Benchmark voor GPU/CPU; temp meten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Hey Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort een review te schrijven over casefans die ik heb besteld om de meegeleverde fans van mijn case te vervangen. Nu zou ik graag ook de vergelijking voor-na erbij steken (aantal fans blijft gelijk) om de temperaturen te vergelijken. Dit wou ik doen door de GPU en de CPU te stresstesten voor en na het plaatsen van de nieuwe fans. Daar heb ik natuurlijk software voor nodig en na wat rondzoeken had ik voor de CPU Prime95 gevonden en voor de GPU Heaven Benchmark. Nu is mijn vraag of deze hiervoor geschikt zijn en/of er eventueel betere of meer geschikte alternatieven zijn.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 07:06
je kan ook occt gebruiken, en dan de power supply test draaien. Dat zet een full load op cpu en gpu. Onder de groene on en rode off knop zit nog een oranje config knop waar je sensoren aan of uit kan zetten zodat je die kan zien.
Dit is dan wel een vrij overdreven onrealistische load op je systeem, je kan ook gewoon prime en heaven of msi kombustor tegelijk draaien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 14:17
hwmonitor houd min/max bij