Sennheiser en Sound Blaster 16

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 09:12
Hallo

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe koptelefoon aan te schaffen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Sennheiser. Type: eH2000 eH2200.

Nou zat ik me af te vragen:

Ik heb in mijn computer een Sound Blaster 16 zitten (zon ISA gevalletje, maar verder wel goed geluid)
Als ik dus zon Sennheiser zou kopen en ik zou hem aansluiten op mijn Sound Blaster. Geeft dit dan kwaliteit verlies. Dus slechter geluid dan de koptelefoon weer kan geven?

Weet iemand hier iets over?
Of is het geen probleem om hem op me Sound Blaster 16 aan te sluiten.

Nog even 1 vraagje: Weet iemand wat de Sennheiser type eH2000 en de eH2200 kosten?

Alvast bedankt

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Dit gaat zeker wel werken omdat de oude sb16 series een zwaardere versterker op de kaart hebben dan de moderne sb kaarten.

• damouzer
Ik heb er ook nog een setje guillemot pc speakers tussen hangen en die zorgen wel voor een goede versterking van het geluid.

Maar ik zit meer in over dat 16bit van die kaart, want tegenwoordig is het allemaal 128bit.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 08 juni 2001 14:00 schreef DinoRacer het volgende:
Ik heb er ook nog een setje guillemot pc speakers tussen hangen en die zorgen wel voor een goede versterking van het geluid.

Maar ik zit meer in over dat 16bit van die kaart, want tegenwoordig is het allemaal 128bit.
Er zitten ook op de meeste huidige kaarten nog gewoon 16-bit A/D en D/A convertors. Als je een goeie (lees: professionele) kaart hebt, dan kun je wel 24-bit/96kHz convertors hebben :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

CD-kwaliteit is ook 16bit hoor! Jij verward de dichtheid van mp3's (kbit) met de "resolutie" van de geluidsgolven (bits). (over dat laatste ben ik niet 100% zeker :) )

• damouzer
Dit staat op de site van sound blaster over mijn kaart:

Max. Playback Depth 16-bit
Max. Playback Rate 44.1kHz

• Initial G
Op vrijdag 08 juni 2001 14:13 schreef DinoRacer het volgende:
Dit staat op de site van sound blaster over mijn kaart:

Max. Playback Depth 16-bit
Max. Playback Rate 44.1kHz
mooi toch, het enige ding met zo'n kaart is dat ie geen 48KHz aankan, hetgeen lastig kan zijn voor sommige Divx films

Verwijderd

Het gaat niet zozeer om de specs van je geluidskaart... die zijn tegenwoordig allemaal wel minimaal 'cd-kwaliteit'. Het gaat om signal/noise ratio en de kwaliteit van je d/a converter.

Wat betreft Sennheiser: Fantastisch merk. Alleen zou ik als ik jou was, en je gebruikt een koptelefoon die je langere tijd op je hoofd wil hebben (bijv. tijdens gamen ofzo) de HD-570 of de HD-590 nemen. Dit zijn *extreme* koptelefoons voor audiofielen... zitten niet op je oren, maar om je oren heen... erg prettig. Alleen zijn ze wel wat prijzig, respectievelijk 200 en 400 piek... ik heb de HD-590 en ik ben er zeer tevreden mee... wat de door jou genoemde koptelefoons kosten weet ik niet.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
OH boy, 128 bit, 16bit is maximaal voor de particuliere markt. Met de SA-CD zal het waarschijnlijk 32bit worden.

En wat nou grotere versterker? Een headphones uitgang werkt niet met versterking. Met een uitgang met vermogen van 1 watt blaas je je koptelefoon al op, dus houdt aljeblieft op over versterking. Daar maakt verder helemaal niets uit. Acoustische kwaliteit van een geluidskaart in in princiepe altijd slechter omdat je geluidskaart in je pc zit, krijg je altijd wel (vaak gewono niet merkbaar) storingkjes in het signaal. Maar meestal dat niet het geval.

Als je voor acoustische kwaliteit gaat moet je een geluidskaart met Crystal chip nemen, en alleen Terratec maakt die kaarten. Voor zover je geen problemen met die kaart hebt, is het een vet bedrijf, alleen als je wat beter garantie wil kun je beter voor Creative gaan.

En acoustische kwaliteit is vanaf de AWE64 SE en GOLD versie, niets meer voruit gegaan, Creative werkt momenteel alleen nog maar aan ondersteuning van nieuwe surround features, en daar maken ze dan ook het meeste reclame voor. Enige voordeel in jou opzicht is dat je met de nieuwe kaart de bass en treble software matig kan regelen, das wel zo handig als je een headphone hebt.

Waarom trouwen de Evolution series? Dat zijn wel degene met de meest slechte prijs kwaliteit verhouding uit heel de Sennheiser reekt. Kun je beter een goede Sennheiser Symphonie halen (voor F150,- tot F250,-)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 14:46 schreef Yokozuna het volgende:
OH boy, 128 bit, 16bit is maximaal voor de particuliere markt. Met de SA-CD zal het waarschijnlijk 32bit worden.
Mag ik heel even zeggen dat het dus 24-bit is bij SACD's? 16-bit wil zeggen 2^16=65.000 en 2^24=16.000.000
Het gaat hier dus om het aantal mogelijke posities van de luidspreker-conus. Ik zou zeggen dat 16miljoen meer dan genoeg is...

• Yokozuna
Op vrijdag 08 juni 2001 14:53 schreef Spaceknarf het volgende:

[..]

Mag ik heel even zeggen dat het dus 24-bit is bij SACD's? 16-bit wil zeggen 2^16=65.000 en 2^24=16.000.000
Het gaat hier dus om het aantal mogelijke posities van de luidspreker-conus. Ik zou zeggen dat 16miljoen meer dan genoeg is...
Ok 24 bits, (ik zei waarschijnlijk, wist niet zeker) maar dat maakt geen reet uit, want daar gaat de topic niet over, wel triest dat je alleen daarop in gaat, want daar heeft de topicstarten geen reet aan.
En als je iets zegt, zeg het dan met eenheden ofzo, das wel zo duidelijk, als je me toch wilt afkraken, doe het dan goed.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Je zal alleen zelfs met een goedkopere Sennheiser veel beter de tekortkomingen van je geluidskaart horen.

Leuke lamp, overigens !!

• Yokozuna
Op vrijdag 08 juni 2001 14:57 schreef Smallblock het volgende:
Je zal alleen zelfs met een goedkopere Sennheiser veel beter de tekortkomingen van je geluidskaart horen.
Dat klopt, maar dan is je geluidskaart tenminste de zwakke schakel, dan kan je kopetelefoon er tenminste niets meer aan doen :).
CD-kwaliteit is ook 16bit hoor! Jij verward de dichtheid van mp3's (kbit) met de "resolutie" van de geluidsgolven (bits). (over dat laatste ben ik niet 100% zeker )
Nee, hij verward hoogstwaarschijnlijk het aantal stemmen van een geluidskaart (SB PCI 128, 512, Liveplayer 1024 etc.) dat doen er zoveel hier in de buurt, dan zeg je dat voor een normale geluidskaart 16bit de max is (of met sommige Terratec kaarten 24bits (ja meteen ff verbeterd), zijn al SA-CD voorbereidt. En dan geloven ze je niet, nee 64bits man, ben je dom ofzo.

Walgelijk.

• Initial G
Nee, hij verward hoogstwaarschijnlijk het aantal stemmen van een geluidskaart (SB PCI 128, 512, Liveplayer 1024 etc.) dat doen er zoveel hier in de buurt, dan zeg je dat voor een normale geluidskaart 16bit de max is (of met sommige Terratec kaarten 24bits (ja meteen ff verbeterd), zijn al SA-CD voorbereidt. En dan geloven ze je niet, nee 64bits man, ben je dom ofzo.
Je moet ook wel heel slim zijn om dat stukje tekst te vatten. Ik denk toch dat ik gelijk heb trouwens. :7

• damouzer
Op vrijdag 08 juni 2001 15:00 schreef Yokozuna het volgende:

Nee, hij verward hoogstwaarschijnlijk het aantal stemmen van een geluidskaart (SB PCI 128, 512, Liveplayer 1024 etc.) dat doen er zoveel hier in de buurt.
Hier zat ik dus mee in de knoop.

Trouwens waarom werkt de sennheiser site niet of ligt dat aan mij :?

Ik vond de eH serie er wel cool uitzien.
Heb gister in de winkel er 1tje op gehad.
1 die helemaal om je oren heen zit :9 dat zit lekker.

Is dat niet zo bij de eH serie dan?

• damouzer
mmm de HD570 is zeeeer mooi
Afbeeldingslocatie: http://www.audiogear.com/Resources/SnnHD570.gif

• damouzer
mmm vaag. Jullie zeggen dat ik beter de HD570 of de HD590 kan kopen, maar nou lees ik hier:

Sennheiser has been making high quality audiophile level microphones and headphones since the late 1940s and their products are famous around the world for their performance and quality construction. The Sennheiser HD 570s are part of the companys DYNAMIC series geared towards the retail consumer market. The 570s are designated Symphony and I assume that they are meant for listeners of classical or instrumental music. However, it may also mean that since symphonic or classical music has a very broad dynamic range that stretches from very low to very high, the range of these headphones are tuned towards that. Well, lets find out, but before we do, lets go through the features and specifications.

Dat het hoofdtelefoons zijn voor instrumentaal en classieke.
mmm ik luister toch echt meer trance.
Koptelefoon moet ook goed zijn voor games.
Is de HD570 ook goed voor trance??

Verwijderd

"However, it may also mean that since symphonic or classical music has a very broad dynamic range that stretches from very low to very high, the range of these headphones are tuned towards that."

Dat zegt genoeg over de geluidsweergave IMHO.
Als het goed is voor klassiek is het zeker goed genoeg voor trance.
Maar zelf luisteren is altijd nog de beste manier van beoordelen.

Verwijderd

dat is toch zo'n evolution series dingetje?
precies hetzelfde geluid als de HD200(/10)

• damouzer
Weet iemand toevallig nog een audio zaak in de buurt van zutphen (gelderland) waar ze veel sennheiser koptelefoons op voorraad hebben, zodat ik er wat kan testen.

Alvast bedankt voor de vele reacties!
toppie! ;)

Verwijderd

Je moet mijn topic es bekijken,kan best zijn dat je met dezelfde problemen kunt komen te zitten !

Topic : [topic=155795]

Verwijderd

In Deventer zit Sterk audio/video. Hangen diverse Sennheisers, AKG en andere goeie merken aan het plafond om uitgeprobeerd te worden.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

pas wel op dat de typenummers verwarrend kunnen zijn. De 570 is de opvolger van de 540 en de 590 de opvolger van 570 maar dit zijn de consumentenmodellen.

De 580 is dus veel beter als de 590 en de 600 dus nog beter. Ik ben zelf voor de 580 gegaan en die is heeeeel goed. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die hun 570 hebben teruggebracht vanwege het slechte geluid.

Kijk eens op www.headwize.com daar staan heel veel reviews !

http://www.audioreview.com/reviews/Headphone/product_5629.shtml <Review HD570

http://www.audioreview.com/reviews/Headphone/index_S.shtml < de index, ECHT EEN MUST! dit heeft mij ook overtuigd een hd580 te kopen.

De hd580 kun je met een beetje handigheid tussen de 300 en 400 piek kopen.

• damouzer
Ik heb vandaag even een Sennheiser HD500 getest (die hadden ze alleen in de winkel)

Was een zeeer goed geluidje.

Is de bass van de HD570 nou beter of slechter dan die van de HD500?

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 10:39 schreef FerryHeibrink het volgende:
http://www.audioreview.com/reviews/Headphone/index_S.shtml < de index, ECHT EEN MUST! dit heeft mij ook overtuigd een hd580 te kopen.
maar ga zeker niet zomaar iets kopen wat een hoge score heeft, de sennheiser rs8 heeft een hogere score als de sennheiser hd570 terwijl de rs8 een draadloze (fm) koptelfoon is... hoe kan een draadloze koptelefoon nou beter als een met een draad zijn...

ik heb een hd570 en ben er enorm tevreden mee, de koptelefoon zit heerlijk, lekker licht en geeft natuurlijk een prachtig geluid (erug goede bass). De extra 100-200 piek voor een hd580 of hd600 heb ik niet voor een koptelefoon over, om het verschil te horen moet je echt je best doen.

• damouzer
Op zaterdag 09 juni 2001 23:42 schreef wkamphuis het volgende:

[..]

maar ga zeker niet zomaar iets kopen wat een hoge score heeft, de sennheiser rs8 heeft een hogere score als de sennheiser hd570 terwijl de rs8 een draadloze (fm) koptelfoon is... hoe kan een draadloze koptelefoon nou beter als een met een draad zijn...

ik heb een hd570 en ben er enorm tevreden mee, de koptelefoon zit heerlijk, lekker licht en geeft natuurlijk een prachtig geluid (erug goede bass). De extra 100-200 piek voor een hd580 of hd600 heb ik niet voor een koptelefoon over, om het verschil te horen moet je echt je best doen.
Ga door. Ga door. Maak me gek :P
Zat ik ook aan te denken. Ik vind die 100-200 meer betalen ook eigenlijk zonde.

Ik denk dat ik toch de HD570 ga kopen. (moet hem nog wel eerst effe testen natuurlijk)

Verwijderd

de 580!!!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:58 schreef edwinx het volgende:
"However, it may also mean that since symphonic or classical music has a very broad dynamic range that stretches from very low to very high, the range of these headphones are tuned towards that."

Dat zegt genoeg over de geluidsweergave IMHO.
Als het goed is voor klassiek is het zeker goed genoeg voor trance.
Maar zelf luisteren is altijd nog de beste manier van beoordelen.
Wat daar beschreven is dat die koptelefoon een groot dynamisch bereik heeft van vette basssss tot hoge tonen, dus zeker goed voor Trance, alle platen hebben wel basss, maar er zijn ook veel hogere tonen aanwezig.

• damouzer
Op zondag 10 juni 2001 00:16 schreef SiCnEsSs het volgende:
de 580!!!
Mmm waarom staat de HD580 eigenlijk niet in folder?? En trouwens in vind het denk ik zonde geld om 100 piek meer te betalen voor een hd580.

Hebben nog meer mensen een winkel voor me in de buurt. Ik woon zelf in ruurlo.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op zondag 10 juni 2001 11:00 schreef DinoRacer het volgende:

[..]

Mmm waarom staat de HD580 eigenlijk niet in folder?? En trouwens in vind het denk ik zonde geld om 100 piek meer te betalen voor een hd580.

Hebben nog meer mensen een winkel voor me in de buurt. Ik woon zelf in ruurlo.
Die 100 piek is ie ZEKER waard, echt ! er zijn veel mensen die hun 570 hebben geretourneerd en daarna een 580 hebben genomen. Natuurlijk zijn er ook veel mensen tevreden met een 570 maar dat is persoonlijk.

Ik vind zelf de 580 natuurlijker maar je moet een sennheiser ook NOOOIT met een portable of wat dan ook testen want ze hebben een fatsoenlijke versterker nodig.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op zaterdag 09 juni 2001 23:42 schreef wkamphuis het volgende:

[..]

De scores op de draadloze hebben natuurlijk vooral betrekking op de geluidskwaliteit en bereik van het draadloze systeem. Een normale analoge FM koptelefoon haalt NOOIT de cd kwaliteit maar is bijvoorbeeld wel de beste die er in de draadloze koptelefoons te krijgen is.

Ga aub ook nooit een draadloze en een met snoer vergelijken want dat zijn heel verschillende systemen. Ik heb zelf FM en IR koptelefoons getest (sony, sennheiser) maar ik kan je vertellen dat je het nooit voor hoog kwaliteit muziek moet gebruiken maar alleen maar voor bijvoorbeeld op je werk een beetje muziek te hebben of tijdens het huishouden e.d. maar dan zijn draadloze oordopjes (met ontvangertje eraan) geschikter ivm compactheid.

• damouzer
Maar waarom staat de HD580 dan niet in de folder? :?
Of zit ik nou in een oude folder te kijken??

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Om nog maar ff op die Sound Blaster 16 terug te komen. Ik dacht eerst ook, goed dingetje, werkt perfect geeft goed geluid. Toen ik toch maar overgestapt was op een Vortex2 kaartje ging er een wereld voor mij open.

De hoge tonen van de SB16 zijn erg dof, hij ondersteund geen 48khz (kan software matig real-time goed worden omgezet maar is wel een zware cpu-belasting). Een nieuw geluidskaartje kost tegenwoordig niet zoveel meer en dan zitten er ook nog van die leuke geintjes als interpoleren op, zeg maar Antialias, maar dan voor geluid. Ik ben echt goed tevreden over deze kaart en is VEEEEEL helderder geluid dan mijn oude SB16.

• damouzer
Ik heb even 3 hoofdtelefoons van Sennheiser bij een winkel getest.
Namelijk de HD570 ,HD580 en de HD590.

Ik vond dat er niet echt een verschil is tussen de hoofdtelefoon kwa geluid dan.

Allemaal een goede bass, hoge en midde tonen waren ook allemaal perfect.

Dus ik vind het niet nodig om 150 piek meer te betalen voor een HD580 ipv de HD570.

En dat de HD570 een doffe bass zou hebben, daar ben ik het niet mee eens. Het geluid was gewoon super ok. (en ja ik heb in me leven al naar een hoop muziek geluisterd ;) )

Dus ik heb besloten om de HD570 te gaan kopen.
Nog 1 pluspuntje van de HD570 t.o.v. de HD580 is dat de HD570 toch net een iets stoerder design heeft.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op dinsdag 12 juni 2001 23:26 schreef DinoRacer het volgende:
Ik heb even 3 hoofdtelefoons van Sennheiser bij een winkel getest.
Namelijk de HD570 ,HD580 en de HD590.

Ik vond dat er niet echt een verschil is tussen de hoofdtelefoon kwa geluid dan.

Allemaal een goede bass, hoge en midde tonen waren ook allemaal perfect.

Dus ik vind het niet nodig om 150 piek meer te betalen voor een HD580 ipv de HD570.

En dat de HD570 een doffe bass zou hebben, daar ben ik het niet mee eens. Het geluid was gewoon super ok. (en ja ik heb in me leven al naar een hoop muziek geluisterd ;) )

Dus ik heb besloten om de HD570 te gaan kopen.
Nog 1 pluspuntje van de HD570 t.o.v. de HD580 is dat de HD570 toch net een iets stoerder design heeft.
Als jij zelf geen verschil kan horen en andere argumenten hebt voor de 570 (design en prijs) dan moet je gewoon voor de 570 gaan. Veel suc6 ermee en btw de 570 is ook een klasse ding hoor, de 580 is naar mijn mening nét ietsie beter maarja ik ben dan ook een beetje pietje precies omdat ik tester ben van het mpc format, zie mijn sig hieronder.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

De HD580 is opgevolgd door de HD590. Deze zouden hetzelfde moeten zijn, qua geluid. Maar wat ik nu begrijp, is dat de 590 niet _echt_ al te mooi is. Ik vermoed dat de 580 (die ik heb) echt een heel stukkie mooier is.

De 580 staat dus niet meer in de folder, omdat deze niet meer "bestaat". :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Laatst online: 06:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb vandaag de HD-590 gekocht, en ik moet zeggen dat ze _zwaar_ tegenvallen. Het is me bekend dat headphones in moeten spelen om optimaal te gaan klinken, maar ik vind het geluid erg vermoeiend om naar te luisteren:

- erg dominant en wollig laag
- de stemmen klinken dun omdat het midden zwak is
- het hoge midden is gepiekt en geeft te 'bright' geluid
- het echte hoog is zwaar gepiekt en klinkt nogal scherp.

Ik weet van verschillende user reviews dat de bass strakker wordt naarmate ze langer ingespeeld zijn, maar dan nog blijft het midden volgens mij te zwak en blijft de bass ook gewoon te overheersend. Ik heb op verschillende audiobronnen geluisterd, zonder toonregeling of wat dan ook, en het geluid is verre van recht en neutraal.

Al met al denk ik dat ik ze morgen terug ga brengen, want voor 400 piek kan ik dit geen audiofiele hoofdtelefoon noemen. M'n speakers klinken 10 keer beter in alle opzichten. Het valt me tegen van Sennheiser.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 10:39 schreef FerryHeibrink het volgende:
De hd580 kun je met een beetje handigheid tussen de 300 en 400 piek kopen.
Ik heb sinds 2 juni ook een 580. Gekocht bij Stuut & Bruin in Den Haag voor ƒ299,-.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 23:53 schreef JvS het volgende:
De HD580 is opgevolgd door de HD590. Deze zouden hetzelfde moeten zijn, qua geluid. Maar wat ik nu begrijp, is dat de 590 niet _echt_ al te mooi is. Ik vermoed dat de 580 (die ik heb) echt een heel stukkie mooier is.
Ben ik het zeker mee eens, heb voor ik heb gekozen voor de 580 uitgebreid geluisterd, ook naar de 590. Vond de 580 inderdaad mooier dan z'n opvolger, waarvan je zou verwachten dat hij beter is. Valt dus tegen.
De 580 staat dus niet meer in de folder, omdat deze niet meer "bestaat". :(
Klopt.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 13 juni 2001 00:17 schreef edwinv het volgende:

[..]

Ben ik het zeker mee eens, heb voor ik heb gekozen voor de 580 uitgebreid geluisterd, ook naar de 590. Vond de 580 inderdaad mooier dan z'n opvolger, waarvan je zou verwachten dat hij beter is. Valt dus tegen.
[..]

Klopt.
Dat lopt ook want de 590 is niet de opvolger van de 580 ! de 580 is een hele andere serie. Dit heb ik ook in een eerdere posting vermeld. Ik meen dat de 570 de 540 opvolgd en de 590 de 570 maar 580 en 600 zijn heel anders !

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 11:52 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Dat lopt ook want de 590 is niet de opvolger van de 580 ! de 580 is een hele andere serie. Dit heb ik ook in een eerdere posting vermeld. Ik meen dat de 570 de 540 opvolgd en de 590 de 570 maar 580 en 600 zijn heel anders !
ff gekeken op sennheiser.com en je blijkt gelijk te hebben, de 500 570 en 590 zijn van dezelfde serie, namelijk de 500.
Terwijl de 580 en de 600 in de 600 serie zitten, 580 heeft dus niks met de 500-serie te maken (hoewel de naam anders doet vermoeden).
Weet niet of de 570 de 540 opvolgt, kon de 540 niet terugvinden (kan natuurlijk betekenen dat hij volledig is vervangen door de 570).

He, wat me nu wel opvalt is dat als ik naar de page van de 580 ga hij daar plotseling wel onder de 500 serie blijkt te vallen :?

Verwijderd

moet ik nou voor de nieuwe pc (Athlon 1400+DDR+GF3) een 580 kopen of welke

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 13 juni 2001 12:47 schreef SiCnEsSs het volgende:
De 580 is amper nog te krijgen, maar koop in ieder geval geen 590. Ik heb die van mij nu een half dagje in laten spelen. Hij klinkt niet schel meer, maar de frequentie curve klopt voor geen meter. Rauwe opnamen wordt gepolijst door het harde hoog, en alles klinkt anders (minder goed) dan met m'n speakers. Veel mensen houden van harde bass en wat gepiekt hoog, maar ik wil gewoon een neutraal geluid en dat geeft de 590 absoluut _niet_.

Akoestische opnames met veel zang erin klinken niet natuurlijk, en een aantal CD's die ik vaak als referentiemateriaal gebruik klinken anders dan ik gewend ben. Het klinkt gewoon niet goed, en ik denk dat Sennheiser met dit model een verkeerde weg in is geslagen. De sound is te 'duits': opgehaald hoog waardoor reverbs benadrukt worden, en stemmen nog al ijzig gaan klinken. Het is in ieder geval niet wat ik neutraal noem. Bijvoorbeeld een opname van Neil Diamond (een zanger met een nogal rauwe stem) blijft nergens omdat het midden zo zwak is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 juni 2001 12:47 schreef SiCnEsSs het volgende:
Nee, ik heb gehoord dat sennheisser hoofdtelefoons niet goed samengaan met DDR geheugen. Zeker niet als je ook nog eens een Gforcekaart hebt. :D

De 580 is nu inderdaad de beste koop.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 13:18 schreef JvS het volgende:

[..]

Nee, ik heb gehoord dat sennheisser hoofdtelefoons niet goed samengaan met DDR geheugen. Zeker niet als je ook nog eens een Gforcekaart hebt. :D
ja dat leek mij ook niet, volgens mij is ie helemaal incompatible, maareh ik moest gewoon ff opskeppen :9~

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
exirion: Waar heb je je nieuwe hoofdtelefoon op aangesloten? Op een hoofdtelefoonversterker, of op de koptelefoon uitgang van je cdspeler/versterker?

Als je in deze kwaliteit hoofdtelefoons gaat luisteren, is het verstandig om daarvoor een dedicated versterker te hebben.

Howel ook ik meningen heb gehoord dat de 580 en de 600 beter zijn dan de 590, zou deze toch een stuk beter moeten klinken dan wat jij nu beschrijft. Probeer de bron als oorzaak uit te sluiten. Probeer ook eens een hd580 of hd600 te beluisteren op de zelfde bron als waar je nu naar luisterd.

Ikzelf heb tijden lang naar een HD580 geluisterd: Geweldig. Hij was helaas niet van mij, maar van m'n vader. Ik had mezelf voorgenomen om een hd600 voor mezelf te kopen, totdat ik via headwize.com een beyerdynamic dt931 goedkoop kon kopen. Volgens een vaste gast daar was deze zelfs nog iets beter dan de hd600. Dat heb ik nu gedaan en er geen spijt van gehad.

Ik kan wel goed merken dat het heel veel uitmaakt waar je zo'n hoofdtelefoon op aansluit: de uitgang van mijn cdspeler is een stuk beter dan die van mijn versterker (omdat ik de opamps heb vervangen door betere)

Ik heb ook een zelfbouw hoofdtelefoonversterker, maar die is helaas nog niet helemaal goed. (hij oscilleert, waardoor het hoog wordt verneukt) Wanneer die af is, luister ik gewoon altijd via een hoofdtelefoonversterker. Mischien dat ik op termijn nog meer hoofdtelefoonversterkers ga maken, mischien wel met buizen. Eerst heb ik nog wat andere projectjes liggen, dus wanneer ik zover ben, zal ik daar vast wel op GoT van laten horen.

Wanneer je op zoek bent naar een goeie hoofdtelefoondealer:

linkje

Mijn hoofdtelefoon komt ook bij hem vandaan. Is een nederlander die in duitsland woont.

hier zijn besprekeing van de kwaliteiten van verschillende hoofdtelefoons:
review

(als je een beetje in de fora van die site zoekt, zal je ook vast nog wel meer meningen over verschillende koptelefoons lezen. Zeker nu zoveel bezoekers van die site goedkoop via hem aan eersteklas hoofdtelefoons hebben kunnen komen)

veel lees/luisterplezier!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 13 juni 2001 13:48 schreef Lampje het volgende:
exirion: Waar heb je je nieuwe hoofdtelefoon op aangesloten? Op een hoofdtelefoonversterker, of op de koptelefoon uitgang van je cdspeler/versterker?
Ik heb met 4 verschillende bronnen geluisterd, en hoewel er subtiele verschillen te horen zijn is het totale plaatje niet noemenswaardig anders/beter te noemen.
Als je in deze kwaliteit hoofdtelefoons gaat luisteren, is het verstandig om daarvoor een dedicated versterker te hebben.
Daar ben ik me van bewust, en daar heb ik ook echt goed op gelet. Maar m'n oordeel staat nu gewoon vast :)
Howel ook ik meningen heb gehoord dat de 580 en de 600 beter zijn dan de 590, zou deze toch een stuk beter moeten klinken dan wat jij nu beschrijft. Probeer de bron als oorzaak uit te sluiten. Probeer ook eens een hd580 of hd600 te beluisteren op de zelfde bron als waar je nu naar luisterd.
Ik heb al op zoveel manieren geluisterd en getest dat ik nu echt de overtuiging heb dat dit niet mijn smaak is. Ik wil neutraal geluid, en geen overdreven kleuring.
Ikzelf heb tijden lang naar een HD580 geluisterd: Geweldig. Hij was helaas niet van mij, maar van m'n vader. Ik had mezelf voorgenomen om een hd600 voor mezelf te kopen, totdat ik via headwize.com een beyerdynamic dt931 goedkoop kon kopen. Volgens een vaste gast daar was deze zelfs nog iets beter dan de hd600. Dat heb ik nu gedaan en er geen spijt van gehad.
Ik ga eens uitgebreid luisteren naar verschillen merken/types voordat ik een ander model kies.
Ik kan wel goed merken dat het heel veel uitmaakt waar je zo'n hoofdtelefoon op aansluit: de uitgang van mijn cdspeler is een stuk beter dan die van mijn versterker (omdat ik de opamps heb vervangen door betere)
Hangt heel erg van de impedantie af, en de 590 zijn 120 Ohm. Een niet al te krachtige bron kan ze goed aansturen.
Ik heb ook een zelfbouw hoofdtelefoonversterker, maar die is helaas nog niet helemaal goed. (hij oscilleert, waardoor het hoog wordt verneukt) Wanneer die af is, luister ik gewoon altijd via een hoofdtelefoonversterker. Mischien dat ik op termijn nog meer hoofdtelefoonversterkers ga maken, mischien wel met buizen. Eerst heb ik nog wat andere projectjes liggen, dus wanneer ik zover ben, zal ik daar vast wel op GoT van laten horen.
Oscillatie? Oei.. Dan heb je waarschijnlijk teveel tegenkoppeling? Dat is zowiezo ellendig voor het fasegedrag en dus je stereobeeld e.d. Ik heb momenteel een zelfbouw klasse-A eindversterker voor m'n speakers, en op den duur wil ik er ook eentje voor m'n headphone hebben. M'n vader wil zelfs eens met buizen gaan experimenteren (ook voor speakers).
Wanneer je op zoek bent naar een goeie hoofdtelefoondealer:

linkje

Mijn hoofdtelefoon komt ook bij hem vandaan. Is een nederlander die in duitsland woont.
Ik ga eens kijken bij RAF voor andere modellen :)
hier zijn besprekeing van de kwaliteiten van verschillende hoofdtelefoons:
review

(als je een beetje in de fora van die site zoekt, zal je ook vast nog wel meer meningen over verschillende koptelefoons lezen. Zeker nu zoveel bezoekers van die site goedkoop via hem aan eersteklas hoofdtelefoons hebben kunnen komen)
Ik heb al aardig wat reviews gelezen, o.a. op www.audioreviews.com : talloze headphones :)
veel lees/luisterplezier!
Bedankt voor je uitgebreide reactie

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Ik heb momenteel een zelfbouw klasse-A eindversterker voor m'n speakers, en op den duur wil ik er ook eentje voor m'n headphone hebben.
De mijne:
szekerers

Het zou een mooi beginnersproject moeten zijn. Maar aangezien het ook daadwerkelijk mijn eerste project is, zit het niet zo geweldig goed in elkaar. Ik ga hem, wanneer ik weer tijd heb, helemaal opnieuw opbouwen. Mischien dat het dan beter gaat.

Welke versterker heb jij voor je speakers gebouwd? Ben erg nieuwsgierig. Staat namelijk voor mij ook op de "gaan we ook eens doen"-lijst :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

580 bijna niet te krijgen ? kan ik niet geloven, ik ben bij een aantal winkels geweest, bijvoorbeeld de EP, expert etc. en die hadden ze allemaal hoor :) ik had zelfs zo'n box mét versterker, die DSP PRO :9 zit erbij voor nix :)

• damouzer
Mmm beetje offtopic maar toch wilde ik het even vragen.

Heeft de HD570 een burn-in/break-in periode nodig? Heb wel gelezen dat de grados dat wel nodig heeft.
Iemand hier ervaring mee?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

HD570 volgens mij wel vanwege het feit dat ze in het begin iets scheller zijn. een nachtje op normaal volume laten draaien moet voldoende zijn.

Met m'n HD580 heb ik hier geen last mee gehad.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 14 juni 2001 07:56 schreef DinoRacer het volgende:
Mmm beetje offtopic maar toch wilde ik het even vragen.

Heeft de HD570 een burn-in/break-in periode nodig? Heb wel gelezen dat de grados dat wel nodig heeft.
Iemand hier ervaring mee?
In principe heeft elke speaker/headphone een burn-in periode nodig. Er is geen reden te bedenken waarom de ene het wel nodig heeft en de andere niet. 1 of 2 dagen non-stop inspelen is meestal een goeie burn-in voor de meeste hoofdtelefoons.

• Yokozuna
Op vrijdag 08 juni 2001 21:02 schreef DinoRacer het volgende:
mmm vaag. Jullie zeggen dat ik beter de HD570 of de HD590 kan kopen, maar nou lees ik hier:

Dat het hoofdtelefoons zijn voor instrumentaal en classieke.
mmm ik luister toch echt meer trance.
Koptelefoon moet ook goed zijn voor games.
Is de HD570 ook goed voor trance??
De HD570 is prima voor alle stijlen muziek, het is ook een hele universele koptelefoon en een goede allrounder voor weinig geld. Als je meer electronische muziek luisterd en je wilt heftige bass (tot 22Hz diep) die nog een supergedefineerd en strak is moet je echt eens naar de Sennheiser HD250 Liniear II gaan luisteren (shit, waarom raad ik die altijd aan). Toen ik hem voor het eerste luisterde stond mijn keuze al bijna vast. De bass kwam flink wat dieper dan de HD500 reeks. En klankkleur/warmte was niet goed te herkennen, als je voor warmer geluid gaat kun je beter de HD500 reeks koptelefoons nemen. Maarjah, bij Trance geeft warmte van het geluid niet echt meerwaarde.

Sennheiser site wilde je hé?
Sennheiser site
HD 250 LiniearII
HD570 Symphonie

Hier nog een nieuwe uit de reeks: HMD 280 komt tot 18Hz hoorbaar, er staat 8Hz maar dat is gemeten op -10dB geloof ik. Ik heb hem bij een Bang&Olufsen Centre zaak opgehad, en ik had zelf een gewrite cd'tje meegenomen en wav's erop staan met cooledit. Elke nummer 5sec en varierend van 50Hz tot 14Hz. En deze trekte de 18Hz hoorbaar. Echt SUPERlaag. Hij kostte wel F699,- geloof ik.

Als je tot 22Hz genoeg vind en heel gedefineerd en gedetailleerd geluid wilt en weinig behoefte hebt aan "warm" geluid, dan is de HD250 zeker een aanrader! Voor F349,- kun je hem kopen. De duurdere HD580 vind ik nog slechter klinken dan de HD570, hij kwam iets lager maar in muziek hoorde je dat niet, en ik vond hem behoorlijk kil klinken, met nog minder warmte dan de HD250, maar die laatste is ook wat prijziger.

Ohja HD590 kun je niet betalen dies F399,- Maar die ziet er SUPERvet uit. Echt mooi, zelf nog nooit gehoord, zelfde princiepe als de HD570.

Maaruh, misschien neem ik ook wel zo'n ding. Sennheiser roelt gewoon zwaar. En toelichting: ga luisteren en vergelijkijk prijzen.

• damouzer
Heb gelijk maar effe een leuke bijpassende user icon gemaakt *D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 14 juni 2001 19:49 schreef DinoRacer het volgende:
Heb gelijk maar effe een leuke bijpassende user icon gemaakt *D
Niet na apen hé :) :*

• damouzer
Op Thursday 14 June 2001 22:55 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Niet na apen h :) :*
De mijne is mooier :)
Maar ik vind het sennheiser logo bij mij nog iets te donker :9

edit typo's

• damouzer
Zaterdag ga ik de HD570 bestellen :9~

Bedankt voor de vele reacties

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op Friday 15 June 2001 11:20 schreef DinoRacer het volgende:

Owkay, nou suc6 h :)

Btw je logo is niet te donker IMO, precies goed :)

• Yokozuna
Op Friday 15 June 2001 11:20 schreef DinoRacer het volgende:

Goede keus, met die headphone heb je voor elke muziek wel een goed signaal. Frequentiebereik is iets minder, maar ze klinken echt heel netjes warm. BTW. je gaat toch gewoon een paar luisteren neem ik aan? Als dat bij DIE zaak niet kan moet je hem daar gewoon niet bestellen, want dan is het een kutzaak.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Hier nog belangrijke reviews van mensen die er niet al te blij mee waren, wel belangrijk om even te lezen, bron: http://www.audioreview.com/reviews/Headphone/product_5629.shtml.
--------------------
As I said I bought them for 125$CAN instead of 200$CAN, so it seemed like the perfect deal. My HD320`s (100$ when I bought them 4 years ago) headband is somewhat broken, so I thought I`d buy a new pair. 320`s gave me great sound trough all uses (portable cd, minisystem, computer), so I decided to stick with Sennheiser. It was probably to be expected, but none of that equipment could drive those headphones properly. I had bought the best Sony portable (DE-J915) to go with it and got tons of distortion since I had to push the volume to 10 to hear anything. Actually my old Panasonic portable did a way better job, but I still wasn`t impressed by the sound. Tried it on a friend`s decent separate`s system, and the sound was certainly not impressive at all. Bass wasn`t strong enough with Techno music, detail in high and midrange was not as good with classical or jazz as my 320`s were...
Maybe these high-quality headphones need a break-in period so their real qualities are revealed, but since I didn`t want to spend 125$ on something so unimpressive I brought them back to the store, end of story.
Now I think I`ll go look for Grado`s cans.

-----

I tried these in a number of stores with lots of different equipment, trying to see if they could present a cheap, fast alternative to buying a pair of HD600's over the 'net.

In short, I thought they were really lacking. Big boomy bass, sizzly highs... blech. On some decent equipment nonetheless. The little $100 Sony headphones sounded better overall than the 570's (albeit still lacking a lot)

I've not heard the 580's or 600's so I cannot make a comparison. I just hope they are a league above the 570.

Please audition these before you buy them -- you might find you like them. They just didn't blow wind up *my* skirt at all.

-----

I've purchased a pair of HD570s a couple of days ago. Overall impression at the store was pretty favourable. These headphones' sound seemed to be detailed & accurate. They also were nicely built & felt pretty comfortable. I was not quite sure about the treble performance though.
At home I've listened to some of my favourite recordings (baroque music, solo piano & guitar, blues, hard rock) & I was quite disappointed. The treble levels produced by the phones were, IMO, too high & sometimes the sound brightness was hardly bearable. I've returned HD570s & purchased a pair of HD565s instead at a different store (those were on sale!!!). The 565s perform a whole lot better in every music genre reproduction. The two simply don't even come close. In general, the 570s are OK for classical music listeners, but I would not recommend them for rock fans...

-----

just got these today and will probably return them. although the overall sound is a drastic improvement over my $20 sonys, there is just too much bass. even with little bass info registering on the eq display, it's still "boom boom boom!" "symphony" and "natural sound" are used to advertise these, but all that extra heavy bass doesn't seem natural to me. and no, I'm not just used to the thin sonys. and no, it isn't what I have it connected to. Sennheiser refers to classical music a lot in their info for the 500/600 series. I don't understand this. nor do I understand recommending certain speakers for a particular kind of music. if a speaker/headphone sounds good for one type of music and a different sp./hdpn. "sounds" better for another type, then neither have "natural" sound. their only function should be to faithfully reproduce whatever kind of music they're being fed. maybe I'll try the HD600s, huh?

• damouzer
Op vrijdag 15 juni 2001 11:20 schreef DinoRacer het volgende:

Hij is besteld 8-)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op zondag 17 juni 2001 10:15 schreef DinoRacer het volgende:

[..]

Hij is besteld 8-)
'k dan 8-) suc6 ermee en laat even weten hoe ie bevalt hé!

• damouzer
Op zondag 17 juni 2001 12:09 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

'k dan 8-) suc6 ermee en laat even weten hoe ie bevalt hé!
Ok dat zal ik even doen! ;)

• damouzer
Ik heb mijn Sennheiser HD570 binnen :)

Ik heb um pas een paar uurtjes dus ik moet hem nog helemaal testen.

Ik zal binnenkort even een verslagje uitbrengen van wat ik van mijn nieuwe koptelefoon vind.

of als iemand alvast iets wil weten: ICQ# 53813651

DinoRacer

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:05 schreef DinoRacer het volgende:
Ik heb mijn Sennheiser HD570 binnen :)
Veel plezier er mee
dat zijn wel fijne dingen

• damouzer
Hier even een klein verslagje van wat ik van me sennheiser HD570 vind:

De pluspunten
+ zeer zuiver geluid
+ zit super lekker (beter als de HD580)
+ lekker lange kabel (3meter)
+ ziet er cool uit

Negatieve punten:
- oorkussen willen soms wel erg gauw vies worden. (maar daat kun je er zo weer afhalen)
- het totaal volume had soms wel iets hoger gemogen. (dus bij sommige basdreunen) maar is verder niet storend.

Conclusie: DE ideale koptelefoon voor een super prijs. Zeker als je hem lang op je hoofd wil hebben.

Dit wilde ik nog even kwijt:
De mensen die er over zeuren dat deze koptelefoon last heeft van vervorming hebben zeker wel een heel erg brakke versie getest.
Want hiero is het gewoon super (bass had soms iets harder gemogen, maar de bass komt wel heeel diep)

Cijfer: 9+

Greetz DinoRacer

Verwijderd

Ik heb gister een 580 gehaald voor 125 euro (staffhorst opruiming), niet duur zou ik zeggen. En het klinkt goed ook! Hij is nu aangesloten op een ouwe technics cd-speler met volumeregeling maar ik las dat een aparte amp het geluid van de koptelefoon ten goede komt. Dan maar weer sparen voor een amp of mischien een betere cd-speler, of allebei :)

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit:

oeps, beetje oude topic...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

128 bit :D

Die moeten nog uitgevonden worden ;)
Pagina: 1