Toon posts:

Studielaptop ~1000euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers,

Na enkele weken rondgekeken op dit forum en andere websites. Ben ik bijna klaar om de knoop door te hakken voor het kopen van mijn nieuwe laptop! Ik zal nu zoveel mogelijk informatie geven over de verschillende specificaties die ik belangrijk vind en uiteindelijk waar ik de laptop voor wil gaan gebruiken.

Het belangrijkste van de laptop vind ik de opstarttijd en de accuduur. Ik zal deze laptop veel meenemen naar studie. Dus een accuduur van minimaal 5-6 uur is belangrijk. Snel opstarten is erg handig in college en werkgroepen. Het gewicht is daarnaast dus ook belangrijk, omdat ik hem toch wel elke dag op mijn rug moet hebben. Ook werk ik nogal eens in cafeetjes of in de trein, dus een mat scherm of met hoge helderheid leek mij ook belangrijk. Dit zijn de belangrijkste punten waarop ik heb geprobeerd te letten.

De programma's die ik ga gebruiken zijn in principe niet al te veel eisend. Denk aan de office producten, skype en browsers. Met deze laptop zal dus niet gegamed worden! Maar een van mijn belangrijkste benodigdheden is het tegelijk kunnen draaien van meerdere applicaties. Hiernaast stream ik vrij veel en gebruik ik idealiter als ik thuis ben een extra scherm.

In principe heb ik geen bepaalde merkvoorkeuren. Het uiterlijk van de laptop staat zeker niet op plaats 1, maar het liefst heb ik voor dit geld toch wel een enigszins mooi afgewerkt modelletje. (het liefst gedeeltelijk aluminium).

De opties die ik na een tijdje zoeken heb gevonden zijn:

De Asus N550JV, Alleen schijnt hier de batterijduur wat tegen te vallen en er niet standaard een ssd in zit.
http://tweakers.net/product/330770/asus-n550jv/

Asus Zenbook UX31A, Qua uiterlijk en gewicht en ook accuduur is dit heel erg in de richting van wat ik zoek. Alleen net een stukje uit het budget, maar misschien kent iemand iets met vergelijkbare specificaties? En voor de rest wordt het me niet geheel duidelijk wat de kenbare verschillen zijn tussen de verschillende series die uitgebracht zijn.
http://tweakers.net/product/313505/asus-zenbook-ux31a/

Ik zie nu dat van alle verschillende laptops ik uiteindelijk twee van Asus aandraag. Ik denk dat deze 2 het beste weergeven waar ik naar op zoek ben, maar ik sta uiteraard compleet open voor andere suggesties!

Mvg, En bij voorbaat bedankt. _/-\o_

David