Ik ben van plan op zeer korte termijn twee Dali Zensor 1's te kopen en een receiver om goed geluid uit mijn computer te krijgen. Nu heb ik twee receivers uitgezocht die in aanmerking komen. De Denon X1000 en de Argon DA2. Beide kosten nieuw rond de €250. Nu zit ik heel erg te twijfelen welke ik moet kopen voor mijn 2.0 setup. In eerste instantie wilde ik gaan voor de X1000, deze heeft veel meer features en dan kan ik makkelijker uitbreiden. Echter ik woon op een studentenkamer die ik inmiddels al redelijk volgebouwd heb met apparatuur. Ik heb de afmetingen bekeken en de X1000 is wel echt een bakbeest, niet een receiver die ik gemakkelijk op mijn bureau kan zetten.

Denon X-1000
Argon DA2
Al jullie advies is welkom
EDIT: Ik zie dat ik de Argon DA2 ook met USB kan aansluiten op mijn computer. Dat zou wel relaxt zijn, want dan hoef ik niet steeds de optische audio uit de wisselen tussen mijn Z5500 setje en de Argon DAC. Of boet ik dan in op geluidskwaliteit?
Denon X-1000
- + Netwerkmogelijkheden zoals AirPlay en Last.fm
- + Kan ik in de toekomst gebruiken om ook aan te sluiten op m'n Xbox etc
- + Goed uitbreidbaar door de vele aansluitingen
- - Net ietsje duurder dan de Argon receiver
- - Afmetingen, hij is erg groot voor op het bureau
Argon DA2
- + Mooi compact voor op mijn bureau
- + Net iets goedkoper dan de Denon receiver
- - Veel minder features dan de X1000
- - Minder vermogen per kanaal
Al jullie advies is welkom
EDIT: Ik zie dat ik de Argon DA2 ook met USB kan aansluiten op mijn computer. Dat zou wel relaxt zijn, want dan hoef ik niet steeds de optische audio uit de wisselen tussen mijn Z5500 setje en de Argon DAC. Of boet ik dan in op geluidskwaliteit?
[ Voor 5% gewijzigd door monnick op 05-02-2014 18:45 ]