Outlook Express overzetten naar Outlook 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
Ik wil graag alle emails die nog op een oude computer staan (Outlook Express met oud emailadres/account) overzetten naar Outlook 2013 (met nieuw emailadres/account) op een andere computer. Dat valt helaas niet mee.

In Outlook Express kan ik geen .pst aanmaken en exporteren, die ik dan weer kan importeren op de Outlook 2013-computer.
Outlook Express maakt gebruik van .dbx-bestanden die niet geimporteerd kunnen worden in Outlook 2013. Deze heb ik op een usb-stick opgeslagen.

Via Google kwam ik erachter dat .dbx-bestanden wel geimporteerd kunnen worden in Windows Live Mail. Ik heb zojuist Windows Live Mail geinstalleerd (op de nieuwe pc) en het importeren van de bestanden is dan ook succesvol gelukt.

Vanuit Windows Live Mail zou ik nu de bestanden weer over moeten kunnen zetten naar Outlook 2013, maar dat lukt me niet.

In WLM klik ik op File>Export Email>Email messages en vervolgens op Microsoft Exchange. Ik krijg een bevestigingscherm en wanneer ik op OK klik, krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24muygz.jpg

Ik moet dus Outlook 2013 instellen als het standaard emailprogramma. Zo gezegd, zo gedaan via zowel default programs als Outlook zelf, maar WLM blijft die melding geven. Heeft iemand hier een oplossing voor?

edit: In WLM heb ik net alle emails (inc. folders, dus dezelfde structuur) verplaatst van de 'Imported Folder' naar de hoofdfolder in de hoop dat wanneer ik op verzenden/ontvangen klik, het wordt gesynct met Outlook 2013, maar helaas niet.

[ Voor 17% gewijzigd door KoffieNT op 05-02-2014 17:30 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 11:27
Heb je deze handleiding al gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Die heb ik gezien, maar die handleiding werkt alleen als Outlook (2010/2013) ook op de oude computer zou staan. Daar heb ik dus verder niet na gekeken aangezien die computer al 1 minuut bezig is om internet explorer op te starten |:( en een installatie dus misschien wel een uur duurt.

Bij nader inzien, ben ik nu toch maar Outlook 2010 op de oude computer aan het zetten (1% per 30 seconden). Hopelijk kan ik straks wel gebruikmaken van die handleiding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Soms is het beter om een trage, werkende oplossing uit te voeren, dan wachten op een antwoord met een sneller proces, want het wachten kan langer duren dan de trage oplossing die gegarandeerd werkt.

Was 't niet beter om Thunderbird te gebruiken, dan Outlook? Of die als tussenweg gebruiken, zodat je de Thunderbird gegevens in Outlook zet uiteindelijk?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Ik denk dat ik een uur of 2 de Express->Live>Outlook-methode heb geprobeerd, dus je hebt inderdaad gelijk hehe.
Outlook (2010) is net klaar met installeren, hij herkende meteen de mails en mappen uit Express en heeft ze in een apart segment gezet. Ik heb toen de nieuwe account toegevoegd aan Outlook, alle mails en mappen in de nieuwe account gesleept en vervolgens als .pst geexporteerd.
De .pst heb ik weer geimporteerd op de nieuwe pc in Outlook 2013 en nu zijn alle mails weer bij elkaar. Dat heeft even tijd gekost haha.

Thunderbird kende ik eerlijk gezegd niet. Misschien is dat wel interessant, ik zal er eens naar kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooi dat het gewerkt heeft d:)b

Ik moet zeggen dat ik nog weinig mensen ken die Outlook Express nog gebruikten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Mijn oma :D, maar nu met de nieuwe pc gaat ze met Outlook 2013 werken. Ik wil nog wel even kijken of Thunderbird misschien wat makkelijker in gebruik voor haar is dan O2013.

Ik heb alle mails kunnen overzetten, behalve die van vandaag en gisteren om de een of andere reden. Die heb ik naar mezelf gemaild, vervolgens weer teruggemaild en de nieuwe Outlook gerefreshed. Dus alles is nu wel compleet.

Enige vervelende is dat de oude computer net is vastgelopen en me bij het opnieuw opstarten vertelde dat er een (Windows XP) bestand is beschadigd en ik het met de cd kan repareren. Cd er in en opgestart -> Kan hij de harde schijf niet meer vinden }:|.

Dus wat mist als ik het niet opgelost krijg, is het adressenboek uit Express.

[ Voor 62% gewijzigd door KoffieNT op 06-02-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Schijf in andere PC hangen en als deze nog benaderbaar is, even zoeken naar het *.wab bestand. Indien gevonden kan dit zo geïmporteerd worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat dat betreft is het beheer van Outlook dan wel weer makkelijk dan OE. Eén pst-bestand waar alle bestanden in zitten. Onhandig van MS is dat deze dan weer standaard onder je 'Documents & Settings' neerzet, dus wel even verplaatsen naar de d-schijf oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt wat betreft het PST en alles in 1. Ikzelf vind 't vreselijk irritant, want echt alles wordt erin gezet, behalve de accountgegevens. Als je mail om een of andere reden corrupt raakt, of Outlook doet wat anders wat 't niet moet doen (bijvoorbeeld de PST laten ontploffen naar dubbele grootte dan je archief) wil je wel eens je mail opnieuw kunnen instellen. Dit is een stuk vervelender met je contactpersonen e.d. in het betreffende PST bestand. Die moet je dan eerst exporteren. Na het importeren zit je weer met de index van de betreffende contacten zodat suggesties en automatisch aanvullen werkt.

Vanuit een backup oogpunt is het makkelijk. Vanuit een beheerders perspectief niet. Ik heb te vaak Outlook opnieuw moeten instellen omdat het PST bestand van een account met IMAP verdubbelde in grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Helemaal mee eens, maar ik doelde dan ook meer op het 'beheren voor oma', zoals TS hier mee te maken heeft.
Backup van een PST-bestand is ook niet alles, omdat daarvoor Outlook uit moet staan, plus je kan geen synchronizatie doen en moet het hele bestand kopiëren.
Sinds ik een eigen mailserver heb, wil ik niet meer terug... elk item (agenda, e-mail, task, note, ...) heeft een eigen file - wel zo handig voor de sync' backup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
hardware-lover schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:33:
Schijf in andere PC hangen en als deze nog benaderbaar is, even zoeken naar het *.wab bestand. Indien gevonden kan dit zo geïmporteerd worden.
Thanks voor de tip, dat is gelukt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 10:22
Ook ik ben bezig geweest met het overzetten van Outlook Express email naar Outlook 2013. Omdat Outlook 2013 alleen nog maar importeren van .pst bestanden ondersteund heb ik de Outlook Express email in Windows Live Mail geimporteerd.

Vanuit Windows Live Mail kan ik rechtstreeks exporteren naar Outlook 2013 via Microsoft Exchange, althans dat hoort te kunnen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OqtCbvp.jpg

Zodra ik OK druk om het exporteren te starten krijg ik de melding dat er geen standaard email-client geinstalleerd is, wat wel degelijk zo is..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4pSeZfq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/muNM73v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uJmNt35.jpg

Ook heb ik geprobeerd aangepaste standaardprogramma lijst te maken, zonder resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vGcjbNk.jpg

In het register is het ook goed aangepast (zie de LastUserInitiatedDefault waarde):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W3vqEat.jpg

Ik kom echt niet verder en krijg het niet voor elkaar, iemand die me hier verder kan helpen?

EDIT:
Wat me opvalt is dat bij de standaardprogramma's (deze screenshot) overal Outlook (desktop) staat, terwijl bij de MAPI (die nodig is voor de export naar Outlook 2013) Microsoft Outlook staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Tendency op 05-04-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat verschil in naam is puur cosmetisch. Mare, MAPI is niet Outlook, maar Exchange. Als je exporteert naar Exchange en het klaagt over MAPI, dan wil het daadwerkelijk naar een Exchange server sturen, ipv de client. Is het echt zo dat Outlook 2013 niets anders importeert dan PST? Als het echt zo is, is MS slecht bezig. Is er een heel specifieke reden waarom je Outlook moet gebruiken, ipv Thunderbird of een andere client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Ja helaas ondersteund Outlook 2013 alleen maar importeren vanuit .PST, dit is niet voor mijzelf maar voor een ouder (60+) persoon die alleen enigsinds overweg kan met Outlook. Omdat zijn kennis en handigheid nogal beperkt is wil ik toch proberen het op te lossen met Outlook 2013, iemand die misschien raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Issues moving Internet Mail and Addresses to Outlook 2013 (64 bit)

Veel meer als hier staat beschreven kun je mogelijk niet meer proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het makkelijks is om als tussenweg inderdaad even Outlook 2010 te installeren, die kan rechtstreeks uit WIndows livemail of Outlook express importeren.
Daarna kun je kiezen of je het PST bestand overzet OF (en dit is een tip die ik ook oudere mensen vaak geef: maak een outlook.com mail adres aan. Stel in outlook.com in dat het oude mail adres via pop3 box ook wordt leeggehaald, evt in een aparte map. Vervolgens outlook.com als nieuwe email adres gaan gebruiken. Stel Outlook 2010 in met de hotmail connector en synchroniseer al je oude mail met outlook.com

Daarna eventueel op de nieuwe comnputer Outlook 2-13 gaan gebruiken en opnieuw syncen of PST overzetten. Voila, al je mail, agenda en contactpersonen in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pff, da's wel een omslachtige manier... maar als dat dan wel werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Ik heb het opgelost door een oudere versie van Outlook te gebruiken, hopelijk lost Microsoft dit wel op in nieuwere versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat denk ik niet... als het al niet in 2013 zit. Outlook Express is daarvoor te oud (en niet meer ondersteund).
Pagina: 1