Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alleskunner voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben laatste weken druk op zoek naar een laptop die ongeveer alles aankan.
Klinkt duur, maar hoeft niet. Mijn budget is 1300 tot 1500 euro 1600 kan overwogen worden als het echt een topper is. of met inruilkorting oid

Hij moet 3D programma's kunnen draaien versaworks, Cad en alle Adobe programma's
(photoshop indesign illustrator)
met SSD en IPS display. IPS is niet noodzakelijk want er komt een losse monitor bij.
hij moet draagbaar zijn. want zal hem elke dag mee moeten nemen voor school.

Ik houd er van om af en toe ook een game te spelen maar zeker met mate, en hoef dus zeker geen gaminglaptop. Liefst zo degelijk mogelijk mooi van design en licht om mee te nemen.

Ik heb al gekeken naar de HP envy 15 j103ed. Die staat dan ook boven aan mn lijstje. Maar ik kan verder geen soortgelijken vinden op de Dell XPS na dan. Maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan van 2100 euro.

Misschien dat jullie nog een betere optie weten,
Alvast bedankt.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 03:40

JJ93

Error 418

Ik heb zelf de voorganger van deze gehad:
pricewatch: Asus N550JV-CN270H
Ik zie dat die HP een 512GB SSD heeft. Lijkt mij nogal een overkill maar dat zou zo'n 350€ kosten en kan je er binnen een paar minuten in zetten.
960+350 kost je dan zo'n 1300€ i.p.v. €1500!

Volgens mij kan je ook beter voor deze versie van de HP Envy gaan pricewatch: HP Envy 15-j043ed en er dan zelf een SSD in zetten. 899+350 is dan zo'n 1250€ ipv 1500€! Je gaat dan wel iets achteruit op RAM (12 -> 8GB) en op de videokaart (750m->740m).

Misschien kan je ook nog de Retina MBP 13" (Late 2013) overwegen. Met 8GB RAM en 256GB SSD is die 1440€ met studentenkorting. Dat is de laptop die ik nu heb omdat ik wat lichter, kleiner en dunner wou en met de optie om voor iOS te ontwikkelen.

[ Voor 12% gewijzigd door JJ93 op 05-02-2014 13:13 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:31
JJ93 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:10:
Ik heb zelf de voorganger van deze gehad:
pricewatch: Asus N550JV-CN270H
Ik zie dat die HP een 512GB SSD heeft. Lijkt mij nogal een overkill maar dat zou zo'n 350€ kosten en kan je er binnen een paar minuten in zetten.
960+350 kost je dan zo'n 1300€ i.p.v. €1500!

Volgens mij kan je ook beter voor deze versie van de HP Envy gaan pricewatch: HP Envy 15-j043ed en er dan zelf een SSD in zetten. 899+350 is dan zo'n 1250€ ipv 1500€! Je gaat dan wel iets achteruit op RAM (12 -> 8GB) en op de videokaart (750m->740m).

Misschien kan je ook nog de Retina MBP 13" (Late 2013) overwegen. Met 8GB RAM en 256GB SSD is die 1440€ met studentenkorting. Dat is de laptop die ik nu heb omdat ik wat lichter, kleiner en dunner wou en met de optie om voor iOS te ontwikkelen.
Maar die heeft geen GPU, wat toch wel erg fijn is in 3D en Adobe programma's.

Ik zou inderdaad voor die Envy gaan + SSD (moet je wel ff kijken of het daadwerkelijk een goed systeem is, even reviews lezen).

• Jarrichvdv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Nooit meer een HP consumentenlaptop voor mij :) ik en 2 vrienden van me hadden een HP dv-36xx reeks, en alledrie bluescreens door overheating in IDLE.

Zeer slechte ventilatie, werden gewoon 80-90 graden zonder reden. Bij 1 van mn vrienden zijn zelfs 1 van zn rubberen pootjes onderaan afgevallen omdat de lijm gesmolten was!

Dus euh nee hoor, nooit meer een consumenten-serie laptop bij HP.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 03:40

JJ93

Error 418

Klopt een dedicated GPU is op zich wel fijn voor dat soort progamma's. Mijn ervaring met Asus zijn erg goed en mensen om mij heen zijn ook tevreden. HP hoor ik minder goede dingen over, met name betrekking tot de hitteproduct zoals hierboven genoemd.

Persoonlijk zou ik dan ook gaan voor de Asus N550 waarbij je zelf de SSD vervangt. Het matte scherm is ook zeker een voordeel. De ventilatie van mijn Asus N56VZ was ook prima in orde (de voorganger).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader en broer hebben ook een asus. Op zich hele goede laptops. En qua specificaties denk ik ook wel sterk. Er moet wel een losse ssd in gezet worden. Maar ik vind ze nogal robuust. Wel mooi van design maar ze zijn behoorlijk zwaar.

Ik heb nu ook een HP, nooit geen problemen mee gehad. Een losse ssd erin zetten lijkt me geen probleem. Maar hoe zit heb bij de opvolger. De j043 deze heeft toch slechtere specs, en lijkt me dus zwakker. Ik wil er wel een goeie 4 jaar mee vooruit kunnen :)

Ik hoor graag jullie mening.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Je kan ook even doorsparen en voor een ativ book 8 gaan.

Core i7, AMD 8870M 2 GB GDDR5, 8 GB Ram, backlight keyboard. Alluminium behuizing. En een Full-HD PLS scherm dat 97% van het RGB kan weergeven. Uniek...Een Retina mac zit op 89%.

Heb er zelf ook een en ben er razend enthousiast over. Vooral de accuduur..5 Uur op full-load en 8+ uur als je zuinig doet.
Wel boven je buget, maar zeker het overwegen waard als je nog eventjes kan wachten.

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik zie heeft deze geen SSD wat toch eigenlijk wel een must is :s

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11 06:23
heb je al eens op van die sites gekeken waar je er zelf 1 kan samenstellen?
bijvoorbeeld http://www.bto.eu/

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica