Hulp bij keuze van switch

Pagina: 1
Acties:

• MrZioN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12 08:27
Beste tweakers,

Mijn router heeft inmiddels geen poorten meer vrij voor ethernet, en omdat wireless nog niet echt fantastisch is op bepaalde plekken in het huis ben ik op zoek naar een switch met AP mogelijkheden. Hierbij is het energie zuinig zijn erg belangrijk. Ik heb zelf al even rond gekeken en de "DLink DGS-1005D" is wel een interessante optie, maar deze heeft geen wireless AP voor zover ik zie.

Het hoeft niet in deze prijs klasse te zijn, ik geef liever een paar tientjes extra uit voor kwaliteit en energie zuinigheid.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Een switch met AP mogelijkheden bestaat niet. Andersom wel. Dat heet dan een router die je instelt als access point. Zie de howto in dit subforum.

En wat wil je precies? Dé energiezuinigste? Of moet ie binnen een range liggen? Of ??
Het verbruik van een populaire TP-Link ligt op 4,6W idle, dus ik weet niet hoeveel je wilt/denkt te bezuinigen?

Verder kost het uitzenden/ontvangen van een draadloos signaal uiteraard energie. Hoe verder je wilt, hoe meer energie.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zoals rooot al zegt zul je al snel uitkomen op een los AP en losse switch.

Maar als je maar een paar poortjes extra nodig hebt kun je een router 'misbruiken', zie de genoemde howto. Je hebt dan als je dat op die manier configureerd een 4-poorts switch met wifi AP.