Wifi en repeaters

Pagina: 1
Acties:

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik ben al een tijdje aan het vogelen met mijn wifi netwerk, maar kom er nog niet lekker uit.

Ik heb een Router (Gembird, is inmiddels router no 3), een Apple Timecapsule (ingesteld als repeater) en een repeater (TP Link) die het signaal moet versterken naar de zolderetage.

Als ik de boel installeer lijkt alles probleemloos te werken, maar na ongeveer 5 minuten heeft de TP Link repeater geen internetverbinding meer. Hij hangt nog wel in het netwerk en geeft signaal, maar websites bezoeken is niet mogelijk.

Ik heb al een TP Link router (die ik nog had) ingesteld als repeater om uit te sluiten dat het om de hardware gaat. Ik blijf dit probleem echter houden....wat doe ik verkeerd?

- Kan het te maken hebben met het channel waarop de router of zelfs de repeater staat ingesteld?
- Kan het te maken hebben met het netwerk van de buren (daar zou een verandering van channel toch lucht moeten geven?)
- Zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

PSN gamertag: H3nk13024

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Wat heb je zelf al gezocht?
Hint: http://gathering.tweakers...5B%5D=19&keyword=repeater

En dan heb je als ik het goed begrijp ook nog eens router -> repeater -> repeater -> device. Tsjah.
- Kan het te maken hebben met het channel waarop de router of zelfs de repeater staat ingesteld?
- Kan het te maken hebben met het netwerk van de buren (daar zou een verandering van channel toch lucht moeten geven?)
- Ja
- Ja

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
- Zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd?
- Basis infrastructuur bekabelen.

Abort, Retry, Quake ???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoogstwaarschijnlijk verliest repeater 1 verbinding met router/AP waardoor repeater 2 ondanks goede verbinding met repeater 1 en client device toch geen verbinding heeft.

Repeaters zijn ongelofelijk populair, maar ten onrechte. Een repeater helpt als afstand tussen AP en client meer dan max bereik WiFi is. Je hebt het dan over honderden meters. Daar werken ze fantastisch.

Waar ze niet helpen is bij obstakels die je max bereik (sterk) verkorten. Tenzij je Louis XIV of Ceacescu heet zul je binnenhuis nooit boven max bereik WiFi komen (zo'n 200m :o ). Je haalt zolder niet omdat er vloeren (en/of muren) in de weg staan, met vaak gewapend beton, isolatielagen, leidingen etc. Een repeater gaat net zo goed last hebben daarvan. In het beste geval beuk je er *net* doorheen, maar je gaat nooit een goede verbinding overhouden als die vloer de boel blokkeert.

Enige manier om dat op te lossen is om met een ander medium door het obstakel te gaan en dan erachter (erboven etc) opnieuw een WiFisignaal uit te zenden. Een apparaat dat dat kan heet een access point, en die moet dan bedraad aangesloten worden op de router. Vandaar de antwoorden hierboven.

Geen zin om ethernetkabels naar boven te trekken? Dan zijn er alternatieven, maar die zijn altijd duurder en hebben andere nadelen:
- Powerline/Homeplug - onvoorspelbaar of het gaat werken, of het stabiel is en wat prestaties gaan zijn. Die prestaties gaan laag zijn tov internetverbinding.
- MoCA - relatief duur, afhankelijk van coaxkabels. Wel betrouwbaar en snel (170Mbps echte throughput)

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
VinnieV schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:22:

[...]

Ik heb al een TP Link router (die ik nog had) ingesteld als repeater om uit te sluiten dat het om de hardware gaat. Ik blijf dit probleem echter houden....wat doe ik verkeerd?

[...]
Wat je verkeerd doet? Denk dat een repeater goed kan werken... :P
Klinkt flauw, maar zoek maar eens naar repeaters in het netwerken sub-forum: niets anders dan ellende.

Als je een goed werkende uitbreiding op je draadloze netwerk wilt hebben, dan kan je beter een accesspoint (AP) aansluiten via een UTP kabel op je router. Als AP kun je een router nemen die je in de AP functie zet. Als je één groot netwerk wilt hebben, dan zorg je ervoor dat je AP hetzelf SSID en sleutel heeft als de router, maar op een ander kanaal zit.

edit:
Redundancy in de antwoorden met dion_b, was net te laat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jolke op 05-02-2014 15:11 ]

• Occy74
  • Laatst online: 16-11 19:01
Jolke schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:10:
[...]

Wat je verkeerd doet? Denk dat een repeater goed kan werken... :P
Klinkt flauw, maar zoek maar eens naar repeaters in het netwerken sub-forum: niets anders dan ellende.

Als je een goed werkende uitbreiding op je draadloze netwerk wilt hebben, dan kan je beter een accesspoint (AP) aansluiten via een UTP kabel op je router. Als AP kun je een router nemen die je in de AP functie zet. Als je één groot netwerk wilt hebben, dan zorg je ervoor dat je AP hetzelf SSID en sleutel heeft als de router, maar op een ander kanaal zit.

edit:
Redundancy in de antwoorden met dion_b, was net te laat :)
+1

Heb altijd niks dan ellende met die smerige rotdingen.. Ik adviseer 1000x liever een ap of homeplug kit met wifi ingebouwd..

Systeem Specs

• aZuL2001
Kunnen we hier een sticky van (laten) maken?

De vraag over repeaters blijft maar terugkomen en ik kom dion_b daar ook vaak in tegen ;)

Abort, Retry, Quake ???

• dion_b
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, ondertussen krijg ik bijna de neiging een FAQ te schrijven :+

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
Hm, krijg ook de induk dat dit een veelvoorkomend probleem is en ik geloof dat we alledrie dezelfde mening, maar ook vaak dezelfde posts schrijven :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 15:37
Zoiets maybe ; pricewatch: EnGenius ECB-300 ( 800 mWatt ! )

Of de ECB-350 ?

• aZuL2001
En waarom roep je dat product?

(dat max zendvermogen mag je toch niet gebruiken in NL en het helpt niet echt aangezien de client niet over dat zendvermogen beschikt)

Abort, Retry, Quake ???

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Dank allen....ik ben in ieder geval niet de enige ;-)

PSN gamertag: H3nk13024

Verwijderd

Niet toegestaan, vrijwel nooit effectief en buitengewoon asociaal in druk bevolkt gebied.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Gelukkig ben jij niet mijn buurman.
Associaal stom product, dat vaak in de handen van leken terecht komt.
Jeej laten we even met een bagger 800mW signaal iedeeen weg drukken. 8)7

Certified Google Teacher.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

VinnieV schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:22:

Ik heb een Router (Gembird, is inmiddels router no 3), een Apple Timecapsule (ingesteld als repeater) en een repeater (TP Link) die het signaal moet versterken naar de zolderetage.
En ook hier is weer het verschijnsel: het werkt niet? MEER ROUTERS!!!

als je nu is die Apple Timecapsule insteld waarvoor die bedoeld is: router + switch + nas in 1.
Hiervan zet je de SSID aan.

vervolgens installer je een: http://tweakers.net/pricewatch/353844/ubiquiti-unifi-ap.html

De rest van de routers? verkopen die troep.

[ Voor 7% gewijzigd door flipkipse op 06-02-2014 13:22 ]

Certified Google Teacher.

Verwijderd

Trek kabels naar boven. Desnoods als het echt niet kan, gebruik dan een power LAN setje om de WiFi AP aan te sluiten.

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:06:

Trek kabels naar boven. Desnoods als het echt niet kan, gebruik dan een power LAN setje om de WiFi AP aan te sluiten.
Precies, dat is een veel stabielere en tevens permanente(re) oplossing. Mogelijkheid op uitbreiding heb je dan ook, omdat je eenvoudig een switch boven kan aansluiten.
Pagina: 1