Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo of HP

Pagina: 1
Acties:

• Rik-T
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-09-2020
Ik ben voor mijn moeder aan het kijken naar een nieuwe laptop. Dit is gewoon voor huis-tuin-keuken-gebruik. Geen toeters en bellen nodig dus.

Een 17 inch scherm is wel wenselijk, daardoor kom ik uit op deze 2 laptops:

Lenovo IdeaPad 00277
en
HP Pavilion e004ed

Volgens mij ontlopen beide laptops elkaar niet zo heel veel? Welke zouden jullie adviseren? Ik heb er wel wat verstand van, maar ik gok dat er mensen zijn die hier net even wat meer verstand van hebben.

Je mening wordt zeer gewaardeerd!

[ Voor 13% gewijzigd door Rik-T op 05-02-2014 13:32 ]

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat de laptops elkaar niet zo zullen ontlopen, enige noemenswaardige verschil is dat de Lenovo een nieuwere processor heeft (4de generatie vs 3de generatie). Of je moeder hier iets van gaat merken? Waarschijnlijk niet. Puur gevoelsmatig zou ik voor de Lenovo gaan, omdat Lenovo qua bouwkwaliteit een goeie naam heeft en HP toch iets minder.

Helaas kan ik dit niet echt onderbouwen met reviews of feiten of iets in die geest. Ik denk dat welke laptop je ook kiest, als je moeder er normaal mee omgaat zullen beide laptops wel voldoen :).

• Rik-T
Dank je wel voor je mening Maartje!

Kan ik wel wat mee. Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur ook iets meer uit naar de Lenovo.

Mocht je nog betere alternatieven hebben dan zijn ze trouwens ook welkom natuurlijk!

Een goede processor vind ik persoonlijk erg belangrijk. Ik wil niet dat hij binnen 4 jaar kuren gaat vertonen. Het 17 inch scherm is dus een vereiste en voor de rest zijn er weinig echte vereisten, daar het om huis-tuin-keuken gebruik gaat. Ja een beetje merk is wel belangrijk vind ik. Vandaar dat ik bij Lenovo en HP uitkwam.

Shoot, als je iets beters hebt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kwalitatief gezien maakt Lenovo wel beter spul dan HP.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:20:
Kwalitatief gezien maakt Lenovo wel beter spul dan HP.
Dit is een Ideapad, geen Thinkpad. Dat is net zo'n verschil als een Pavilion en een Elitebook.

• Rik-T
jadjong schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:00:
[...]

Dit is een Ideapad, geen Thinkpad. Dat is net zo'n verschil als een Pavilion en een Elitebook.
Is de kwaliteit van de Ideapad veel slechter? Ik heb geen ervaring met Lenovo. Alleen met HP. Over HP ben ik opzich altijd wel tevreden geweest.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rik-T schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:09:
[...]

Is de kwaliteit van de Ideapad veel slechter? Ik heb geen ervaring met Lenovo. Alleen met HP. Over HP ben ik opzich altijd wel tevreden geweest.
Voor 600.- zal het ongetwijfeld een prima apparaat zijn, ik wil alleen aangeven dat je niet blind op een naam af moet gaan.
Pagina: 1