Soundbar aansluiten op versterker, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 21:12
Mijn schoonvader heeft mij met een probleem opgezadeld :P Ik zal het proberen uit te leggen....

Hij heeft de volgende apparatuur:

TV - Samsung UE46F8000SL
Soundbar - Samsung HW-F551
Versterker - Marantz NR1604 (nieuw aangeschaft)

Verder nog een BD-speler en een Ziggo kastje, maar dat is niet heel relevant volgens mij.

De vraag is nu, hoe dit aan te sluiten. Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar het resultaat is niet goed. Het 'beste' wat ik tot nu toe behaald heb is dit:

BD-speler --> HDMI --> Versterker --> HDMI --> TV --> HDMI --> Soundbar, resultaat: video wordt afgespeeld op de TV en geluid wordt afgespeeld op de speakers, maar niet op de soundbar.

BD-speler --> HDMI --> TV --> HDMI --> Soundbar, resultaat: wat je verwacht, video op de TV en geluid op de soundbar.

Het beoogde resultaat moet zijn dat een CD via de BD-speler afgespeeld kan worden en hiervoor de TV niet aan hoeft. Het geluid hoeft dan niet persé afgespeeld te worden over de soundbar (als het wel kan is dat ook prima). Wanneer een DVD of BD via de BD-speler afgespeeld wordt moet het geluid juist wel door de soundbar afgespeeld worden, maar niet persé op de speakers (als het wel kan is dat ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Koop een losse cd speler.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen, maar is niet de bedoeling.... Als het niet kan dan hoor ik het graag, maar dit is niet echt een nuttige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Dus je hebt naast een soundbar ook nog een Marantz waarop speakers aan zijn gesloten? Niet echt de meest voor de hand liggende optie als je het mij vraagt. Je hebt dan namelijk twee geluidssystemen. Tevens is de vraag me ook niet geheel duidelijk wanneer er nu wel of niet gebruik moet worden gemaakt van de soundbar en tevens mis ik hoe alles nu aan is gesloten, dus zonder soundbar.

Als je de TV niet aan wilt hebben zal je deze niet midden in de keten moeten plaatsen zoals je in de eerste instantie hebt gedaan. Dat het geluid in die manier van aansluiten niet uit de soundbar komt is overigens logisch aangezien de HDMI naar de soundbar niets doet aangezien niet elke HDMI-aansluiting twee-weg is.

Wat je kan doen is het volgende: alle apparatuur aansluiten op de Marantz en met één HDMI-kabel naar de TV. Dit is niets geks en zoals het ook hoort. Dan zou ik de Pre Out van de Marantz verbinden met de AUX IN van de Soundbar (met verloopje). De Marantz stuurt dan geluid naar de speakers én de soundbar waardoor je op beide geluid hebt. Wellicht niet de meest logische oplossing maar zoals gezegd is het ook niet echt de meest logische vraag/situatie. Tevens stuur je maximaal 2.0 stereo uit en heb je geen DTS en DD. Al lijkt me dit niet belangrijk met CD's en 5.1 uit een soundbar is al dubieus. Je bereikt hier wel mee dat alleen de Blu-rayspeler, receiver en soundbar aan hoeven staan en niet de TV.

Afhangende van de Blu-rayspeler kan je wellicht ook twee aparte uitgangen gebruiken. Bijvoorbeeld HDMI naast optisch of HDMI naast Analog Out. Maar zonder type daarvan is het niet te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mocht je Blu-ray speler zowel HDMI als analoog/digitaal uit hebben dan kun je ook overwegen om de HDMI verbinding direct op de soundbar te drukken (voor films etc). En via analoog/digitaal naar de receiver voor de muziek.
Je hebt idd twee aparte systemen, dus als het een simpele Blu-rayspeler betreft dan is de meest logische oplossing wel gewoon om een aparte cdspeler erbij te zetten en die lekker analoog aan te sluiten. Ook nog grote kans dat dat beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
FeaR schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:09:
Dus je hebt naast een soundbar ook nog een Marantz waarop speakers aan zijn gesloten? Niet echt de meest voor de hand liggende optie als je het mij vraagt. Je hebt dan namelijk twee geluidssystemen. Tevens is de vraag me ook niet geheel duidelijk wanneer er nu wel of niet gebruik moet worden gemaakt van de soundbar en tevens mis ik hoe alles nu aan is gesloten, dus zonder soundbar.
Je? :P Mijn schoonvader hè... Ik vind het ook niet echt de meest voor de hand liggende optie. Zou persoonlijk nooit zo'n soundbar aanschaffen.

Op dit moment is de receiver niet aangesloten op de rest van het systeem. Deze wordt nu gebruikt voor Spotify en Internetradio. Het is alleen de bedoeling dat er ook weer CD's afgespeeld kunnen worden zonder dat hier de TV voor aan hoeft.
Als je de TV niet aan wilt hebben zal je deze niet midden in de keten moeten plaatsen zoals je in de eerste instantie hebt gedaan. Dat het geluid in die manier van aansluiten niet uit de soundbar komt is overigens logisch aangezien de HDMI naar de soundbar niets doet aangezien niet elke HDMI-aansluiting twee-weg is.
Mee eens, maar als ik een CD afspeel hoeft het geluid niet persé uit de soundbar te komen. Als ik een DVD of BD afspeel wel, dan staat de TV ook aan dus verwacht ik in mijn eerste configuratie geluid uit de soundbar.

Wat ik eigenlijk verwacht, maar niet zeker weet, is dat de HDMI-out van de Marantz geen geluid doorgeeft, maar alleen beeld. Als dit het geval is ga ik geen geluid uit de soundbar krijgen. Kan iemand dat bevestigen? Ik kan dit niet vinden in de handleiding.
Wat je kan doen is het volgende: alle apparatuur aansluiten op de Marantz en met één HDMI-kabel naar de TV. Dit is niets geks en zoals het ook hoort. Dan zou ik de Pre Out van de Marantz verbinden met de AUX IN van de Soundbar (met verloopje). De Marantz stuurt dan geluid naar de speakers én de soundbar waardoor je op beide geluid hebt. Wellicht niet de meest logische oplossing maar zoals gezegd is het ook niet echt de meest logische vraag/situatie. Tevens stuur je maximaal 2.0 stereo uit en heb je geen DTS en DD. Al lijkt me dit niet belangrijk met CD's en 5.1 uit een soundbar is al dubieus. Je bereikt hier wel mee dat alleen de Blu-rayspeler, receiver en soundbar aan hoeven staan en niet de TV.
Pre Out zegt me niet zoveel, maar zie het staan op de foto van de achterkant. Dus als ik de soundbar daar op aansluit (met 2 tulp stekkertjes?) wordt het geluid gelijktijdig naar de normaal aangesloten speakers als ook de soudbar gestuurd? Als dat zo is zal dat wel een 'oplossing' zijn :)
Afhangende van de Blu-rayspeler kan je wellicht ook twee aparte uitgangen gebruiken. Bijvoorbeeld HDMI naast optisch of HDMI naast Analog Out. Maar zonder type daarvan is het niet te zeggen.
&
wagenveld schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:47:
Mocht je Blu-ray speler zowel HDMI als analoog/digitaal uit hebben dan kun je ook overwegen om de HDMI verbinding direct op de soundbar te drukken (voor films etc). En via analoog/digitaal naar de receiver voor de muziek.
Je hebt idd twee aparte systemen, dus als het een simpele Blu-rayspeler betreft dan is de meest logische oplossing wel gewoon om een aparte cdspeler erbij te zetten en die lekker analoog aan te sluiten. Ook nog grote kans dat dat beter klinkt.
Hoe zien jullie dat dan voor je? Volgens mij heeft de BD-speler wel meerdere uitgangen (heb het type niet bij de hand). HDMI naar de TV en optisch of analog out naar de Marantz? Hoe bepaalt de BD-speler dan welke uitgang hij gebruikt?

Thanks btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Hangt van het model af dus als je dat even post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
wagenveld schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:32:
Dat heb ik zo niet bij de hand, zal 't vanavond posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

_Arno_ schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:54:
[...]
Pre Out zegt me niet zoveel, maar zie het staan op de foto van de achterkant. Dus als ik de soundbar daar op aansluit (met 2 tulp stekkertjes?) wordt het geluid gelijktijdig naar de normaal aangesloten speakers als ook de soudbar gestuurd? Als dat zo is zal dat wel een 'oplossing' zijn :)
Pre-Out is veelal om een eindversterker op aan te sluiten, over die uitgangen wordt het signaal wat de Fronts ook krijgen gestuurd. Enige is dat je wel even moet testen of de NR1604 dan geluid geeft over zowel de speakers en de Pre-Out, mijn Denon doet dat in ieder geval wel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
wagenveld schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:32:
Het gaat om de Samsung BD-F7500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dan heb je geluk volgens mij, want die speler heeft twee HDMI uitgangen (dat had je zelf niet bedacht?).
Volgens de handleiding
Set HDMI audio to output through HDMI1 or HDMI2.
Auto
: Audio output will be set automatically based
on the devices connected to HDMI1 and HDMI2
Even proberen natuurlijk, maar volgens mij als jij zowel de receiver als de soundbar op HDMI aansluit dan wordt het geluid gestuurd naar degene die aanstaat. TV gaat dan op de HDMI out van de soundbar.

Er staat verder niks over gelijktijdig geluid over HDMI+digitaal of analoog dus dat zul je ook even moeten proberen als bovenstaand niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
wagenveld schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:48:
Dan heb je geluk volgens mij, want die speler heeft twee HDMI uitgangen (dat had je zelf niet bedacht?).
Volgens de handleiding

[...]

Even proberen natuurlijk, maar volgens mij als jij zowel de receiver als de soundbar op HDMI aansluit dan wordt het geluid gestuurd naar degene die aanstaat. TV gaat dan op de HDMI out van de soundbar.

Er staat verder niks over gelijktijdig geluid over HDMI+digitaal of analoog dus dat zul je ook even moeten proberen als bovenstaand niet werkt.
Ik had uiteraard al iets geprobeerd met beide HDMI-aansluitingen, totdat ik de handleiding las:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img703/3104/3ory.png

Je mag blijkbaar maar 1 HDMI aansluiting gelijktijdig gebruiken... Waarom is mij eigenlijk een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ze bedoelen volgens mij sluit niet de twee poorten op elkaar aan met een kabel ;) Wat me logisch lijkt, typisch zo'n amerikaanse waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
wagenveld schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:04:
Ze bedoelen volgens mij sluit niet de twee poorten op elkaar aan met een kabel ;) Wat me logisch lijkt, typisch zo'n amerikaanse waarschuwing.
Dat zou wel een hele bizarre opmerking zijn :P

In het plaatje staat immers ook 'OR' tussen beide kabels, wat volgens mij impliceert dat je of het geluid met HDMI kan aansluiten op je receiver of het beeld aan kan sluiten met HDMI op je TV.

Desalniettemin had ik wel beide HDMI-aansluitingen aangesloten, 1 op de TV en 1 op de receiver, dit werkte niet. De precieze details weet ik zo niet meer, heb veel geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
HDMI1 gaat sowieso op de soundbar. Volgens de handleiding krijg je dan op z'n minst geluid uit HDMI2 (onduidelijk of het apparaat op HDMI1 dan uit moet staan of niet).
Maar goed, proberen is weten. Zelfde geldt voor HDMI+analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic eens (een paar keer) doorgelezen maar ik blijf het een wazig geheel vinden.

Je hebt 2 audiosystemen die je aan elkaar aan het knopen bent en wilt kunnen gebruiken. Heb je eigenlijk wel speakers aangesloten aan die receiver? Of zie je de soundbar als de de speakers?

In een normale situatie sluit je de blu-ray speler via hdmi aan op een hdmi-ingang van de receiver en de receiver via de hdmi-out aan je tv. Dan zal het geen probleem zijn om ook cd's te luisteren zonder de tv aan te hebben. Maar ik heb het vermoeden dat je helemaal geen speakers aangesloten hebt op de receiver maar aan het klunzen bent om de soundbar als speaker te gebruiken. Dat lijkt me een erg onlogische constructie. Zie ik dit goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arno_
S1NN3D schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:41:
Dit topic eens (een paar keer) doorgelezen maar ik blijf het een wazig geheel vinden.

Je hebt 2 audiosystemen die je aan elkaar aan het knopen bent en wilt kunnen gebruiken. Heb je eigenlijk wel speakers aangesloten aan die receiver? Of zie je de soundbar als de de speakers?

In een normale situatie sluit je de blu-ray speler via hdmi aan op een hdmi-ingang van de receiver en de receiver via de hdmi-out aan je tv. Dan zal het geen probleem zijn om ook cd's te luisteren zonder de tv aan te hebben. Maar ik heb het vermoeden dat je helemaal geen speakers aangesloten hebt op de receiver maar aan het klunzen bent om de soundbar als speaker te gebruiken. Dat lijkt me een erg onlogische constructie. Zie ik dit goed?
Gelukkig zie je dat niet goed :) En nogmaals, het is niet mijn configuratie, ik probeer het alleen werkende te maken ;) In de topicstart staat overigens gewoon dat ik speakers heb aangesloten op de receiver...

Het beoogde resultaat wat in de topicstart staat heb ik iets duidelijker beschreven, hier komt het:

Het beoogde resultaat moet zijn dat een CD via de BD-speler afgespeeld kan worden en hiervoor de TV niet aan hoeft. Geluid uit de speakers is voldoende. Geluid uit de soundbar zou leuk zijn, maar is niet noodzakelijk.

Daarnaast moet wanneer een DVD of BD via de BD-speler afgespeeld wordt het geluid juist wel door de soundbar afgespeeld worden, maar niet persé op de speakers (als het wel kan is dat ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Oké, dan heb ik het verhaal niet goed begrepen. De doelstelling is in mijn ogen ook ontzettend onlogisch vooral een kwestie van vragen om problemen.

Wanneer je de blu-ray speler op de receiver aansluit, zal het luisteren van cd's zonder de tv aan te hebben geen probleem zijn; geluid komt dan uit de speakers.

Het gaat dus mis omdat je met als bron dezelfde blu-ray speler ook de soundbar wil kunnen gebruiken.

Dit zou misschien een creatieve oplossing kunnen zijn. Koop een HDMI-switch en plaats deze met een hdmi-kabel achter de blu-ray speler. Vervolgens leg je één hdmi kabel van de switch naar de receiver en één naar de soundbar.
Vanuit de soundbar leg je een hdmi-kabel naar hdmi-aansluiting-1 van je tv en je legt nog een hdmi-kabel van de receiver-out naar hdmi-aansluiting-2 van je tv.
Volgens mij zou je dan de blu-ray speler zo in kunnen zetten dat het geluid óf uit de speakers komt óf uit de soundbar komt.

Geen idee of dit werkt maar het zou misschien een optie kunnen zijn. Maar in mijn ogen ben je wel een ontzettend onlogisch geheel aan het neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
S1NN3D schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:42:
Oké, dan heb ik het verhaal niet goed begrepen. De doelstelling is in mijn ogen ook ontzettend onlogisch vooral een kwestie van vragen om problemen.

Wanneer je de blu-ray speler op de receiver aansluit, zal het luisteren van cd's zonder de tv aan te hebben geen probleem zijn; geluid komt dan uit de speakers.

Het gaat dus mis omdat je met als bron dezelfde blu-ray speler ook de soundbar wil kunnen gebruiken.

Dit zou misschien een creatieve oplossing kunnen zijn. Koop een HDMI-switch en plaats deze met een hdmi-kabel achter de blu-ray speler. Vervolgens leg je één hdmi kabel van de switch naar de receiver en één naar de soundbar.
Vanuit de soundbar leg je een hdmi-kabel naar hdmi-aansluiting-1 van je tv en je legt nog een hdmi-kabel van de receiver-out naar hdmi-aansluiting-2 van je tv.
Volgens mij zou je dan de blu-ray speler zo in kunnen zetten dat het geluid óf uit de speakers komt óf uit de soundbar komt.

Geen idee of dit werkt maar het zou misschien een optie kunnen zijn. Maar in mijn ogen ben je wel een ontzettend onlogisch geheel aan het neerzetten.
toon volledige bericht
Ik ben het volledig met je eens dat het een onlogisch geheel is, maar goed, ik kan er niets aan doen dat mijn schoonvader zo'n soundbar in zijn bezit heeft en in zijn kop heeft om die te willen gebruiken... Ik probeer iets te vinden zodat het toch werkt :) En jullie hulp wardeer ik enorm :)

Ik ga eerst de mogelijke 'oplossing' die Fear voorstelde proberen. Dit lijkt mij namelijk de meest makkelijke oplossing:
Mocht dit niet werken, of mocht ik niet tevreden zijn, dan ga ik jouw voorstel maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:24

skoozie

SCSI

als video over de tv moet en in dat geval geluid over de sound bar en muziek ook over de sound bar mag. is het dan niet een optie om op de BD 1 HDMI voor video naar tv, 1 HDMI voor audio naar soundbar en marantz naar jouw huis verplaatsen of afvoeren?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
_Arno_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:03:
Het beoogde resultaat moet zijn dat een CD via de BD-speler afgespeeld kan worden en hiervoor de TV niet aan hoeft. Geluid uit de speakers is voldoende. Geluid uit de soundbar zou leuk zijn, maar is niet noodzakelijk.
En gewoon een audiokabeltje van de analoge output van je BD-speler naar een input van die Marantz, dat heb je nog niet geprobeerd? Vergeet gewoon dat hele HDMI-verhaal en ga met wat RCA-kabeltjes aan de gang.

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 06-02-2014 13:58 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
skoozie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:54:
als video over de tv moet en in dat geval geluid over de sound bar en muziek ook over de sound bar mag. is het dan niet een optie om op de BD 1 HDMI voor video naar tv, 1 HDMI voor audio naar soundbar en marantz naar jouw huis verplaatsen of afvoeren?
Die Marantz is juist nieuw en aangeschaft i.v.m. Spotify en Internetradio, dus dat is geen optie ;)
dreamscape schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:56:
[...]

En gewoon een audiokabeltje van de analoge output van je BD-speler naar een input van die Marantz, dat heb je nog niet geprobeerd? Vergeet gewoon dat hele HDMI-verhaal en ga met wat RCA-kabeltjes aan de gang.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar is wel een idee inderdaad. Probleem is ook dat ik alleen maar HDMI-kabels bij de hand had. Voordat ik allerlei kabels aanschaf wil ik natuurlijk weten welke ik aan moet schaffen, zodat ik geen stapel kabels overhoud wanneer ik klaar ben :)

Zaterdag of zondag ga ik eens verder klooien, voor die tijd geen tijd om langs te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Volgens mij is dat de oplossing. Vijf euro voor een dropvetertje en je bent klaar. Gewoon een kabeltje met deze aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hebasat.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file.JPG

Ga je niet teveel blindstaren op fantastische mogelijkheden met allerlei HDMI-kabels en apparaten die je gaat doorlussen, maar leg gewoon een stereosignaaltje van het ene apparaat naar het andere.

En dan laat je de BD natuurlijk ook via HDMI aangesloten op tv/soundbar. Zo heb je eigenlijk twee gescheiden audiosystemen met toevallig een bron die op beide is aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 06-02-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

Jag

Wat Fear voorstelt lijkt me de beste oplossing. Soundbar aan de preouts. Alles met hdmi op de receiver. Zo is het eigenlijk ook de bedoeling maar heb je alleen een dubbele audioset. Ik gebruik het zelf op een vergelijkbare manier, alleen dan niet met een soundbar :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:42

DjVe

Hatsaflats!

Als je nou die Samsung soundbar terug zou brengen en er een passieve soundbar voor terug zou plaatsen, ben je van het hele gezeur af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
DjVe schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:12:
Als je nou die Samsung soundbar terug zou brengen en er een passieve soundbar voor terug zou plaatsen, ben je van het hele gezeur af....
Dat zou het mooist zijn inderdaad... Maar die heeft hij al een maand of 3, de Marantz is nieuw aangeschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Je schoonvader heeft een bizarre set bij elkaar gekocht en wil deze volledig onlogisch gaan gebruiken. Je zou er goed aan doen hem een elektronica-aankoop-verbod te geven. Dat kan hij beter niet op eigen houtje gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Beschouw het gewoon als twee setjes. Zie de soundbar gewoon als extra luidspreker van de tv. Daarnaast staat die audioset van Marantz. En dan sluit je de BD gewoon met twee kabels op beide setjes aan. Via HDMI op tv/soundbar om films te kijken en met een extra audiokabel op de Marantz om cd's te luisteren*. Het is allemaal echt niet zo moeilijk.

Vroeger sloot je ook de DVD-speler met een scart-kabel op je tv aan en met een audiokabel op je stereo. Dat is nu eigenlijk hetzelfde, alleen heeft de tv een losse luidspreker gekregen en heet het nu HDMI en niet scart.

In dit topic worden echt de moeilijkste omwegen bedacht terwijl het gewoon ontzettend simpel op te lossen is.

*: en als je die BD nou digitaal op de Marantz aansluit, kun je die set ook nog gebruiken voor je echte surround bioscoopervaring bij het bekijken van films. Maar als ik de rest van het topic lees wordt dat echt te moeilijk om uit te leggen...

[ Voor 25% gewijzigd door dreamscape op 07-02-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Probleem is opgelost :)

Heb de BD-speler met een extra optisch kabeltje aangesloten op de Marantz.

Thanks all! :)
Pagina: 1