Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:06
Hallo Mede tweakers,

Ik ben ineens weer op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik zoek deze voor mijn moeder, wie niet erg thuis is in al IT. Om deze reden heb ik voor haar een Windows ( 8 ) phone uitgezocht. Haar enige eisen waren eigenlijk dat zij er op wilt whatsappen en Facebooken. Met deze wensen had ik zelf gedacht dat de Nokia Lumia 520 hiermee ruim voldoende zou zijn, maar zij kwam met het punt dat ze eigenlijk ook graag foto's wil kunnen maken. Met deze gewijzigde wens ben ik weer gaan zoeken en heb ik haar de Nokia Lumia 920 aangeraden. Deze zou mooie (goed genoeg) foto's kunnen maken en kon dan beter dan de 820 of gelijkwaardig (/beter) aan de duurdere 925. Ook had de 920 functies die de 925 niet meer had, waardoor ik het niet waard vond om hier meer voor te betalen.

Op basis van onder andere die informatie hebben wij een abbonement besteld met de Nokia lumia 920, maar de Nokia die geleverd werd had allemaal rare problemen (Niet opstarten / opstarten in Vliegtuigmodus). Deze is dus DOA teruggestuurd, maar nu bleek dat zij geen nieuwe kunnen leveren omdat deze simpelweg niet meer geleverd wordt.

Nu moet ik dus een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik weet alleen niet zo of het de 50 euro meerprijs om de 925 te laten koppelen aan het abbonement. Persoonlijk wil ik dat niet om de bovengenoemde redenen. Nu is mijn vraag dus ben ik bepaalde toestellen compleet vergeten in mijn vergelijking op te nemen die ook aan de eisen te voldoen. Bij voorkeur zoek ik een telefoon die rond dezelfde prijs zat als de Nokia Lumia 920, indien de meerwaarde te beredeneren is het ook prima.

Alvast bedankt!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor je moeder heeft de 925 idd geen meerwaarde en met de 920 krijg je momenteel (waar hij nog verkrijgbaar is) heel veel telefoon voor je geld, een vergelijkbare prijs/kwaliteitsverhouding heeft alleen de 520, op een lager niveau dan wel.
Welke toestellen mag je uitzoeken bij dit abonnement? Misschien een optie, gewoon een populair (= goed verkoopbaar) toestel te kiezen, dat te verkopen en dan een 920 los te kopen? Heb dit zelf al vaak gedaan, bij aktie-abonnementen met beperkte toestelkeuze.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik zou gewoon de 925 nemen. Specs zijn bijna gelijk, alleen is hij dunner en lichter, en dat is ook wel fijn.

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:06
Je hebt 16GB minder opslag, hij kan minder netwerken aan, oudere Bluetooth, geen "draadloos" opladen en op dit moment is de kwaliteit in foto's minder op de 925 dan op de 920. Ik vind het lastig hier meer voor te betalen. De minder voor meer gedachte klopt niet helemaal.

Mijn hoop is dat er een ander merk dat toevallig ook Windows 8 telefoons heeft die vergelijkbaar zijn aan de Lumia 920 van Nokia in prijs en wat je er voor krijgt.

Marly, bedankt voor de tip, maar ik zie geen winkel waar ik de lumia 920 nog kan aanschaffen tegen zijn oude prijs. Ik denk dat deze niet meer gemaakt wordt. Ik ben niet een grote fan om zon "duur" apparaat aan te schaffen via Ebay.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ja, zie 't net ook, zodra iets niet meer verkrijgbaar is, zijn de winkels met de laagste prijzen natuurlijk 't snelst uitverkocht.
Maar de witte zie ik in de prijswatch nog voor 349 bij Bol.com : pricewatch: Nokia Lumia 920 Wit

edit:
Of anders een Coolblue Tweedekansje met nog 22 maanden garantie: Lumia 920 rood, 323 euro:
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Heb persoonlijk goede ervaringen met de Tweedekansjes van Coolblue.

Andere merken bieden, als ze al WP toestellen maken, m.i. helaas veel minder, dan Nokia.

[ Voor 41% gewijzigd door Marly op 05-02-2014 16:28 . Reden: Aanvulling ]