Toon posts:

Telfort glasvezel icm linksys ea2700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben van telfort glasvezel internet, nu sluit ik een linksys ea2700 als volgt aan.

kastje van modem Telfort WAN -- > Linksys EA2700 WAN -- > Lan linksys naar mijn computer.

Vervolgens doe ik de installatie cd erin, maar op 25% zegt deze, uw router kan niet gevonden worden?

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

Speedmaster

Make my day...

Begin eens met je linksys met een kabel rechtstreeks aan te sluiten op je PC/Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de cd erin doe, zegt deze dus dat ik eerst de WAN van het modem van glasvezel op de internet poort van de Linksys aan moet sluiten. En dan mijn pc op een LAN poort van de Linksys. (Dit heb ik dus gedaan)

Dan klik ik op volgende en begint de Linksys zichzelf te configureren. Maar bij 25% zegt deze dus dat hij de router niet kan vinden.

Verder kan ik de Linksys ook niet via een webpagina benaderen oid. Ook niet als ik mijn NIC in hetzelfde subnet instel als de standaard die gebruikt wordt voor de Linksys.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 20:25 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat geeft IPCONFIG /ALL als je de nic op automatisch IP adres via DHCP instelt?
Heb je al eens een reset geprobeerd?
Is het een nieuwe router?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen IP adres, router inderdaad al gereset, en ja het is een gloed nieuwe router.

Wanneer ik de oude router erachter doe, werkt alles meteen. Ik zou haast denken dat de router kapot is. Ik heb 1x signaal gehad, en ook internet, toen liep de wizard volledig door. Maar ik moest de kabels netjes weg werken, stroom eraf gehaald,weer erin gedaan. En toen weer hetzelfde ..... geen internet.

Als ik nu de wizard weer start, kan deze de router weer niet vinden. :S

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

Speedmaster

Make my day...

Normaal gesproken is de interface benaderbaar op http://192.168.0.1
Pagina: 1