 inch 1920x1080 of hoger budget rond de 500 euro.

Der hoeven geen boxen in het scherm te zitten.
verstelbaar mag is altijd handig mits dit niet veel extra's kost.

GPU GTX780 binnenkort GTX780TI

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 20:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt nu een TNpaneel, iets met een IPSpaneel is wat dat betreft altijd een flinke vooruitgang.
Waarom 1920x1080? Voor DTP zou ik 1920x1200 toch een stuk fijner vinden.
En daar hoef je niet eens gek veel geld voor kwijt te zijn: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:45:
Je hebt nu een TNpaneel, iets met een IPSpaneel is wat dat betreft altijd een flinke vooruitgang.
Waarom 1920x1080? Voor DTP zou ik 1920x1200 toch een stuk fijner vinden.
En daar hoef je niet eens gek veel geld voor kwijt te zijn: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
IPS dat is toch dat er minder waas op je scherm is? maar vergroot toch ook deels de kijkhoek?
trouwens jij zou nog niet voor een 2560x1080/1400 scherm gaan?

het lg scherm had trouwens 2,5x zoveel contrast verhoudingen
en lagere ms

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, IPS is het type paneel. TN heeft over het algemene mindere kleuren en mindere inkijkhoeken dan een IPSscherm. Dus als je kleurweergave een beetje belangrijk vindt dan is een IPSpaneel imho echt de moeite. De kijkhoek is gewoon aanzienlijk beter, je kunt vrijwel haaks op een goed IPSscherm kijken zonder dat je beeld verkleurd. Dat zie je bij een TN eigenlijk niet.
2560x1080 heb ik gezien en dat lijkt me echt een ultieme hel om mee te werken. De breedte is leuk, maar je mist gewoon zo ontzettend veel pixels in de hoogte.
Zelf kijk ik tegen een 2560x1600 monitor aan en dat is nog wel een lekkere verhouding (al had ik liever 4:3 gehad met 2560x1920, maar dat is onbetaalbaar). 2560x1440 is het imho ook net niet, maar dat komt denk ik omdat ik een hekel heb aan 16:9.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:57:
Nee, IPS is het type paneel. TN heeft over het algemene mindere kleuren en mindere inkijkhoeken dan een IPSscherm. Dus als je kleurweergave een beetje belangrijk vindt dan is een IPSpaneel imho echt de moeite. De kijkhoek is gewoon aanzienlijk beter, je kunt vrijwel haaks op een goed IPSscherm kijken zonder dat je beeld verkleurd. Dat zie je bij een TN eigenlijk niet.
2560x1080 heb ik gezien en dat lijkt me echt een ultieme hel om mee te werken. De breedte is leuk, maar je mist gewoon zo ontzettend veel pixels in de hoogte.
Zelf kijk ik tegen een 2560x1600 monitor aan en dat is nog wel een lekkere verhouding (al had ik liever 4:3 gehad met 2560x1920, maar dat is onbetaalbaar). 2560x1440 is het imho ook net niet, maar dat komt denk ik omdat ik een hekel heb aan 16:9.
Klopt, gamen was een hell soms moes ik 2560x1080 zetten soms 1920x1080 om full screen te krijgen ( best raar) soms trok hij alles uitverband, voor werk was het wel ideaal zoals dreamweaver etc kon je code en html langs elkaar zetten op full screen zonder te switchen.

maar dat je bij donkere pixels een soort wit (gradient) effect krijgt heeft dan te maken met het type backlight te maken toch? dan zou dat bij een led scherm toch niet mogen want led maakt zijn eigen licht toch? |:(

http://img12.imageshack.us/img12/5746/p1000082pv.jpg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat LEDmonitoren worden genoemd is eigenlijk niets anders dan een monitor met een LEDbacklight. Dus het maakt in principe niet zo heel veel uit of je nu een CCFL of LED backlight hebt wat voor paneel je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, dit monitor zou dit iets zijn ?
pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-B1 Zwart

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 16:26 ]

Pagina: 1