Ah nice, net een topic voor mij 
Ik heb ongeveer dezelfde eisen als jij
en ben al lang op zoek.
Ik neem waarschijnlijk die Abit BX133, echter kan deze maar max 768 MB ondersteunen omdat deze wel een 440BX chippie heeft, maar deze heeft maar 3 DIMM-banken. 3x max 256 MB = 768
Verder heb je nog de ASUS CUBX-E die exact aan jou eisen voldoet !!
Alleen heb ik er persoonlijk probs mee gehad, waarvan de winkel toch achteraf zei dat er niks mee mis was.
4 DIMM banken = 1 GB RAM
Promise onboard ATA-100 (plus nog de standaard ATA-33, dus 4 IDE-poorten)
Meer dan 1 GHz PIII
Succes.... want volgens mij is die CUBX-E "EOL" alhoewel ik niet zou weten waarom.
Ik heb ongeveer dezelfde eisen als jij
Ik neem waarschijnlijk die Abit BX133, echter kan deze maar max 768 MB ondersteunen omdat deze wel een 440BX chippie heeft, maar deze heeft maar 3 DIMM-banken. 3x max 256 MB = 768
Alleen heb ik er persoonlijk probs mee gehad, waarvan de winkel toch achteraf zei dat er niks mee mis was.
4 DIMM banken = 1 GB RAM
Meer dan 1 GHz PIII
Succes.... want volgens mij is die CUBX-E "EOL" alhoewel ik niet zou weten waarom.
Maaruh die BX133, perfect, op die 3dimms na 
Misschien een ander merk met vergelijkbare specs, maar wel tot minimaal 1GB intern?
Misschien een ander merk met vergelijkbare specs, maar wel tot minimaal 1GB intern?
BX133 , das een overgeclockte BX chipset ik weet nou niet of je daar zo blij mee wil zijn..
de i820 chipset ondersteund volgends mij meer dan 512 meg ram (alleen RDramm) verder is er buiten de 815 chipset geen interesante chipset van intell, als je zoveel mem wil hebben kan je dus of:
Via
of een pIV kopen met rdram
een intel 820 board met RDram
naar mijn weten
de i820 chipset ondersteund volgends mij meer dan 512 meg ram (alleen RDramm) verder is er buiten de 815 chipset geen interesante chipset van intell, als je zoveel mem wil hebben kan je dus of:
Via
of een pIV kopen met rdram
een intel 820 board met RDram
naar mijn weten
Tsja,
Ik heb hier naast een Compaq Deskpro EN (i815) ook nog een Compaq Prof Workstation staan, met een dual PIII slot configuratie mogelijkheid en daar kan genoeg ram in.....
Maar een reepje 512MB PC133 kost me 230,-- , 256 MB PC133 kost tegen de 120,--
256 MB PC100 ECC registered kost me 300,--
Vandaar de vraag! Dat schijt ECC registered geheugen blijft veels te duur t.o.v. het gewone geheugen.
Ik heb hier naast een Compaq Deskpro EN (i815) ook nog een Compaq Prof Workstation staan, met een dual PIII slot configuratie mogelijkheid en daar kan genoeg ram in.....
Maar een reepje 512MB PC133 kost me 230,-- , 256 MB PC133 kost tegen de 120,--
256 MB PC100 ECC registered kost me 300,--
Vandaar de vraag! Dat schijt ECC registered geheugen blijft veels te duur t.o.v. het gewone geheugen.
Verwijderd
ja cubx is best fijn heb ik ook gehad relaxt bordjeOp vrijdag 08 juni 2001 14:32 schreef Knightwolf het volgende:
Ah nice, net een topic voor mij
Ik heb ongeveer dezelfde eisen als jijen ben al lang op zoek.
4 DIMM banken = 1 GB RAM
Meer dan 1 GHz PIII
Tenzij de BX chipset enkelzijdige dimms van 256 aan kan kom je met geen mogelijkheid aab 1GB, BX borden met 4 slots kun je slechts 6 zijdes gebruiken
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
kun je daar niet gewoon 3x 512MB induwen ???Op vrijdag 08 juni 2001 14:32 schreef Knightwolf het volgende:
maar deze heeft maar 3 DIMM-banken. 3x max 256 MB = 768
dan heb je al 1.5GB
of zijn die sloten begrenst op 256MB ??
P3B-F + Promise Ultra100 =
Concrete Loop Watercooling
kun je die onboard promise dingen ook omsolderen naar fasttrack (RAID)
?
Moet kunnen, maar er zijn ook planken waarbij het gewoon te jumperen valt. Bij de losse Ultra66 was het buitengewoon simpel.. heb er zelfs een schakelaartje op gesoldeerd zodat je kan kiezen
Concrete Loop Watercooling
Pagina: 1