• gpmash
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-08-2023
Beste tweakers,

Ik eind november de producten besteld volgens de BBG HTPC met als doel film te kunnen kijken via XBMC. Nu is de wens ontstaan om toch te kunnen gamen( met name GW2)

wat ik van plan ben om te doen:

de A6-6400k upgraden naar -> AMD A serie A10-6790K - 4 GHz

nu lees ik dat een APU goed gebruik kan maken van de snelheid van het werkgeheugen.

Op de specificaties van van het moederbord (GA-F2A88XM-D3H) staat het volgende:

4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 64 GB of system memory
* Due to a Windows 32-bit operating system limitation, when more than 4 GB of physical memory is installed, the actual memory size displayed will be less than the size of the physical memory installed.
* The maximum 64 GB of system memory can be supported using 16 GB (or above) memory modules. GIGABYTE will update the memory support list on the official website when the memory modules are available on the market.
Dual channel memory architecture
Support for DDR3 2400(OC)/2133/1866/1600/1333 MHz memory modules
Support for AMD Memory Profile (AMP)/Extreme Memory Profile (XMP) memory modules

Mijn vraag is: Kan ik hier dus DDR3 2400 Mhz in plaatsen of word er bedoeld dat je DDR3 2133 Mhz erin kunt plaatsen die je eventueel kunt pverclocken naar 2400 Mhz?

Tevens zie ik geen 2400 Mhz geheugen die 1.5V zijn.

Wie kan mij helpen?

Groet,

Gpmash

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity