Harde schijf waar een OS opstaat in HDD caddy plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 17:57
Ik heb dus mijn HDD waar Windows 8 opstond eruitgehaald en er een 240GB ssd erin gedaan.
Vandaag krijg ik de HDD caddy binnen en wil ik dus de 500GB HDD er weer terug in stoppen die er standaard in zit, maar hoe kan ik hem leeg maken via Windows 7? Ik deed het namelijk altijd via de installatiedisc en dan formatteren.

En zal Windows 8 dan niet opstarten ipv windows 7 op de SSD als ik hem erin zet? Of is dit in te stellen bij boot options?

N56VV

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dat is inderdaad in te stellen bij boot options in je bios. Echter heb je deze SSD op dezelfde SATA aansluiting zitten en de HDD dus op een andere gezet, dan staat dat al goed.

Verder kan je de HDD toch in Windows gewoon via de verkenner rechts klikken op het station en dan formateren optie pakken.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Even voor de duidelijkheid: je hebt Windows 8 op je HDD staan, en Windows 7 op je SSD gezet?

Dan lijkt het me een kwestie van de boot-prioriteit in het BIOS goed instellen, op SSD dus, en dan onder Windows disk management de HDD formateren.

• Knamix
Hartelijk dank! Ik ga het vanavond proberen en dan laat ik het gelijk eventjes weten of het gelukt is :)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

Niet vergeten om secure boot uit te zetten in de BIOS, anders wil Windows 7 waarschijnlijk alsnog niet opstarten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Knamix
Het is gelukt! heb nu helaas wel stuk of 7 partities... Nu nog even uitzoeken hoe ik windows kan installeren via usb en ik ben gelukkig :)

kan een slotje op

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Mooi dat het gelukt is. d:)b

Op al die vragen kan je eenvoudig via zoeken een antwoorden vinden, en anders zien we wel een nieuw topic van je tegemoet :)
Pagina: 1