Hardeschijf 1 en 2 mergen en 1 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 02:52
Beste tweakers,
Ik wil graag mijn SSD uit mijn laptop halen (hier staat windows op) en in mijn computer doen.

het geval :
Laptop : SSD en HDD
Computer : HDD

Ik wil de SSD weghalen uit mijn laptop en in mijn PC doen, hiervoor moet ik Windows van mijn SSD halen en op de HDD van mijn laptop plaatsen (verder moet alles ook daar op staan wat ik er normaal op heb)

Daarna moet ik Windows van mijn HDD (in mijn computer) halen en op de SSD doen.

Iemand een idee hoe dit het makkelijkst kan (zonder opnieuw te installeren?)

Alvast bedankt!,

Tomaat

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:02
Opnieuw installeren...

Image trekken van beide machines en terugplaatsen zodra je de ssd heb verplaatst.

offtopic:
Wat heeft iedereen nou altijd tegen opnieuw installeren...

[ Voor 4% gewijzigd door Craven op 05-02-2014 14:50 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:40

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik doe veel met (Acronis)images, maar de ervaring leert wel dat het niet altijd lekker werkt hoor. Zeker naar een SSD.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:50
+1 voor Acronis. Heel makkelijk om een image te maken van de bestaande partitie - wel even opletten dat je een image van de partitie maakt en niet van de disk - en heel makkelijk weer terug te zetten.
Programma kan zelf een bootable USB stick aan maken voor het opstarten van Acronis.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

ow ja, wellicht ten overvloede, maak een backup van je belangrijke data... Schijven clonen is vrij rigoureus en 1 verkeerd commando of slechte tool kan een berg hoofdpijn opleveren.

-_-

• thomas1907
Als ik de SSD en HDD backup, en dan op 1 schijf weer "installeer" is het dan geen probleem voor de paden naar programma's ?

Of zou ik dan een C Partitie moeten maken, daar windows op herstellen (op de HDD) en een D partitie (op de HDD) en daar dan die andere backup met programma's op herstellen?

(dit is allemaal de laptop HDD)

[ Voor 46% gewijzigd door thomas1907 op 06-02-2014 09:57 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan gewoon 2 partities maken op 1 schijf he !

Iperf

• Jolke
Zorg gewoon voor een backup eerst en ga dan met behulp van Acronis een image van je partities maken. Zet die ook op een externe disk en maak vervolgens je partities aan op je SSD/HDD en zet de images daar terug waar je ze wilt hebben.

• thomas1907
fish schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:58:
Je kan gewoon 2 partities maken op 1 schijf he !
Ben ik nu van plan! Dankje!
Jolke schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:59:
Zorg gewoon voor een backup eerst en ga dan met behulp van Acronis een image van je partities maken. Zet die ook op een externe disk en maak vervolgens je partities aan op je SSD/HDD en zet de images daar terug waar je ze wilt hebben.
Ik ga dat nu meteen doen.

Hoe zit het met mijn PC ? daar staat Windows en alle programma's op 1 HDD
Ik wil graag windows (+ Steam + APB:R (Game)) op de SSD hebben en de programma's en resterende games op de HDD..

Hiervoor moet ik Steam en APB wel opnieuw installeren, maar het gaat alleen om hoe ik windows kan verplaatsen
zou het het handigst zijn dat ik die PC gewoon helemaal opnieuw installeer?

[ Voor 12% gewijzigd door thomas1907 op 06-02-2014 10:12 ]

• Jolke
Ik vind het altijd een goede reden om opnieuw te installeren, als ik een nieuwe harde schijf in de computer zet. Je begint weer met een schone lei en dat is wel zo prettig met Windows. Zeker als je een SSD neemt, dan is een verse installatie nog een keer sneller.
Als het een optie voor je is om opnieuw te installeren, dan raad ik deze aan. Ander de images optie - overigens kan je programma's deïnstalleren voordat je een image maakt!

• thomas1907
Jolke schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:16:
Ik vind het altijd een goede reden om opnieuw te installeren, als ik een nieuwe harde schijf in de computer zet. Je begint weer met een schone lei en dat is wel zo prettig met Windows. Zeker als je een SSD neemt, dan is een verse installatie nog een keer sneller.
Als het een optie voor je is om opnieuw te installeren, dan raad ik deze aan. Ander de images optie - overigens kan je programma's deïnstalleren voordat je een image maakt!
Dan installeer ik mijn PC helemaal opnieuw, en mijn laptop herstel ik
Ik gebruik mijn laptop toch alleen voor school (en daar wat oude games)

Dankjewel voor de antwoorden! _/-\o_ :>

• thomas1907
Moet ik 2 aparte backups maken van de ssd en hdd of kan dit ook tegelijk?

en hoe zit dit, moet ik de backup maken, de ssd eruit halen, hdd formatteren, windows installeren en dan recover doen?

want bootable media vraagt om een ISO

[ Voor 52% gewijzigd door thomas1907 op 06-02-2014 11:49 ]

Pagina: 1