Netwerk analyse tool?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn situatie thuis:
- KPN experia box met wifi signaal
- NAS direct gekoppeld aan experia box
- powerline adapters van KPN (Devolo) voor tv signaal naar woonkamer en slaapkamer op 1e verdieping
- powerline adapters van TPLink voor internet naar zolder waar ook WIFI signaal wordt verzonden

Nu merk ik heel duidelijk wanneer ik wissel van draadloos signaal. Verbinding valt regelmatig weg als ik via de zolder verbonden ben, NAS is niet meer te bereiken, sonos is niet meer te bereiken. Wifi signaal op zolder is door WPS ingesteld.

Heel irritant. Ben er al maanden mee bezig maar blijft instabiel. De powerline adapters zitten op verschillende groepen, zijn verschillende merkt, wifi zit op verschillende signalen.

Is er een programma waarmee ik mijn netwerk in kaart kan brengen, het kan analyseren en foutieve instellingen kan ontdekken? Of überhaupt mijn instellingen kan zien die in het netwerk ingesteld zijn?
Of iets dergelijks?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
InSSider is in ieder geval een begin: daarmee kun je signaal sterkte meten.

het feit dat de NAS en Sonos niet meer te bereiken zijn, zou te maken kunnen hebben dat je verschillende netwerken hebt gemaakt en de NAS en SONOS zich dus niet altijd op 't zelfde netwerk bevinden als waar jij 't van wil benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hoezo als je 'wisselt' van draadloos signaal? Heb je twee verschillende SSID's?

Om draadloos in beeld te krijgen kun je http://download.cnet.com/inSSIDer/3000-18508_4-10848357.html gebruiken (versie 3 is gratis, versie 4 betaald. Versie 3 werkt echter uitstekend).

Qua powerline, gaat het alleen draadloos beroerd op zolder of ook als je bedraad aan de TP-link aansluit?

Zitten beide paren powerline adapters in een andere 'groep' / hebben ze beiden een eigen 'naam' / whatever ze gebruiken om netwerken uniek te maken? Maakt het uit of je TV aan het kijken bent tijdens het testen of niet?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Check de signature van gebruiker 'Fish' hier op het forum - die heeft een paar links naar inSSider staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoi :)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst dank voor de reacties.

Inssider is een windows applicatie, ook nog tips voor Mac software?
En het gaat niet om het wifi signaal op zich, dat is volgens mij prima! Gaat om de verbinding met het internet en netwerk. Lijkt net of pakketten niet aankomen ofzo. Of botsen met de experia box ofzo...

Ik heb SSID op de KPN experia box en SSID op de TPLink met dezelfde naam en ww. Dus 1. Wel verschillende kanalen.
Maar ik merk het als ik overschakel van het ene draadloze signaal naar de andere, dan wordt de verbinding met internet crappy...

Bedraad werkt het wel goed...

Is er dan wellicht iets waarmee je netwerken in kaart kan brengen in je verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Waar schakel je over? Als je op zolder verbindt met het AP in de kelder dan wordt het inderdaad crappy...

Met een draadje op de powerline-adapter op zolder werkt goed, met vol signaal draadloos op zolder werkt crappy? Ik heb laatst bij mijn schoonouders pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit opgehangen, dat werkt uitstekend.

Heb je een draadloos apparaat en iets dat bedraad kan wat je beiden op zolder kunt testen? Dus van laptop (wifi zolder) naar computer (bedraad zolder) en dan testen of dat goed werkt?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist die TP-link set, maar dat werkt dus niet lekker...
Kan het iets met gateway zijn? Hoe kan ik dat analyseren?
Zijn er tools om je thuisnetwerk te analyseren en mogelijke issues te ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Gateway is al jaren failliet :P Ik zie ook maar één router in je opstelling in de TS (de Experiabox) dus ik neem aan dat je beneden en boven beide dezelfde netwerkinstellingen krijgt :)

Het beste begin je bij het begin en ga je dan meten. Eerst bedraad op de Experiabox, dan met de TP-link ertussen waarbij je beide apparaatjes op hetzelfde stekkerblok / verlengkabel zet, dan bedraad met de TP-link van beneden naar zolder, dan draadloos.

Ergens gaat er iets mis, en als je het stap voor stap test kom je er het makkelijkste achter waar het zit.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag gesloten worden. Situatie is nu anders, heb er een ander topic voor geopend en er komen geen reacties voor een netwerktool maar meer voor wifi tools.
Pagina: 1