Toon posts:

Bijlagen bij (persoonlijke) berichten.

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond devs,

Is het misschien een idee om de mogelijkheid aan te bieden om bijlagen, in beperkte mate, toe te voegen
aan persoonlijke berichten?
Denk dan bijvoorbeeld aan plaatjes zoals screenshots e.d. of PDF zoals bijvoorbeeld een factuur.

Ik heb afgelopen dagen een aantal "advertenties" geplaatst en producten verkocht en het was toch een aantal keren handig geweest als ik een screenshot of PDF (factuur) als bijlage direct kon versturen aan de betreffende ontvanger in plaats van gebruik te maken van publiekelijke image- of file-hosts.
Het oogt ook een stuk betrouwbaarder dan een willekeurige link naar een extern bestand.

Aangezien deze bestanden naar een specifieke ontvanger gaan en voor zijn of haar ogen bedoeld zijn hoeft dat ook geen enorme aanslag te zijn wat betreft bandwidth/data...
Dus wat dat betreft... :)

Fijne avond nog,

"Stealthy"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Waarom zou je niet gebruik maken van een dropbox oid? Daarnaast bieden we nog private storage aan, indien je voldoende karma hebt, al zit daar niet direct een koppeling naar een DM bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar privatestorage is wel echt private, die kun je niet delen met elkaar.

Maar je kunt die meuk toch gewoon doormailen? Ik zou het zelf waarschijnlijk nooit gebruiken specifiek in DMs. Ik zou eerder (een deel van) m'n privatestorage openbaar willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een geïntegreerd systeem bied gemak en betrouwbaarheid en is tevens niet enorm veel werk om te implementeren.

Mail is ook een idee maar bedenk het zo:

Tweakers.net is een website. Dat is jullie interface richting bezoekers en geïnteresseerden.
Hoe minder mensen gebruik hoeven te maken van externe oplossingen hoe meer mensen er actief op de website bezig blijven en bloot worden gesteld aan jullie product(en).

Maar goed, dat is een afweging die ik niet voor jullie kan maken maar slechts de voordelen die ik er in zie. :)
Misschien mag ik jullie wijzen op mijn "signature"...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
TERW_DAN schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:54:
Maar privatestorage is wel echt private, die kun je niet delen met elkaar.

Maar je kunt die meuk toch gewoon doormailen? Ik zou het zelf waarschijnlijk nooit gebruiken specifiek in DMs. Ik zou eerder (een deel van) m'n privatestorage openbaar willen hebben.
Is dat zo? Dat wist ik niet. Heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt en is ontwikkeld voordat ik bij t.net kwam. Ik dacht dat je de directe url's altijd gewoon kon delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jup. Het feit dat het puur privé is, zit op een of andere manier ook in de naam verwerkt...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:00:
Een geïntegreerd systeem bied gemak en betrouwbaarheid en is tevens niet enorm veel werk om te implementeren.
Want dat kan jij natuurlijk inschatten |:(

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 23:31

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Dirk schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:14:
Jup. Het feit dat het puur privé is, zit op een of andere manier ook in de naam verwerkt...
I see what you did there.

Maar on-topic: dropbox, wetransfer, copy etc zijn veel betere alternatieven. Levert ook geen gezanik op voor Tweakers met copyright issues.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Want dat kan jij natuurlijk inschatten |:(
Nou werk ik niet voor Tweakers.net maar ik denk dat we best uit kunnen gaan dat ze een degelijk en uitbreidbaar back- en front-end systeem gebruiken, vooral wanneer we kijken naar wat er gedaan werd, is en word.

Daarnaast heb ik zelf voor en aan grotere projecten gewerkt in verschillende (zij-)takken van het boompje en een vrij goed idee wat er bij komt kijken betreffende aansturing en uitvoering...

Maar goed, dit soort niet-constructief offtopic gebrabbel is een beetje nutteloos.
Ik denk dat de betreffende personen dit voor hun zelf mogen afwegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:26:
[...]

I see what you did there.

Maar on-topic: dropbox, wetransfer, copy etc zijn veel betere alternatieven. Levert ook geen gezanik op voor Tweakers met copyright issues.
Ik denk dat copyright issues niet zullen voorkomen...
Het gaat om persoonlijke berichten, 1 op 1, en je kunt gemakkelijk restricties opleggen wat betreft bestandsformaten en grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

assumptions.... ;) niet al onze code is even netjes, iets van 10 jaar legacy en opgebouwde technical debt :X

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:05:
assumptions.... ;) niet al onze code is even netjes, iets van 10 jaar legacy en opgebouwde technical debt :X
Haha!
Een bekend "fenomeen" inderdaad helaas binnen bedrijven en projecten...

Vaak is men ook van bovenaf gezien een beetje angstig voor een "rewrite" door investeringen (tijd/geld) en risico's terwijl het uitgangspunt in principe het zelfde+1 zou moeten zijn bij wijze van spreken, lol
Ik vroeg mij vaker af waarom men niet een aantal mensen extra aanneemt voor precies dat in plaats van tegen deadlines aanhikken en andere problemen door patches en onpraktische mods ^^

Maar dat maakt het allemaal lastiger, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

Omdat refactoren tijd (dus geld) kost en er niet direct iets tastbaars tegenover staat. We ruimen wel altijd tijd in voor dergelijke zaken, maar het is natuurlijk vanuit ons als development gezien nooit genoeg ;) Gelukkig zien we wel enige verbetering over de tijd hoor :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Je kan toch ook gewoon mailen? Lijkt me niet dat je in het wespennest van de bijlagen moet gaan zitten. Hoe lang moet je dat bewaren?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Screenshots kan je natuurlijk al makkelijk invoegen met het Tweakers fotoalbum.

Dan blijft nog het punt van PDF'jes van facturen over. Mij lijkt dat je al in een vergevorderd stadium zit van de onderhandelingen, al dan niet dat de deal al gesloten is, als je de factuur opstuurt naar de andere persoon. Het vertrouwen is er dus al in elkaar. Het verstrekken van je emailadres of een link naar een bestand op Dropbox moet dan niet het probleem vormen. Het obstakel van betrouwbaarheid heb je dus al 'overwonnen'. Als de verkoper dan alsnog naar een bestand linkt met malafide zooi dan kan daar alsnog melding van worden gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Om ff af te sluiten: ik zie niet in waarom we dit moeten gaan ontwikkelen. Ik gooi hem daarom op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.