Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wie van de 3?

Pagina: 1
Acties:

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Voor mijn werk kan ik binnenkort een andere laptop kiezen. Ik denk er 3 gevonden te hebben die in mijn geval interessant zijn. Wellicht kunnen jullie een onderbouwde aanbeveling doen zodat ik weer 3 jaar vooruit kan.
Ik heb nu een ProBook 4520s.

Gebruik
De laptop wordt vooral gebruikt voor Word, Excel, Powerpoint en internet. Het komt echter nog wel eens voor dat ik een poos moet wachten bij klanten. Daarom wil ik er graag ook spelletjes op kunnen spelen of een hd film kijken. En in het weekend natuurlijk. Spellen die ik erop wil hebben zijn GTA 4 (belangrijkste), Far Cry 3, Euro Truck Simulator, Call of Duty Black Ops en nieuwer. In de toekomst misschien AC Black Flag.
Hoeft allemaal niet op high gedraaid kunnen worden, maar gewoon soepel lopen.

Kosten
Tot max. €600. Eigenlijk €500 maar ik denk dat ik er wel iets bij kan praten. Voor de kerntaken meer dan voldoende budget, maar ik wil er dus wat meer mee.

Gewicht
Niet zo belangrijk. Ik sleep hem van huis naar de auto en van de auto naar de klant. Vrijwel geen lange afstanden lopen of openbaar vervoer.
Stroom is vrijwel altijd in de buurt dus accuduur is niet belangrijk.

Voorkeuren
Behalve dat de kerntaken gedaan kunnen worden geen echte voorkeuren. Maar wellicht kan er door jullie commentaar een behoefte ontstaan. Lekker typen is fijn, maar alles went.
Mat of glanzend is voor mij niet relevant. Ik gebruik de laptop alleen binnen.

Ondernomen
Ik heb de pricewatch vele malen doorzocht op prijs, processor en GPU. Daar zijn de volgende 3 laptops uitgekomen die volgens mijn zeer bescheiden kennis in aanmerking kunnen komen.

Samsung NP355E7C-S05NL
http://tweakers.net/price...msung-np355e7c-s05nl.html
Voordeel is de grootte van het scherm maar resolutie kan beter. Grafisch is de combi A6 en 7670 leuk denk ik.
Het grote toetsenbord zal denk ik ook een voordeel zijn.
Nadeel is de processor bij de kerntaken denk ik.

Asus R513CL-SX120H
http://tweakers.net/price...0/asus-r513cl-sx120h.html
Ik heb goede ervaring met Asus. Processor is beter op zo'n beetje elk gebied las ik. Hij is ook wat beter mee te nemen. Scherm is groot genoeg.
De grafische kaart is wat minder dan die van de Samsung. Vooral nieuwe games zijn dan misschien zelfs op low niet te spelen.

HP Pavilion TouchSmart 15-b126ed Sleekbook
http://tweakers.net/price...-15-b126ed-sleekbook.html
Makkelijkst om mee te nemen. Processor minder dan de Asus maar geen idee hoe hij zich verhoudt tot de Samsung. Redelijke grafische kaart denk ik, maar misschien is de processor de bottleneck. Reviews laten zien dat zeker de games vanaf het afgelopen jaar vrijwel niet te spelen zijn.

Mijn voorkeur gaat heel lichtjes uit naar de Asus maar ik sta open voor suggesties. Ook als je wat ander kan aanbevelen dat binnen het budget valt en geschikt voor mijn type gebruik.

Verwijderd

Geen van allen, vrij simpel. Waarom niet? Het zijn niet echt heel geweldige laptops. De eerste heeft een AMD processor, opzich niets mis mee, ware het niet dat intel processors over het algemeen een stuk beter presteren. Of het de spellen die je wil spelen gaat trekken kan ik je in alle eerlijkheid niet vertellen.

Asus, op zich een leuke processor, maar wel weer een butt videokaart .. die hadden ze er net zo goed uit kunnen laten.

HP, tsja .. mindere processor en iets betere videokaart. Ik twijfel over de bouwkwaliteit en koeling en idd, ik denk niet dat deze laptop echt toekomstbestendig is qua spellen.

Mijn advies? Probeer je budget wat op te vijzelen naar rond de 650/700,- (als het moet met eigen geld erbij), dan kun je voor dat geld een prima laptop halen, neem bijvoorbeeld de Lenovo E540. Even 2 configuraties voor je:

4de generatie i3m processor (beter dan de u processoren)
4gb geheugen
Full HD scherm
GT740M videokaart

Hier ben je dan 675,- voor kwijt. Er circuleert hier ergens nog een kortingscode van 7%, dus je zou rond de 630,- uitkomen.

4de generatie i5m processor
Full HD scherm
8GB RAM
GT740M

Hier betaal je 765,- voor, met kortingscode zo rond de 715,-. Je kunt er ook eventueel nog een batterij met grotere capaciteit bij bestellen voor een meerprijs van 12,10.

Voor deze bedragen heb je dan echt wel een goeie laptop met Full HD scherm en waar je toch best een potje op kunt gamen (verwacht geen high of ultra settings, maar low/medium moet prima kunnen) en daarnaast heb je de Lenovo Thinkpad bouw, die echt prima is. Volgens mij gaat de i3 processor ook niet echt een issue zijn, omdat het geen ultra low voltage is, maar een mobile .. en daardoor aardig wat hoger geclockt is.

Uiteraard moet je het zelf weten, maar je kunt mijn inziens beter zelf nog wat geld in leggen om je budget te verhogen (zoveel scheelt het niet) en op die manier een laptop kopen waar je echt wel een tijdje er mee tegen aan kunt.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 03:40

JJ93

Error 418

Bij die Samsung heb je misschien wel betere grafische prestaties maar je speelt dan ook op 1600x900 i.p.v. 1366x768.
1440000 vs 1049088 pixels: 37% extra pixels aansturen. Het kost niet meteen 37% extra kracht maar het speelt wel mee.

De 710m in de Asus stelt eigenlijk vrij weinig voor. Intel 4000 integrated (Ivy bridge) komt in de buurt en de Intel 4400 en hoger hebben betere prestaties geloof ik.

De 630m in de HP is ongeveer gelijk aan de 7670m in de Samsung maar aangezien je op 1366x768 speelt heb je wel betere resultaten.

Ik zou zelf proberen om je budget iets op te hogen want daarvoor kan je veel leukere laptops kopen. In deze prijscategorie is zijn alle laptops het allemaal net niet.

• matvkeulen
Budget nog verder omhoog trekken zal er niet inzitten. Ik ben bang dat ik het hiermee moet doen. Ik kan bij de baas lastig aandragen dat het een duurdere moet zijn omdat ik wil gamen :-). Dus liever geen aanbevelingen doen van laptops die duurder zijn. Ik ben mij er van bewust dat het niet geweldig is, maar welke van de 3 kan ik het beste kiezen of welke laptop is nog aan te bevelen binnen het budget?

Verwijderd

Zelfs dan zou ik geen van de 3 aanbevelen, misschien dat dit iets is:

pricewatch: Asus R751LB-T4021H

Edit: ik zie dat hij bij 2 winkels erg goedkoop is, 1 winkel van die 2 geeft een andere laptop aan qua specificaties, de andere .. daar staat niets, dus misschien moet je hun even mailen daarover.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 14:02 ]

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43

ow je bent me net voor haha

• matvkeulen
jullie zijn me allebei net voor

• skipe
http://www.mycom.nl/lapto...m=cpc&utm_source=tweakers

of die nog.. maar ik zou voor de asus gaan in mijn vorige post

• matvkeulen
Als die Asus bij Afuture dezelfde is, dan zou dat inderdaad de beste koop zijn denk ik. Heb ze zojuist een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 20:28
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:00:
Zelfs dan zou ik geen van de 3 aanbevelen, misschien dat dit iets is:

Edit: ik zie dat hij bij 2 winkels erg goedkoop is, 1 winkel van die 2 geeft een andere laptop aan qua specificaties, de andere .. daar staat niets, dus misschien moet je hun even mailen daarover.
Foute productkoppeling naar de leverancier. Verwijzen allebei naar een R704. Moeite niet waard om te mailen

• skipe
is niet dezelfde.. staat ook bij sku r704 dus is helemaal ander type;) helaas!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zou daarbij stellen..game je echt op je laptop en al helemaal bij klanten? Waarom geen goede zakelijke laptop, mobiel en licht en goede accuduur en SSD/goede CPU en thuis lekker gamen op de pc of console. Dat gamen op je laptop voor het werk zou ik echt mijn bedenkingen bij hebben.

• matvkeulen
ToFast schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:10:
Ik zou daarbij stellen..game je echt op je laptop en al helemaal bij klanten? Waarom geen goede zakelijke laptop, mobiel en licht en goede accuduur en SSD/goede CPU en thuis lekker gamen op de pc of console. Dat gamen op je laptop voor het werk zou ik echt mijn bedenkingen bij hebben.
Kan ik me helemaal voorstellen. Het komt echter wel eens voor dat ik een uur of langer niets kan doen. Ik zit dan ook alleen in een ruimte. Met de klant erbij doe ik dat niet zo snel.

• skipe
pricewatch: Asus X550CC-XO072H

of die nog.. een 720M videochipje (tja het is beter als niks)

Verwijderd

Ik zie het nu ook, ik zou er maar niet op hopen inderdaad.
ToFast schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:10:
Tsja, dat is een keuze van de TS zelf, ik ben het zelf wel met je eens hoor, maar goed .. dat is natuurlijk niet echt de vraagstelling.

Ik heb nog wel 2 redelijke alternatieven gevonden:

pricewatch: Samsung NP350V5C-S06NL

pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX38MH)

Of je daar mee krijgt wat je wilt? Ik denk het eerlijk gezegd niet, maar je budget laat dan ook geen ruimte toe voor iets wat jij zoekt mijn inziens.

Verwijderd

skipe schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:14:

Maar wel weer een intel core i3U .. dan zou ik toch echt een i5M pakken met dezelfde GT720 chip.

• matvkeulen
skipe schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:14:

Op youtube zie ik dat Battlefield 4 redelijk goed speelbaar is met deze videokaart. Echter presteert hij zo'n beetje gelijk als de Radeon 7670M die ik hieronder aanhaal. En de kloksnelheid van die processor is bij onderstaande laptop wat hoger. Bovenstaande is wel weer wat dunner, lichter en een veel mooier uiterlijk.
pricewatch: Samsung NP350V5C-S06NL

Of je daar mee krijgt wat je wilt? Ik denk het eerlijk gezegd niet, maar je budget laat dan ook geen ruimte toe voor iets wat jij zoekt mijn inziens.
Interessante laptop. Volgens notebookcheck.net zijn er best wat games mee te spelen op low en medium settings. GTA 4 zal dan helemaal geen probleem zijn en die speel ik het meest.

[ Voor 39% gewijzigd door matvkeulen op 05-02-2014 16:45 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:19
Tja, GT720 is nou niet een GPU die ik aan zou raden.

Speelt BF4 of 1368 x 768 @ 30 fps op alles Low. Het kan wel, maar is bijna niet te doen.

Wat dacht je hiervan:
pricewatch: Medion The Touch 300 S6615T laptop
of
pricewatch: Acer Aspire E1 572G-34014G32Dnkk

Of het goede laptops zijn weet ik niet, zul je even reviews voor moeten lezen.

Verwijderd

DGonlag2 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:34:
Tja, GT720 is nou niet een GPU die ik aan zou raden.

Speelt BF4 of 1368 x 768 @ 30 fps op alles Low. Het kan wel, maar is bijna niet te doen.

Wat dacht je hiervan:
pricewatch: Medion The Touch 300 S6615T laptop
of
pricewatch: Acer Aspire E1 572G-34014G32Dnkk

Of het goede laptops zijn weet ik niet, zul je even reviews voor moeten lezen.
Intel core i3U processoren .. woehoe, dan kun je veel beter voor een M processor kiezen.

• matvkeulen
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:15:
[...]

Intel core i3U processoren .. woehoe, dan kun je veel beter voor een M processor kiezen.
Wel i3 van de 4e generatie. Of is i5 3e generatie beter?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ja, en vergeet niet dat een M processor een aardig stuk sneller is dan een U processor.
Daarnaast de 4e generatie er qua snelheid niet zo veel op vooruit gegaan.

• matvkeulen
Daar zal ik dan zeker op letten.
Pagina: 1