Krijg geen 5.1 signaal uit spdif

Pagina: 1
Acties:

• lokkie1971
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-02-2014
Wie o wie kan er mij helpen ??? Ik heb sinds kort een pc i7 haswell4770 enz enz met een gigabyte motherboard GA_H87_D3D. Er zit een SPDIF/out aansluiting op maar kreeg daar geen 5.1 signaal op alleen 2 kanaals . Heb alles al geprobeerd in afspeel apparaten /eigenschappen maar ik kan hem nergens op 5.1 zetten . Heb dus van de week maar een Sound Blaster Extrem audio geluidskaart gekocht PCI-E denk dan zal het wel goed komen maar niet dus . Krijg nog steeds maar 2 kanaals signaal. Mijn Kenwood receiver kan alles aan want Horizon box van upc geeft wel 5.1 signaal door via SPDIF en mijn Xbox360 ook via SPDIF dsu daar ligt het probleem niet.
Wie heeft het juiste antwoord want ik word er een beetje gek van !!!!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56
Wat probeer je af te spelen? Muziek zal inderdaad op 2 kanalen spelen, echter een film met 5.1 DTS of iets in die richting zal je versterker wel laten zien als 5.1

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat probeer je af te spelen?

edit: Seconden werk ;)
Als je surround uit games wilt krijgen over S/PDIF dan heb je DD Live of DTS Connect nodig, zoals deze kaart bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus Xonar DSX

Die encoden analoge surround naar een formaat wat over S/PDIF kan en wat je receiver kan decoden.

[ Voor 86% gewijzigd door wagenveld op 04-02-2014 22:10 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:38
Wat voor 5.1 wil je er uit krijgen ? Wat voor decoder hangt er aan ?

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 15:25
Als ik zo lees is zijn probleem dat je bij spdif alleen maar 2 kanalen kan selecteren. Hierdoor gaan games het geluid in stereo aanbieden aan de geluidskaart. Ik begrijp dat SPDIF 2-kanaals is en het signaal gedecodeerd wordt aan de andere kant. Alleen wil ik, en waarschijnlijk ook de topic starter, dat je in Windows tenminste moet kunnen aangeven dat het signaal 5.1 gecodeerd moet worden.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:56
Open eens een film met een 5.1 stream in VLC. Ga dan naar Audio --> Audio-apparaat --> A/52 over s/pdif.

Zo, nu heb je 5.1.

Muziek is 2.0 en games spelen geen 5.1 over s/pdif, dat moet je analoog of via HDMI doen.

Volgende keer even googelen voordat je leestekens begint te spammen. Is beter voor je innerlijke rust :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1