Toon posts:

Computer traag sinds instellen auto-backup NAS [W7 64]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik niet meer uit kom.

Afgelopen zondag heb ik op 2 PC's thuis Iomega Quikprotect geïnstalleerd om een automatische backup te maken naar mijn Iomega IX-2 NAS. Het lijkt alsof de problemen toen ontstaan zijn op beide PC's. Symptomen op beide PC's:

-Hangen bij opstarten, ik kom tot op het bureaublad en zodra ik bijvoorbeeld de browser opstart reageert de pc niet meer. Ook het scherm na indrukken van ctrl-alt-delete wordt niet weergegeven. Reset knop is de enige oplossing.

-Muisbewegingen en opstarten normaal, maar zodra ik iets opstart gaat dat zeer traag. Windows verkenner opent wel een venster maar geeft geen mappen weer. Na een paar seconden ineens toch. Outlook start na één keer klikken niet op. Tweede keer zeer traag. Etc.

-Internet werkt zeer traag. Bij het zoeken/surfen wordt er niets weergegeven (ook geen netwerkactiviteit in taakbeheer) en dan plots, na 5-30 sec (of helemaal niet) laadt de pagina zeer snel.

- NAS zonder problemen toegankelijk. Router (TP-link TL-WR1043ND) toegankelijk maar zeer traag tot hij opeens wel gewoon laadt.

Al geprobeerd:

-pc gereboot
-Alle NAS/Backup gerelateerde software uitgezet. Geen verschil
-NAS uitgezet, geen verschil
-Router (firmware up to date) gereboot, geen verschil
-De twee probleemcomputers gepingd: 1ms

Verder:
-Taakbeheer bekeken, processor- en geheugengebruik normaal
-Geen netwerkactiviteit gedurende 5 - 300 sec bij het aanvragen van websites, dan opeens wel
-(Internet)snelheid op alle andere devices in het netwerk normaal
-Diagnostics van de NAS en router normaal

Nogmaals: de problemen leken te ontstaan na het instellen van automatische backup in Iomega quikprotect. Inmiddels staat de NAS en alle software uit, ook bij het opstarten van de PC.

Ik weet het niet meer, in welke richting moet ik het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
wat gebeurt er als je de software uninstalled?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:58:
wat gebeurt er als je de software uninstalled?
Die wil ik graag als laatste bewaren omdat het instellen en toewijzen van locaties nogal een gedoe was. Zou in principe toch niet uit moeten maken als ze niet opgestart zijn en ook nergens op de achtergrond meedraaien? Ik heb ze via msconfig uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 08:32
Als ik het zo lees zal ik denken aan iets van hidden servicses op de computers, die toch nog steeds desondanks het stagneren van de backup processen wel een verbinding en backup-gerelateerde zaken actief houd op de beide computers. Heel veel meer durf ik er niet over te zeggen omdat mijn kennis qua Nassen en speciafiek deze nogal bepekerkt is, misschien dat je er iets aan hebt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:00:
[...]

Die wil ik graag als laatste bewaren omdat het instellen en toewijzen van locaties nogal een gedoe was. Zou in principe toch niet uit moeten maken als ze niet opgestart zijn en ook nergens op de achtergrond meedraaien? Ik heb ze via msconfig uitgeschakeld.
Grappig, het zou bij mij juist het eerste zijn wat ik zou uitproberen. Maargoed zelf weten :)

Backup zit overigens gewoon in Windows ingebouwd dus op zich heb je die Iomega software niet eens nodig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 09:49
Ramon schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:08:
[...]

Grappig, het zou bij mij juist het eerste zijn wat ik zou uitproberen. Maargoed zelf weten :)

Backup zit overigens gewoon in Windows ingebouwd dus op zich heb je die Iomega software niet eens nodig.
Inderdaad, ik zou zelf voordat ik uberhaupt een topic zou openen op een forum EERST de wijziging waarna de problemen ontstaan zijn ongedaan maken (zeg maar backtracken naar de fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
misschien dat het niet relevant is maar heb sinds een aantal dagen ook problemen met windows 7/8
en werd net gebeld door een kameraad met ook dezelfde klachten..

opstarten 3/4x blijft hij hangen
onder win 7 krijg ik de melding windows reageert niet na het opstarten
random freezes
wegvallende internet verbindingen (verbinding is er wel maar de pagina's blijven maar laden)

de pc van mijn kameraad is opeens niet meer geactiveerd.

ik heb hier zelf ook al hdtesten / memtest / virus scans laten draaien maar dit levert niets op helaas..

*het is niet mijn doel om dit topic te hijacken geef alleen aan dat ik en anderen sinds een paar dagen ook dezelfde problemen heb..

*update

de oplossing is gevonden als het goed is zit de boosdoener hem hier in java update 51..
na verwijderen van deze update / java loopt alles weer zoals het moet..

ik weet niet of je deze toevallig op beide pc's hebt staan

[ Voor 15% gewijzigd door eehbiertje op 05-02-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
En check je harddisk lampje... Als die continue blijft branden is het natuurlijk niet gek... Wie weet wat die software aan het doen is? Misschien wel alles aan het indexeren? Als je harddisk continue op 100% loopt kan je natuurlijk niks anders verwachten dat je computer steeds freezed. Hij moet namelijk bepaalde zaken laden (webbrowser, outlook, je mappen) en aangezien je harddisk dan vol aan de slag is komen de andere programma's en diensten natuurlijk nooit aan de beurt.

dus, check dat ook even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:08:
[...]

Inmiddels alle NAS gerelateerde software gedeïnstalleerd en gereboot. Probleem bestaat nog steeds...
eehbiertje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:12:
misschien dat het niet relevant is maar heb sinds een aantal dagen ook problemen met windows 7/8...

*update

de oplossing is gevonden als het goed is zit de boosdoener hem hier in java update 51..
na verwijderen van deze update / java loopt alles weer zoals het moet..
Geen legitieme versie... Klinkt bekend, maar geen java geïnstalleerd op beide PC's. Bedankt voor het meedenken!
Harddisk is niet aan 't werk...
Gillded schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:03:
Als ik het zo lees zal ik denken aan iets van hidden servicses op de computers...
Goed dat je het zegt: bij afsluiten krijg ik de melding dat 'Task host window' nog moet worden afgesloten. Daar is een fix voor vanuit Microsoft maar verder lijken de symptomen niet op wat daar geschreven wordt.

Overigens lijkt één van de PC's inmiddels sneller buiten het internet om, alleen bij het proberen te bezoeken van websites treedt nog regelmatig vertraging op. In veilige modus is het probleem er trouwens niet, maar dat viel te verwachten.

We zoeken verder, bedankt voor het meedenken tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Geen legitieme Windows... Ja dan kan daar aan gerommeld zijn. Een virus dat pas na een bepaalde datum actief wordt bijvoorbeeld... Een klassieker! Wie weet wat er allemaal is aangepast aan die Windows versie...wie weet Wat die allemaal voor data doorstuurt op internet.

ja, ik ben voor legitieme software. Zéker mijn OS.
en ja, je moet het zelf weten hoor. Ik waarschuw alleen dat dit truukje al héél oud is. Al sinds het DOS tijdperk zijn er van die verstopte 'tijdbommen'

[ Voor 20% gewijzigd door xFeverr op 05-02-2014 23:49 ]

Pagina: 1