Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Ik ben nu een maandje de trotse eigenaar van een Logitech Performance Mouse MX. 2 generaties geleden van dit type heb ik jaren met plezier kunnen gebruiken, echt een top muis. Ook over deze ben ik zeer tevreden, alleen heeft hij 1 (erg) storend probleem.

Zodra ik in stilte zit te werken (dus geen tot nauwlijks omgevings geluid), dan produceert de muis een storend piepje zodra deze wordt bewogen. Heb ik hier te maken met een productie foutje? Kunnen mede-tweakers die zo`n dergelijke muis ook hebben mij bevestigen dat deze muis inderdaad 'piept' ?

Hmm, mijn eigen vraag eigenlijk al beantwoord:
http://forums.logitech.co...erformance-MX/td-p/440965

Het lijkt dat alle MX-en hieronder lijden edit: Het lijkt erop dat sommige MX-en dit probleem vertonen. Alleen mensen met een slecht gehoor zullen dit waarschijnlijk niet horen (het is een heel hoog geluid). Er is een oplossing aangedragen in bovenstaande topic, maar heb weinig zin om mijn net nieuwe muis open te schroeven. Goed balen dit, want inruilen zal wel weer erg lang duren.

Balen miskoop! |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Mausz op 06-02-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ik heb die muis al een tijdje... exact een jaar zelfs en geen piep, nooit gehad. Het is dus absoluut niet met iedere muis, misschien een bepaalde productieserie waar die laser net wat anders is ofzo. En ik ben normaal gesproken vrij gevoelig voor piepjes, rateltjes en dergelijke fratsen... het was mij dus absoluut opgevallen als de muis had gepiept. (een muis die piept en dat niet moet doen... ik heb lol ;))

Een hele fijn muis om te gebruiken vind ik zelf, past bij mij perfect in de hand en ik heb geen 'last' van de extra knoppen zoals ik met de meeste andere muizen wel heb... goed ergonomisch ontwerp.

Enige echte minpunt vind ik de accuduur... 2 weken max met redelijk intensief gebruik terwijl mijn vorige eenvoudige Logitech muis met gemak een jaar op 2 batterijen deed. Ik had er ook liever een cradle bij gehad dan een losse kabel, een bijna identieke muis zit ook bij de MX5500 set van Logitech en die heeft wel een cradle.

[ Voor 40% gewijzigd door MicGlou op 05-02-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
Heb je toevallig iemand anders ook laten luisteren? Ik suggereer nu niet dat je gehoor niet goed is, maar ik weet wel dat niet iedereen het kan horen. :) (ik heb hier ook verschillende oren te luisteren gelegt, en de een hoort het wel, de ander niet.)

Ik heb na het plaatsen van dit topic verder gezocht op het internet, en ik kom toch een aantal posts/reacties/reviews(logitech/amazon) tegen die hetzelfde probleem omschrijven. Ik denk dan ook dat de productie serie die ik hier momenteel in huis heb niet goed is. (wellicht is die van jou wel in orde, aangezien je hem ook al een jaar langer heb en dat zal een andere productie-serie zijn). Ik moet dan ook mijn edit in mijn eerste post wat nuanceren wat betreft: 'het lijkt erop dat alle MX-en dit probleem hebben'.

Ik vind overigens 1 jaar op 2 batterijen extreem lang! Tevens ook 2 weken op 1 accuduur red ik niet met deze MX. Ik denk dat mijn defintie van 'redelijk intensief gebruik' iets anders is dan die van jou ;) Mijn MX accu is toch wel leeg na een dag of 5 / 6 max.

Ben het met je eens dat het een prima muis is! Op het piepen na dan...

Piepende muizen altijd irritant, biologisch of meganisch ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mausz op 05-02-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Mausz schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:14:
Heb je toevallig iemand anders ook laten luisteren? Ik suggereer nu niet dat je gehoor niet goed is, maar ik weet wel dat niet iedereen het kan horen. :) (ik heb hier ook verschillende oren te luisteren gelegt, en de een hoort het wel, de ander niet.)Piepende muizen altijd irritant, biologisch of meganisch ;)
Zoals ik al zei, ik ben zeer gevoelig voor piepjes e.d. en heb hele goede oren... hij piept zelfs niet als ik mijn oor erop leg.

Ik ken overigens nog iemand die deze muis heeft, want die persoon heeft em op aanraden van mij gekocht... :) ...net een berichtje gestuurd en zijn muis piept ook niet, ook niet als hij zijn oor erop legt en hij heeft ook geen problemen met zijn gehoor.

Je ging na het lezen van dat draadje op het forum er volgens mij dan ook direct vanuit dat alle MX Performance muizen dit probleem hebben... dat is uiteraard wel erg straf gesteld want zo'n druk bezocht draadje is het ook weer niet. Ik zou net even een slechte serie vermoeden, ander laser, misschien net een andere spanning door de laser, andere soldeer... kan van alles zijn.

Gek idee misschien, probeer eens een andere batterij in de muis... bij mij zit er een ReCyKo+ 1,2v 2050mAh chargeable batterij in. Je zou dan 1,5v kunnen proberen, of een batterij voor een camera die hebben vaak een hoger mAh. Longshot... maar volgens mij zit er logica in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
MicGlou schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:55:

Je ging na het lezen van dat draadje op het forum er volgens mij dan ook direct vanuit dat alle MX Performance muizen dit probleem hebben... dat is uiteraard wel erg straf gesteld want zo'n druk bezocht draadje is het ook weer niet. Ik zou net even een slechte serie vermoeden, ander laser, misschien net een andere spanning door de laser, andere soldeer... kan van alles zijn.
Er is meer over te vinden dan alleen dat draadje op dat forum natuurlijk. Ik poste alleen dat linkje vanwegen de 'foam-oplossing'. Dus het is zeker niet alleen bij mijn muis. Maar wat ik hierboven al aangaf, ik had mijn conclusie wat moeten nuanceren.
MicGlou schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:55:
Gek idee misschien, probeer eens een andere batterij in de muis... bij mij zit er een ReCyKo+ 1,2v 2050mAh chargeable batterij in. Je zou dan 1,5v kunnen proberen, of een batterij voor een camera die hebben vaak een hoger mAh. Longshot... maar volgens mij zit er logica in :)
Zo`n gek idee is het niet ;) Toevallig besprak ik dit met een collega, en hij kwam ook met het idee dat mogelijk de batterij loopt te vervelen. Na testen met andere batterijen is het probleem helaas niet verholpen.

Het lijkt mij voor toekomstige eigenaren dan ook niet onverstandig om het ding eerst te testen voor de aanschaf (indien mogelijk). Ik zelf zal deze terug moeten sturen, en dan tijdelijk een andere muis moeten kopen. En dan maar hopen dat ik een goede terug krijg. Dan heb ik dus 2 muizen en meer geld uitgegeven als eigenlijk nodig moet zijn. Niet echt fijn.

Overigens wel humor hoeveel mensen door mijn toedoen nu al hun oor op een muis hebben gelegt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mausz op 06-02-2014 17:15 ]

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Ik heb al jaren de genoemde muis, en inderdaad heeft die van mij ook een zeer zachte (vervelende) piep bij het bewegen van de muis.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:59
Hmm die van mij, piept niet wel.. Maar ik heb wel een constante piep in mijn oren :P

Net even dat ding aan mijn oor gelegd, inderdaad een elektronisch geluidje wat een beetje heen en weer zwabbert in toon hoogte, alsof hij de hik heeft.. :P Wel zo zacht dat ik het alleen maar hoor als ding tegen mijn oor aan zit, verder geen last van.

[ Voor 62% gewijzigd door analogworm op 20-02-2014 15:13 ]

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Logitech heeft een fantatische service. Gewoon bellen, probleem uitleggen en je krijgt een nieuwe toegestuurd. De oude (al dan niet gedeeltelijk) moet je misschien terugsturen.

Marrik

Pagina: 1