Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 11:32

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb advies bij het volgende nodig.

In november heb ik gesolliciteerd als vormgever bij een reclamebureau,
van de 100 sollicitaties mocht ik met 3 anderen op gesprek komen. Helaas ben ik het niet geworden.
De reden was dat er sollicitanten waren die een beter/rijker portfolio aan online, sociaal en campagne werk hadden.

Nu 3 maanden later zie ik tot mijn verbazing dat hetzelfde bureau opnieuw een vormgever zoekt.

Zou dit een optie zijn om nog eens te solliciteren daar of raden jullie dit af?
Laat misschien wel zien dat ik echt gedreven ben??

Iemand advies?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Doen.

Je hebt niets te verliezen, en als ze je vorige keer al doorlieten doen ze dat misschien nu ook weer. Sterker nog, misschien maak je nu meer kans omdat de andere kandidaten misschien deze ronde minder zijn.

Er is geen enkele reden te verzinnen waarom je het niet zou moeten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 05-02-2014 10:43 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 18:19
Ik zou het zeker doen als je de baan ziet zitten.
Hopelijk heb je in die 3 maanden ook weer wat gedaan zodat je ook kunt laten zien dat je bezig bent gebleven en je portfolio hebt uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:09
Licht aan de reden van afwijzing. Als dat puur was dat er een betere kandidaat was dan kun je het nogmaals proberen.

Wellicht is het een optie om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Bedankt voor het advies!
Ben alleen nu nog aan het twijfelen hoe ik het ga aanpakken.

Opnieuw mail sturen naar de persoon waar ik toen gesprek mee heb gehad of misschien toch bellen...
Weet alleen wat te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gewoon bellen en zeggen dat je graag nogmaals solliciteert. Komt proactief over en je hebt gelijk een directe opening. Heb in het verleden gezien dat mensen daardoor gewoon de hele procedure konden by-passen en uitgenodigd werden voor update gesprekje en daarna alsnog de baan kregen.

Maar waarom ben je afgewezen destijds? Als het idd voor betere kandidaat is gegaan dan gewoon updated CV, brief even updaten dat je nog steeds geïnteresseerd bent. Is het wegens andere zaken probeer dan in je brief/CV te benadrukken wat je sindsdien gedaan hebt om dat te verbeteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Sander op 05-02-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zeker als ze als reden opgaven dat anderen beter waren, zou ik bellen. Het herinnert hen in ieder geval aan de andere goede kandidaat. ;)

Een mailtje sturen zou ik niet doen: gewoon even bellen en overleggen. Je hebt nu een ingang, maak daar gebruik van!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mócht je weer een brief (moeten) sturen, stuur dan niet exact dezelfde brief in als in november ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Je hebt een voorsprong op de rest doordat je de mensen al een beetje kent. Maak hier gebruik van en bel (niet mail...).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:11:
Gewoon bellen en zeggen dat je graag nogmaals solliciteert. Komt proactief over en je hebt gelijk een directe opening. Heb in het verleden gezien dat mensen daardoor gewoon de hele procedure konden by-passen en uitgenodigd werden voor update gesprekje en daarna alsnog de baan kregen.
dit dus... of mailen.. maar ik zou in eerste instantie niet een officiele sollicitatie de deur uit doen, maar gewoon direct contact zoeken...

heb zelf wel eens ergens gesolliciteerd.. .ze wilden me, maar uiteindelijk trokken ze zich terug omdat een parttimer besloot fulltime te gaan werken en ze me dus niet meer nodig hadden... toen ik 3 jaar later weer een baan zocht, heb ik ze rechtstreeks gemaild en kon ik meteen op gesprek komen... (uiteindelijk daar niet gaan werken... ze betaalden te weinig ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 13:22
Mon0lith schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:03:
Bedankt voor het advies!
Ben alleen nu nog aan het twijfelen hoe ik het ga aanpakken.

Opnieuw mail sturen naar de persoon waar ik toen gesprek mee heb gehad of misschien toch bellen...
Weet alleen wat te zeggen
Ik zou gewoon bellen, direct persoonlijk contact gaat toch beter werken in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Heb gebeld, helaas is de persoon in kwestie te druk vandaar dat mij gevraagd werd om een mailtje te sturen.

Weet alleen niet hoe en wat ik moet vragen :/
Moet ik gewoon vragen om nog een gesprek? Of nog een keer m'n portfolio sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:08

Garyu

WW

Ik zou gewoon een nieuwe brief sturen met daarin "beste XX, ik heb afgelopen XX op deze positie gesolliciteerd - ik zie dat u een nieuwe vacature heeft uitgeschreven, waarvoor ik graag nog een keer op gesprek zou willen komen" of iets in die trant. Eventueel aangeven wat je de afgelopen tijd hebt gedaan zodat je nog beter bij de functie past, en dan over een paar dagen nog een keer bellen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
Niet mailen, bellen. Mailen komt relatief gezien wat ongeïnteresseerd over.
Mon0lith schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:17:
Heb gebeld, helaas is de persoon in kwestie te druk vandaar dat mij gevraagd werd om een mailtje te sturen.
Da's prima, maar je hebt in ieder geval gebeld.
Beste X,

In de weken rond <datum> heb ik bij jullie gesolliciteerd voor <positie>. Ik ben in dat sollicitatietraject bij de laatste drie kandidaten geëindigd. Helaas had een andere kandidaat betere kwalificaties en ben ik het toen niet geworden.

Nu zag ik onlangs dat jullie opnieuw op zoek waren naar een <positie> en aangezien jullie een erg positieve indruk bij mij achtergelaten hebben was ik benieuwd of jullie op zoek zijn naar iemand met mijn profiel. Zo ja dan zou ik graag een afspraak maken om langs te komen bij jullie voor een hernieuwde kennismaking.

Met vriendelijke groet,

<Jij>

[ Voor 70% gewijzigd door Hydra op 05-02-2014 13:55 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:08

Garyu

WW

Zoals hierboven gezegd heeft hij al gebeld, maar willen ze liever een mailtje. Blijkbaar worden ze redelijk platgebeld door sollicitanten :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30
oh..

Als je ook maar een een klein beetje redelijke reden kan bedenken om bij een sollicitatie te bellen voordat je de mail stuurt moet je dat altijd doen! Daarmee komt je brief (/mail) ineens een stuk beter binnen en vergroot je je kansen aanzienlijk.

Maar in dit geval dan maar een mailtje :)

[ Voor 52% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 05-02-2014 13:50 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Mon0lith schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:17:

Mailtje sturen dat je gebeld hebt, maar dat er gevraagd werd om een mailtje te sturen.

In het mailtje uitleggen dat je hebt gezien dat ze een vacature open hebben staan en dat je zoals zij misschien wel weten -n.a.v. je vorige sollicitatie- interesse hebt om bij het betreffende bedrijf te werken. Niet vragen om een tweede kans ofzo, gewoon aangeven dat je nog steeds interesse hebt om bij dat bedrijf aan de slag te gaan.

Als ze je vorige keer niets vonden, nu ook niet. Heb je toen een goeie indruk achter gelaten dan nodigen ze je nu waarschijnlijk weer uit.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
Garyu schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:48:
Zoals hierboven gezegd heeft hij al gebeld, maar willen ze liever een mailtje. Blijkbaar worden ze redelijk platgebeld door sollicitanten :).
Ja, dat zag ik later.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 18:19
Daarnaast vonden ze je in ieder geval wel geschikt, anders zat je niet bij de laatste drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Heb een mail gestuurd waarin ik zeg dat ik gezien heb dat ze de vacature weer opnieuw aanbieden en dat ik nog steeds interesse heb voor de functie.

Wachten op antwoord terug.

Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 13:22
Mon0lith schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:48:
Heb een mail gestuurd waarin ik zeg dat ik gezien heb dat ze de vacature weer opnieuw aanbieden en dat ik nog steeds interesse heb voor de functie.

Wachten op antwoord terug.

Ik houd jullie op de hoogte
Niet op antwoord wachten, maar gewoon bellen ...
Daarna kan je een mailtje sturen met aangepaste cv/portfolio mocht men dat willen.

Gewoon een kort mailtje dat vacature terug open staat en dat je je opnieuw aanbiedt gaat mogelijk niet veel potten breken.
Door kort te bellen kan het zijn dat je het volledige inhuurtraject kortsluit, je kan direct zeggen dat je bij de laatste 3 zat en dat je vrij snel een gesprek kan aangaan.
Op die manier kan je ze veel tijd besparen met lezen cv's / interviews afnemen /...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

chime schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:39:
[...]

Niet op antwoord wachten, maar gewoon bellen ...
Daarna kan je een mailtje sturen met aangepaste cv/portfolio mocht men dat willen.

Gewoon een kort mailtje dat vacature terug open staat en dat je je opnieuw aanbiedt gaat mogelijk niet veel potten breken.
Door kort te bellen kan het zijn dat je het volledige inhuurtraject kortsluit, je kan direct zeggen dat je bij de laatste 3 zat en dat je vrij snel een gesprek kan aangaan.
Op die manier kan je ze veel tijd besparen met lezen cv's / interviews afnemen /...
Je kan natuurlijk ook even lezen wat de actuele ontwikkelingen zijn en wat anderen al gepost hebben...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En, is de 2e poging succesvol geweest?
Pagina: 1