Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win 8.1] Browsers direct na opstarten PC weer afgesloten *

Pagina: 1
Acties:

• De Ruyter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
Zijn er personen welke het volgende vreemde verschijnsel herkennen ?
Als ik direct na het starten van de PC, Firefox, Ghrome of IE op start worden deze na ca 1 minuut gestopt.
Als ik een toets aanraak of niets, maakt niet uit, opnieuw installeren helpt niet. Het is eigenlijk begonnen na de update van Win8 naar Win8.1 op 23-10-2013 en denk dat het een opstart actie van Defender is die het geheugen voor de zekerheid schoon veegd. Na controle van een 5 tal virus scanners niets te vinden. Heb ook HitmanPro Alert geïnstalleerd en die meld dat er niets aan de hand is.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je geeft aan dat je denkt dat het een geheugenprobleem is ...al een memtest gedraaid ?

Try SCE to Aux

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Je zegt dat je browers stoppen. Crashen deze of zijn deze zogenoemd bevroren? Heb je in de browers nog aparte extra's meedraaien?

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 14:22

Pablo

Rito pls

Combofix proberen
Dit programma heeft mij altijd uit de brand geholpen

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• De Ruyter
@LnC de browser staat het ene moment op je scherm en je bent bezig om een nieuw domein te kiezen of ergens in te loggen en ineens sta je weer op de desktop en de active browser is gestopt

@R.plas Wat is dat voor een programma 'Combofix' kan ik niet installeren in 8.1 meld zich ook nergens dat het geinstalleerd is en met geen enkele tool zichtbaar te krijgen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er wordt geen geheugen leeggeveegd, maar er worden applicaties afgesloten. Toch? Als je geheugen leeg gaat zijn er hele andere symptomen (of hele harde crashes, of gewoon heel hevig swappen). Graag bevestigen, dan kan de topictitel worden aangepast naar iets dat de symptomen beter beschrijft.

Gaat het enkel om browsers, of "alles dat geen standaard Windows is"? In dat eerste geval: misschien een hele brakke plugin zoals Java of Flash?
Zegt je event log iets relevants?

offtopic:
Controle door een vijftal virusscanners --> die heb je toch niet naast elkaar geinstalleerd staan toch? Ik hoop dat je die bijv van bootable disk hebt gestart.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• De Ruyter
@F_J_K De applicaties worden afgesloten, wel vreemd alleen de browsers, gebruik de laaste update van alle geinstalleerde software, plugins uitgeschakeld maar kwaal blijft.
Geef eens een hint om welke log het zou gaan, ik zie wel 20 logboeken, in systeem zitten2 fouten
Maar die lijken er niet op te wijzen, omdat ik om 8.45 de computer aan gezet heb en geen foutmelding
in het logboek vind.

Fout 6-2-2014 10:00:00 DistributedCOM 10016 Geen
Fout 6-2-2014 09:23:06 DistributedCOM 10016 Geen

Mogelijk is dit probleem in een andere catagorie in te voeren, maar ik weet niet waar.?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het kunnen verschillende logs zijn, hangt van het probleem af (systeem, applicatie, ...) Als je niets ziet rond de opstarttijden dan zal er inderdaad niets relevants zijn te zien.

Kladblok of Word blijft dus wel gewoon open staan? Dat het enkel browsers betreft is opvallend, dat suggereert een of andere functionaliteit ipv malware. Ik heb nog geen Win8, dus ken geen functie die dat bewust zou doen :+

offtopic:
Topictitel aangepast

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• De Ruyter
@F_J_K Met het opstarten van andere soorten software geen probleem en als ik ongeveer 1,5 minuut wacht werkt het zoals het hoort, vandaar dat ik een actie van een start module verwacht.

Mijn systeem boot in 15 seconden middels een SSD ik denk dat bepaalde drivers nog niet beschikbaar zijn of poorten geinialiseerd zijn.

Mogelijk kom ik er nog eens achter, ik dacht enkel wat sugesties te krijgen van techneuten, vandaar mijn vragen op dit forum.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Je bedoeld als je na een boot anderhalve á twee minuten wacht geen crashende browsers hebt?
Zo ja, dan zou ik eens kijken in msconfig (start, uitvoeren, msconfig en dan enter) bij opstarten of daar vertragende of er niet thuis horende factoren inzitten.

• De Ruyter
Uitendelijk is de klacht vanzelf weggegaan, en ik heb de indruk dat het aan FireFox gelegen heeft of dat een van de ontvangen update van MS het probleem heeft opgelost [ heb ik wel eens meer opgemerkt :) ]

Dit draadje kan wat mij betreft gesloten worden.

[ Voor 11% gewijzigd door De Ruyter op 24-03-2014 16:21 ]

Pagina: 1