Videokaart hulp

Pagina: 1
Acties:

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 06:46
Nog steeds geen keuze gemaakt terwijl er genoeg goede kaarten zijn voor een goede prijs...

Wil graag feedback over het volgende om de knoop door te hakken.

Kan een Sapphire 7850 OC overnemen voor 100 euro met garantie in top staat dit is mijn eerste keus maar hoelang gaan deze kaarten mee origineel zonder overclock?

Een nieuwe XFX 7770 DD kopen voor 95 euro met lifetime warranty binnen 30 dagen registratie dit is mijn tweede keus omdat een 7770 meer dan genoeg is voor mij op dit moment voor games zoals dragon age 1 en 2 en fable maar.. als dragon age 3 uitkomt is het te weinig.

Laatste keus is een 7850 DD Black edition voor 135 euro zal de 35 euro meer dan de sapphire waard zijn voor de lange garantie? of is de xfx van mindere kwaliteit en wordt het een gedoe om de kaart naar de fabrikant te sturen ?

Graag info en ideeën en als jullie deze vragen niet snappen geef dan een voorbeeld van hoe je op Tweakers wel vragen moet stellen ;)

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:24
In principe moet een graka het wel even uithouden, er zitten natuurlijk altijd wat manke modellen tussen, maar ik gebruik een 5850 in het knutsel-pctje al een jaar of 3,5.

Voor die 35 euro meer zou ik zeggen, nieuws is fijner. XFX kaarten zijn niks meer of minder fan Sapphire.

[ Voor 9% gewijzigd door Electromonkey op 05-02-2014 11:27 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zelf heb ik een Asus 7850; prachtige kaart. de Sapphire is dacht ik ook nog redelijk stil, de XFX was dacht ik wat luider. sowieso staan de DD-editions niet bekend om hun stille werking

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:13
Waarom vind je een levenslange garantie zo belangrijk? Ik neem aan dat je over een jaar of 3 (maximaal 5) wel weer een nieuwe kaart wilt aanschaffen, omdat er dan nieuwe spellen en nieuwe kaarten op de markt zijn.

De techniek gaat te snel (vooruit) voor het bestaan van een one-size-fits-all-for-ever :)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-02 14:42
Waarom geen R260X en gebruik maken van de laatste techniek en de voordelen van bv. Mantle?

Vallen ook in jouw pricerange.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:22
EvaluationCopy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:37:
Waarom geen R260X en gebruik maken van de laatste techniek en de voordelen van bv. Mantle?

alle R 200 serie kaarten op de R9 290(x) na zijn rebranded 7000 kaarten. En ook op de 7000 kaarten draait mantle.. Just saying..

• Tri Force
Electromonkey schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:26:
In principe moet een graka het wel even uithouden, er zitten natuurlijk altijd wat manke modellen tussen, maar ik gebruik een 5850 in het knutsel-pctje al een jaar of 3,5.

Voor die 35 euro meer zou ik zeggen, nieuws is fijner. XFX kaarten zijn niks meer of minder fan Sapphire.
Bedankt voor de reactie ^^ en ja nieuw is altijd beter en xfx staat ook in mijn top 5 en gebruik zelf een xfx 550w pro voeding en mijn broer en ik gebruiken al jaren gigabyte kaarten en moeder borden en we kunnen ze nu nog aansluiten en gebruiken, en dat is nog van een Q6600 systeem :) geweldig spul!

• Tri Force
NLBUURMAN schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:30:
zelf heb ik een Asus 7850; prachtige kaart. de Sapphire is dacht ik ook nog redelijk stil, de XFX was dacht ik wat luider. sowieso staan de DD-editions niet bekend om hun stille werking
Bedankt en ja asus en sapphire hebben een goede naam, het geluid maakt mij niet veel uit het gaat mij om prestaties en koeling en garantie ;) ik denk dat xfx een betere garantie heeft maar weet niet of die lifetime nodig is want ik overclock niet en hou de kaart origineel.

• Tri Force
Jolke schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:34:
Waarom vind je een levenslange garantie zo belangrijk? Ik neem aan dat je over een jaar of 3 (maximaal 5) wel weer een nieuwe kaart wilt aanschaffen, omdat er dan nieuwe spellen en nieuwe kaarten op de markt zijn.

De techniek gaat te snel (vooruit) voor het bestaan van een one-size-fits-all-for-ever :)
Bedankt en ja misschien heb ik over 3 a 5 jaar een andere kaart nodig.. maar dat hangt er ook vanaf welke games er dan zijn, op dit moment is dragon age 3 interessant en voor de rest niet zoveel en de 7850 kan dit spel wel aan toch ?

Als ik geen andere kaart nodig ben over 3 jaar is het mooi en als het wel nodig is heb ik een eeuwige reserve kaart _/-\o_

• Tri Force
EvaluationCopy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:37:

Bedankt en ik vindt de nieuwe kaarten niks.. mijn voorkeur is amd vanwege de prijs/prestatie/stroom en deze nieuwe kaarten lijken alleen maar ge overclocked te zijn, het stroom verbruik van de 260 zit dicht bij de 7850.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:13
JehannesWeggen schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:23:
[...]

Bedankt en ja misschien heb ik over 3 a 5 jaar een andere kaart nodig.. maar dat hangt er ook vanaf welke games er dan zijn, op dit moment is dragon age 3 interessant en voor de rest niet zoveel en de 7850 kan dit spel wel aan toch ?

Als ik geen andere kaart nodig ben over 3 jaar is het mooi en als het wel nodig is heb ik een eeuwige reserve kaart _/-\o_
Specs voor DOA3 zijn nog niet bekent. Aangezien het op FrostBite Engine 3 draait kan je wel gokken wat het ongeveer wordt (gejat van BF4):
Minimal:
Windows Vista SP2 32 bit
AMD Athlon 2x 2.8ghz of Intel Core 2 duo 2.4ghz
4GB RAM
AMD Radeon 3870 of NVIDIA geforce 8800gt met 512mb vram
30GB HHD space

Recommended:
Windows 8 64 bit (voor DX 11.1)
AMD six core processor or Intel quadcore possessor
8GB RAM
AMD Radeon 7870 of NVIDIA Geforce GTX660 met 3GB vram
30GB HDD space

[ Voor 29% gewijzigd door JerX op 05-02-2014 12:31 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
De XFX is echt een hele mooie kaart voor een echt mooie prijs.
De koeling doet zijn werk prima zonder al te veel geluid.

Een vriend van mij heeft hem al langer (en heeft er dus meer voor betaald) maar is er nog steeds blij mee. Hij heeft de frequenties van de kaart met Catalyst overdrive hoger gezet (gewoon een kwestie van een paar schuifjes een stukje naar rechts) en nou komen de prestaties zelfs in de buurt van een stock 7870.

Hier kun je echt nog wel een paar jaartjes mee vooruit.

• Tri Force
Veel feedback in korte tijd ^^ erg bedankt en ik ben er bijna uit.. hoop ik.

De XFX 7850 is het geld meer dan waard voor mijn huidige games en toekomstige en met de garantie kan de kaart een lang leven krijgen.. alleen voor Multi media is het een stroom vreter.

Denk dat een XFX 7770 het beste is want het is meer dan genoeg voor mijn games alleen voor toekomstige games is de kaart niet genoeg, kan deze kaart altijd nog gebruiken als reserve kaart voor Multi media of als de toekomstige kaart KaBooM gaat :P

• Tri Force
Baloes schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:35:
De XFX is echt een hele mooie kaart voor een echt mooie prijs.
De koeling doet zijn werk prima zonder al te veel geluid.

Een vriend van mij heeft hem al langer (en heeft er dus meer voor betaald) maar is er nog steeds blij mee. Hij heeft de frequenties van de kaart met Catalyst overdrive hoger gezet (gewoon een kwestie van een paar schuifjes een stukje naar rechts) en nou komen de prestaties zelfs in de buurt van een stock 7870.

Hier kun je echt nog wel een paar jaartjes mee vooruit.
Dank u voor de reactie ^^ XFX +1!

[ Voor 12% gewijzigd door Tri Force op 05-02-2014 12:40 ]

• Tri Force
JerX schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Specs voor DOA3 zijn nog niet bekent. Aangezien het op FrostBite Engine 3 draait kan je wel gokken wat het ongeveer wordt (gejat van BF4):
Minimal:
Windows Vista SP2 32 bit
AMD Athlon 2x 2.8ghz of Intel Core 2 duo 2.4ghz
4GB RAM
AMD Radeon 3870 of NVIDIA geforce 8800gt met 512mb vram
30GB HHD space

Recommended:
Windows 8 64 bit (voor DX 11.1)
AMD six core processor or Intel quadcore possessor
8GB RAM
AMD Radeon 7870 of NVIDIA Geforce GTX660 met 3GB vram
30GB HDD space
Oh kijk dit is wat ik zocht ^^ dan heeft een 7850 ook geen zin toch ? nu een 7770 kopen en dan over een paar jaar verder kijken en de 7770 als reserve houden :)

• Tri Force
Nog even gekeken naar reviews over crossfire en sommigen zeggen dat crossfire 7770 betere prestaties kan leveren dan een 7850 en dicht in de buurt komt een 7950 ?

volledige onzin of zit er een sprankje waarheid in en wat gebeurt met het stroom verbruik en is er verschil tussen crossfire 7770 1gb en 2gb ?

Oh en ik kijk nog even verder van hoe crossfire werkt met garantie en wat crossfire verbeterd is het de gb of bus breedte x snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Tri Force op 05-02-2014 12:57 ]

• Tri Force
xD in sommige gevallen is het geen crossfire maar.. backfire

http://www.techpowerup.co...50_7770_CrossFire/21.html

http://www.techpowerup.co...50_7770_CrossFire/18.html

Maar DOA reageert er wel goed op.

http://www.techpowerup.co...50_7770_CrossFire/12.html

Mijn conclusie tot nu toe.. Crossfire kan wel maar vooral met hogere resolutie kan het backfire worden en het kan goedkoper zijn dan een nieuwe grotere kaart maar het stroomverbruik zal hoger zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Tri Force op 05-02-2014 13:10 ]

• Baloes
Crossfire, als je moederbord het toelaat, zal best hogere prestaties leveren als een single 7850. De prestatiewinst zal echter niet voor alle games (even) groot zijn en crossfire heeft voor veel games nog steeds last van microstuttering.
Het is ook zeker geen plug en play en vereist nog wel wat tweaken.
Ik heb er zelf ook naar gekeken en heb het toen maar niet gedaan. Teveel problemen.

Je zult met een single 7770 best wel een aantal jaartjes boven de minimum specs van veel spellen uitkomen.
Echter met een 7850 (en ik probeer je hem niet aan te praten) zul je dit langer doen. Geeft je echt meer speelplezier. Ook voor oudere spellen. Bij skyrim merkte ik echt een enorm verschil ook in beleving hierdoor. Meer details (ben zelf van een 7770 naar 7950 gegaan).
Dus voor die 38 euro meer heb je een kaart die eigenlijk langer mee zal gaan.

Het stroomverbruik van de 7850 is in idle nauwelijks hoger dan de 7770 en onder load wat hoger.
Heb in reviews gezien dat het verschil onder load ca 30 watt bedraagt.

Stel je gamed 4 uur per dag (als je dat haalt) waarbij je het systeem gedurende die 4 uur flink belast, dan kost dat 365 dagen lang (ietwat overdreven natuurlijk) een 10tje meer stroom.

Affijn ik zal niet te lang doorgaan anders gaat het bijna op een verkooppraatje lijken.
Je moet gewoon kiezen waar je je het lekkerste bij voelt.

Succes in ieder geval.

• Tri Force
Baloes schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:22:
Crossfire, als je moederbord het toelaat, zal best hogere prestaties leveren als een single 7850. De prestatiewinst zal echter niet voor alle games (even) groot zijn en crossfire heeft voor veel games nog steeds last van microstuttering.
Het is ook zeker geen plug en play en vereist nog wel wat tweaken.
Ik heb er zelf ook naar gekeken en heb het toen maar niet gedaan. Teveel problemen.

Je zult met een single 7770 best wel een aantal jaartjes boven de minimum specs van veel spellen uitkomen.
Echter met een 7850 (en ik probeer je hem niet aan te praten) zul je dit langer doen. Geeft je echt meer speelplezier. Ook voor oudere spellen. Bij skyrim merkte ik echt een enorm verschil ook in beleving hierdoor. Meer details (ben zelf van een 7770 naar 7950 gegaan).
Dus voor die 38 euro meer heb je een kaart die eigenlijk langer mee zal gaan.

Het stroomverbruik van de 7850 is in idle nauwelijks hoger dan de 7770 en onder load wat hoger.
Heb in reviews gezien dat het verschil onder load ca 30 watt bedraagt.

Stel je gamed 4 uur per dag (als je dat haalt) waarbij je het systeem gedurende die 4 uur flink belast, dan kost dat 365 dagen lang (ietwat overdreven natuurlijk) een 10tje meer stroom.

Affijn ik zal niet te lang doorgaan anders gaat het bijna op een verkooppraatje lijken.
Je moet gewoon kiezen waar je je het lekkerste bij voelt.

Succes in ieder geval.
Heel erg bedankt voor de tijd en moeite! en nee nee het is geen verkoop praat ieder geval zo klinkt het niet in mijn oren ^^ ik zie liever teveel woorden dan te weinig.

Trouwens ik heb niet veel verstand van videokaarten maar ben wel handig om games te tweaken misschien kan ik jou helpen ?

Speel op dit moment Skyrim met mijn intel hd 4600 met instellingen vanaf het menu, 1080 resolutie 60hz zonder settings gebruik alleen mods en het werkt geweldig ! de mods draaien veel lichter sneller en beter dan de instellingen, de fps zijn ongeveer 20 in het veld en 15 in de steden :)

Als jij dat zou doen met een 7950 dan zou je ook 4k mods kunnen gebruiken met open steden enz. of kan je dat al ?

Ps. ja ik zie af van 7770 crossfire het is duurder en ik heb mijn twijfels of het werkt ^^ gewoon een 7770 of 7850

• Baloes
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Maar had al wel op internet gelezen dat het zou moeten kunnen. Ik heb de versie met 3Gb geheugen en dat helpt.

Is eigenlijk wel een goeie om uit te proberen. Ik zal het dit weekend eens doen en koppel het ook nog wel even naar je terug.

• Tri Force
Graag gedaan en bedankt ^.^ ik gebruik Steam voor dorp en stad mods want de beste komen van dezelfde persoon en Nexus voor haar en huid, oh en er zijn schaduw fixes die zelfs op de laagste schaduw setting alles weg werken en saturation die op de laagste settings reageren en nog maar de zwijgen over flora overhaul.. Gasp.

Ps Nexus is gratis net als Steam, Nexus wil alleen graag dat je een eenmalige betaling doet zodat je hogere download snelheid krijgt maar dat hebben we in Holland niet nodig plus ik geef liever de modders een gift dan de site.

[ Voor 26% gewijzigd door Tri Force op 05-02-2014 14:02 ]

• Baloes
Ah thnx voor de info. Ik zal er es mee aan de gang gaan. Ik wordt er nou toch wel heel nieuwsgierig naar.
Van het weekend pas tijd. Doordeweeks iets met vrouw en kids an aandacht :-)

Laat nog ff weten welke videokaart het geworden is.

• Tri Force
Graag gedaan en succes want het werkt aardig verslavend om Skyrim te tweaken. Oh en is er een mogelijkheid om skyrim gameplay te filmen ? er zijn wat ongelovigen en ik wil weleens weten wat mijn fps is.

En daarmee ben ik er ook uit ik ga de 7770 bestellen voor 95 euro met levering want als een intel gma 4600 Skyrim 1080 eruit kan persen denk ik dat een 7770 ook voor dragon 1 en 2 genoeg is want voor dragon age zijn er ook mods _/-\o_ amen !

Het enigste wat er nodig is 1080 resolutie en de 7770 kan dit aan. http://www.techpowerup.co...n_Super_Overclock/15.html

Voor dragon age 3 wacht wel wat jaren voor een nieuwe kaart want ik moet nog de volgende games spelen.

Fable 1 en 3
Dragon age 1 en 2
Reckoning kingdom of amalur
ES Anthology
Dark souls
Mass effect trilogy

En nog meer dus voordat ik aan dragon age 3 toe ben zal er nog een nieuwere generatie kaarten zijn :9 yum yum

[ Voor 7% gewijzigd door Tri Force op 05-02-2014 14:36 ]

• Tri Force
Net de kaart besteld en alternate zegt dat hij misschien morgen al binnen is ^^ ik hou U op de hoogte Tweakies en bedankt voor de info en ideeën d:)b

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:13
graag gedaan, maar gebruik de volgende keer alsjeblieft de edit knop :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Tri Force
JerX schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:59:
graag gedaan, maar gebruik de volgende keer alsjeblieft de edit knop :P
Aye Sir !
Pagina: 1